Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Disneyfantastens rebootade dubbningskollage (diskussionstråd)

Startat av Disneyfantasten, 21 februari 2024 kl. 12:51:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet Igår kl. 14:01:25Troligen ett liknande program, Photoscape X kan även funka för dubbningscollage
Tyvärr verkar varken Photoscape X eller Pic finnas på min nya jobbdator heller, enligt min uppsökning.  :( 

(jag har visserligen "vanliga" Paint och min dokument-avdelning, men jag tror tyvärr inte att det funkar att "fota" dessa på samma sätt som med Paint 3D)

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet Igår kl. 14:07:56Tyvärr verkar varken Photoscape X eller Pic finnas på min nya jobbdator heller, enligt min uppsökning.  :(

(jag har visserligen "vanliga" Paint och min dokument-avdelning, men jag tror tyvärr inte att det funkar att "fota" dessa på samma sätt som med Paint 3D)
Det går att installera, är nog bäst att installera gratis versionen om man inte behöver tillgång till grejer jag inte känner till. För avancerat

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet Igår kl. 15:02:27Det går att installera, är nog bäst att installera gratis versionen om man inte behöver tillgång till grejer jag inte känner till. För avancerat
Jag kan prova nästa vecka.

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet Igår kl. 13:11:16Jag har sedan tidigare dåliga nyheter;

Under början av mars detta år fick jag en ny jobbdator (den jag hade innan dess ersatte den jag då hade 2019), och på den nya finns tyvärr inte Paint 3D, så då undrar jag: hur ska jag nu göra nya kollage?
Paint 3D har tagits bort från Windows 11 sedan 2024, och finns inte längre vare sig inbyggt eller från Microsoft Store - men om du är van vid det och fortfarande vill använda det, så kan du ladda hem och installera det på den nya datorn. Det finns tillgängligt här:
https://paint-3d.com/

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet Idag kl. 00:29:59Paint 3D har tagits bort från Windows 11 sedan 2024, och finns inte längre vare sig inbyggt eller från Microsoft Store - men om du är van vid det och fortfarande vill använda det, så kan du ladda hem och installera det på den nya datorn. Det finns tillgängligt här:
https://paint-3d.com/
Det var mer än jag visste, det förklarar saken.

Jag har dock ännu mer dåliga nyheter: jag gjorde ett nedladdningsförsök nyss, men när jag väl hade laddad ner den så kom det en skylt där det stod "Det går inte att läsa in filen." "Ogiltig bitmappsbild eller format som inte stöds."

Vad ska jag nu göra?