Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Ovanliga dubbningar på archive.org

Startat av Steffan Rudvall, 23 februari 2022 kl. 19:51:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Det var längesedan jag frågade detta och jag har fortfarande inte fått svar på min fråga, så jag tar den igen;

- skulle någon kunna fixa de två avsnitt av Luftens Hjältar som saknas på Disney+

- skulle någon kunna fixa KMs originaldubbning av samtliga omdubbning avsnitt av Darkwing Duck?

(ber om ursäkt för denna fråga, men jag vill så gärna se dem)

(kommer kanske på mer senare)

Nilsson

https://archive.org/details/scooby-doo-i-hollywood-originaldubb

Jag ser den här igen med Stellan Skarsgård som Scooby Doo
men
Vad säger Scooby vid 03:14 , inte säger han "Fan" ?  ;D

MOA

Citat från: MOA skrivet  5 maj 2026 kl. 11:54:21Vill inte stressa men jag påminner Daniel om att detta borde laddas upp i framtiden
Återigen en påminnelse

Daniel Hofverberg

Citat från: MOA skrivet 26 januari 2026 kl. 11:04:25Om ni inte glömt det påminner jag er om att Dot & Myggan Keeto borde laddas upp. Även Dot & Koala om den försvunnit från Youtube. Kan Daniel svara på om han har dessa filmer inspelade eller på VHS?
Dot och Koala finns kvar på YouTube, och den tror jag heller inte att jag har på VHS:

https://www.youtube.com/watch?v=teY_gAMfpRY

Dot och Myggan Keeto finns kvar på min alltför långa lista över filmer att digitalisera, liksom Dot och valen, men det har tyvärr inte blivit av än - ska försöka göra det så fort som möjligt...

Jag minns att jag försökte att digitalisera Dot och jultomten, men minns inte om jag lyckades med det eller om något strulade.

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet Idag kl. 02:37:58Dot och Koala finns kvar på YouTube, och den tror jag heller inte att jag har på VHS:

https://www.youtube.com/watch?v=teY_gAMfpRY

Dot och Myggan Keeto finns kvar på min alltför långa lista över filmer att digitalisera, liksom Dot och valen, men det har tyvärr inte blivit av än - ska försöka göra det så fort som möjligt...

Jag minns att jag försökte att digitalisera Dot och jultomten, men minns inte om jag lyckades med det eller om något strulade.
Tror att någonting strulade men tror också att jag sparade från Youtube medan den fanns där. Var inte smart nog att göra samma sak med Dot & Myggan Keeto

Daniel Hofverberg

Citat från: MOA skrivet Idag kl. 11:01:48Tror att någonting strulade men tror också att jag sparade från Youtube medan den fanns där. Var inte smart nog att göra samma sak med Dot & Myggan Keeto
Dot och Myggan Keeto gör dock inte lika mycket, för den är jag 100% säker på att jag har på VHS; kanske rentav två exemplar av - så den går alltid att lösa, medan Dot och Koala har jag inte och verkar heller inte vara lika vanlig. På Tradera ser jag till både Dot och Myggan Keeto och Dot och valen hyfsat ofta, men har nästan aldrig sett till den sistnämnda; så jag gissar att den släpptes i betydligt mindre upplaga.

Men det påminner mig att det är säkrast att ladda hem Dot och Koala från YouTube, så att man har den säkrad om den skulle försvinna därifrån...

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet Idag kl. 13:05:07Dot och Myggan Keeto gör dock inte lika mycket, för den är jag 100% säker på att jag har på VHS; kanske rentav två exemplar av - så den går alltid att lösa, medan Dot och Koala har jag inte och verkar heller inte vara lika vanlig. På Tradera ser jag till både Dot och Myggan Keeto och Dot och valen hyfsat ofta, men har nästan aldrig sett till den sistnämnda; så jag gissar att den släpptes i betydligt mindre upplaga.

Men det påminner mig att det är säkrast att ladda hem Dot och Koala från YouTube, så att man har den säkrad om den skulle försvinna därifrån...
Gör jag int för jag ogillar den så den får någon annan göra istället