Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Rent allmänt om olika saker(Platser, politik, sådant som hänt osv)

Startat av moviefan, 15 februari 2017 kl. 04:51:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

DingoPictures2005

Frågar på grund av att jag hjälper en Amerikansk kompis som blir trakasserad och av ren nyfikenhet.

Hursomhelst skulle det gå att rapportera trakasserier i Usa?

Jag undrar detta med tanke på att idioten Trump själv gjort flera kriminella grejer som pedofili, diskriminering av mörka personer, ljugit om valfusk och allt möjligt.
Yes samma idiot (Trump alltså) har ju också gått emot domstolar och annat och även använt polis och militär för att begå fruktansvärda attacker mot Iran bland annat.

Hursomhelst undrar detta på grund av de ovanstående anledningarna.

moviefan


Daniel Hofverberg

Citat från: moviefan skrivet 15 juni 2026 kl. 19:02:01Vet ni varför samtyckeslagen kom till just 2018 ?
Den främsta orsaken var säkerligen att frågorna aktualiserades i och med Metoo, som inleddes hösten 2017. Sen tar utredningar inför lagändringar som regel minst några månader (plus tid för remissinstanser att hinna svara), så att det verkar stämma ganska bra överens tidsmässigt att lagen klubbades igenom i maj 2018.