Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Sorgligatråden

Startat av Historielektions Soveren, 20 januari 2023 kl. 14:37:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet Igår kl. 12:47:16Disney har stängt ner hela Walt Disney Studios Home Entertainmen :'(

https://www.thewrap.com/creative-content/movies/disney-layoffs-marvel-publicity-teams-2026/
Frågan är ju dock om fysisk försäljning istället flyttas över till någon annan avdelning alternativt outsourcas till något annat företag, eller om det läggs ner helt...?

Trots allt stod ju Home Entertainment-avdelningen även för distribution av digitala hyr- och köpfilmer, och det lär de ju knappast vilja sluta med... Så åtminstone den digitala biten från Home Entertainment måste rimligtvis flytta över till annan avdelning eller outsourcas till externa företag, då jag knappast tror att Disney bara kommer vilja satsa på Disney+ och inga digitala hyr- och köpfilmer alls.

Simon Axelsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet Igår kl. 13:54:51Frågan är ju dock om fysisk försäljning istället flyttas över till någon annan avdelning alternativt outsourcas till något annat företag, eller om det läggs ner helt...?

Trots allt stod ju Home Entertainment-avdelningen även för distribution av digitala hyr- och köpfilmer, och det lär de ju knappast vilja sluta med... Så åtminstone den digitala biten från Home Entertainment måste rimligtvis flytta över till annan avdelning eller outsourcas till externa företag, då jag knappast tror att Disney bara kommer vilja satsa på Disney+ och inga digitala hyr- och köpfilmer alls.
Vad jag förstått har Disney haft en deal med Sony sen 2024 gällande utgivning av såväl deras kommande som redan utgivna titlar på DVD och Blu-Ray, så jag tror inte att det blir någon större förändring. 
Biofilmer 2025: 96, varav 6 omtittningar
Biofilmer 2026 hittills: 38

Monsieur Hulot

För snart en vecka sedan avled kocken och krögaren Erik Lallerstedt efter en tids sjukdom.

Min första kontakt med honom var märket Eriks såser, baserat på hans såsrecept. Bland de första såser som jag testade bearnaise och aioli - jättegoda! Han är en av de enda som fått mig att vilja köpa färdiga såser.

Tyvärr fick jag aldrig äran att träffa honom, däremot har en av barndomsvänner gjort det. Han berättade att det var en mycket trevlig man!

Vila i frid Erik! :'(  Ditt minne kommer leva vidare för alltid!

gstone

Citat från: Monsieur Hulot skrivet Igår kl. 16:44:13För snart en vecka sedan avled kocken och krögaren Erik Lallerstedt efter en tids sjukdom.

Min första kontakt med honom var märket Eriks såser, baserat på hans såsrecept. Bland de första såser som jag testade bearnaise och aioli - jättegoda! Han är en av de enda som fått mig att vilja köpa färdiga såser.

Tyvärr fick jag aldrig äran att träffa honom, däremot har en av barndomsvänner gjort det. Han berättade att det var en mycket trevlig man!

Vila i frid Erik! :'(  Ditt minne kommer leva vidare för alltid!
Eftersom jag inte gillar att äta bry jag mig inte om kockar så mycket 
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: Simon Axelsson skrivet Igår kl. 15:52:42Vad jag förstått har Disney haft en deal med Sony sen 2024 gällande utgivning av såväl deras kommande som redan utgivna titlar på DVD och Blu-Ray, så jag tror inte att det blir någon större förändring.
Men såvitt jag förstår har väl Sony bara skött om den fysiska distributionen, medan Disney själva ansvarat för authoring och mastring...? Då är frågan om även Sony kommer ta över authoring/mastring och pressning, eller om Disney kommer outsourca det till något annat företag...?

Simon Axelsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet Idag kl. 01:12:25Men såvitt jag förstår har väl Sony bara skött om den fysiska distributionen, medan Disney själva ansvarat för authoring och mastring...? Då är frågan om även Sony kommer ta över authoring/mastring och pressning, eller om Disney kommer outsourca det till något annat företag...?
Jag har inte full koll på vad authoring och mastring innebär, men enligt de artiklar jag har läst sköter Sony både produktion och distribution. 
Biofilmer 2025: 96, varav 6 omtittningar
Biofilmer 2026 hittills: 38