Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Bilar: Bärgarns Internationella Race (TV-Spel från 2007)

Startat av Nighty11x, Igår kl. 01:11:42

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Nighty11x

Så nyligen så hittade jag en såkallad Svensk dubblista för Bilar spelet "Bärgarns Internationella Race", hittade det på Fandom så det är ju inte alls trovärdigt men det fick mig att tveka lite så jag undrar om någon vet av att spelet dubbats till Svenska? Själv har jag bara sett kopior av spelet som är textat men aldrig dubbade, vill gärna vet vilket är rätt så jag inte behöver tänka på detta något mer.

gstone

Citat från: Nighty11x skrivet Igår kl. 01:11:42Så nyligen så hittade jag en såkallad Svensk dubblista för Bilar spelet "Bärgarns Internationella Race", hittade det på Fandom så det är ju inte alls trovärdigt men det fick mig att tveka lite så jag undrar om någon vet av att spelet dubbats till Svenska? Själv har jag bara sett kopior av spelet som är textat men aldrig dubbade, vill gärna vet vilket är rätt så jag inte behöver tänka på detta något mer.
Man kan köpa spelet på Tradera 
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: Nighty11x skrivet Igår kl. 01:11:42Så nyligen så hittade jag en såkallad Svensk dubblista för Bilar spelet "Bärgarns Internationella Race", hittade det på Fandom så det är ju inte alls trovärdigt men det fick mig att tveka lite så jag undrar om någon vet av att spelet dubbats till Svenska? Själv har jag bara sett kopior av spelet som är textat men aldrig dubbade, vill gärna vet vilket är rätt så jag inte behöver tänka på detta något mer.
Spelet är dubbat på steam

men tror alla fysiska kopior bara är textade

hoppas det hjälper 
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Haap

Citat från: gstone skrivet Igår kl. 09:15:23Spelet är dubbat på steam

men tror alla fysiska kopior bara är textade

hoppas det hjälper
På steam heter det DisneyPixar Cars Mater-National Championship, och där är den inte svenskdubbad.

Enligt denna annons om man utgår ifrån bilderna och beskrivningen så är dubbningen på svenska, tror i så fall att den enbart dubbades till svenska på Nintendo DS och inte Playstation eller Xbox då jag inte hittar någon information om det.

Nintendo DS spelet: https://www.tradera.com/item/342503/728962196/disney-pixar-cars-nintendo-ds-scn-

Nighty11x

Citat från: Haap skrivet Igår kl. 10:59:21Enligt denna annons om man utgår ifrån bilderna och beskrivningen så är dubbningen på svenska, tror i så fall att den enbart dubbades till svenska på Nintendo DS och inte Playstation eller Xbox då jag inte hittar någon information om det.
Första spelet är garanterat dubbat till Svenska på PS2, Xbox, PC och DS (vilket länken är för), däremot är jag inte säker på uppföljaren "Bärgarns Internationella Race" kan förstå förvirringen dock, då båda spelen är rätt så lika.

Haap

Citat från: Nighty11x skrivet Igår kl. 18:11:01Första spelet är garanterat dubbat till Svenska på PS2, Xbox, PC och DS (vilket länken är för), däremot är jag inte säker på uppföljaren "Bärgarns Internationella Race" kan förstå förvirringen dock, då båda spelen är rätt så lika.
Ja helt rätt, det är fel av mig - länkade till fel spel.
Hittar dock inte Bärgarns Internationella Race dubbningen på svenska, vet inte riktigt var den personen har hämtat informationen ifrån men tydligen vet människan mer än vad vi gör... eller?

Men har du själv testat spelet?
Kolla på Playstation 2 om du nu har det, personen som la in rösterna länkade även spelet från Playstation 2.

Nighty11x

Citat från: Haap skrivet Igår kl. 22:09:20Ja helt rätt, det är fel av mig - länkade till fel spel.
Hittar dock inte Bärgarns Internationella Race dubbningen på svenska, vet inte riktigt var den personen har hämtat informationen ifrån men tydligen vet människan mer än vad vi gör... eller?

Men har du själv testat spelet?
Kolla på Playstation 2 om du nu har det, personen som la in rösterna länkade även spelet från Playstation 2.
Jag har PC Steam versionen av Bärgarns Internationella Race/Mater-National men inte PS2 versionen tyvärr.

Citatvet inte riktigt var den personen har hämtat informationen ifrån men tydligen vet människan mer än vad vi gör... eller?
Förresten lite missed oppurtunity att inte säga "Han vet tydligen något som inte vi vet" lol.

Will Siv

Citat från: Nighty11x skrivet Igår kl. 22:58:58Förresten lite missed oppurtunity att inte säga "Han vet tydligen något som inte vi vet" lol.
;D
- what.