Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Sorgligatråden

Startat av Historielektions Soveren, 20 januari 2023 kl. 14:37:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Besökte idag min lokala Stora Coop butik som en gång i tiden hade en ganska stor avdelning för både film och musik, idag såg jag bara en hylla för CD-skivor och en träbacke med DVD och Blu-ray. Allt även de nyutgivna filmerna såldes för 20 kr styck oavsett format de hade satt upp flera papperslappar där det stod All Film 20 kr oavsett tidigare pris. Jag köpte Insidan ut 2 fast att prislappen sa 179 kr fick jag den för 20 kr så de verkar sälja så lite fysisk media att de är villiga att gå back.

gstone

dpnald trump blev skjuten idag :o
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 26 april 2026 kl. 20:00:42dpnald trump blev skjuten idag :o
Nja, riktigt så var det ju inte - det var snarare sannolikt ett försök att skjuta honom, men han fick inte en skråma och var väl inte ens i samma rum som gärningsmannen.

Däremot känns det ju mest som tur att ingen oskyldig dog, då det skedde när det var hundratals journalister i Vita Huset (däribland SVTs två utrikeskorrespondenter i USA) - minst sagt farligt.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 april 2026 kl. 01:04:42Nja, riktigt så var det ju inte - det var snarare sannolikt ett försök att skjuta honom, men han fick inte en skråma och var väl inte ens i samma rum som gärningsmannen.

Däremot känns det ju mest som tur att ingen oskyldig dog, då det skedde när det var hundratals journalister i Vita Huset (däribland SVTs två utrikeskorrespondenter i USA) - minst sagt farligt.
Allt är helt galet

man kan ju inte gå runt och skjuta folk , även om dom är så fruktansvärd och onda som Donald Trump 

trump må vara en hemsk skithög , men vi lever i ett civiliserat samhälle, vi kan inte bara gå och skjuta folk vi ogillar, det är ju vansinnigt !
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 27 april 2026 kl. 09:23:18Allt är helt galet

man kan ju inte gå runt och skjuta folk , även om dom är så fruktansvärd och onda som Donald Trump

trump må vara en hemsk skithög , men vi lever i ett civiliserat samhälle, vi kan inte bara gå och skjuta folk vi ogillar, det är ju vansinnigt !
Det håller jag helt med om, men än så länge vet vi ju inte mycket om vare sig gärningsmannen eller hans motiv, så vi får väl avvakta lite tills vi vet mer.

Monsieur Hulot

För en vecka sedan avled Lena-Maria Gårdenäs efter en tids sjukdom. Hon spelade Lasse Åbergs flickvän i (en av mina favoritfilmer) Repmånad från 1979.

Jag fick tyvärr aldrig äran att få träffa henne, däremot skickade jag ett brev till henne för ett antal år sedan och frågade om hon ville skriva en autograf - och det ville hon! Det känns stort att ändå ha haft brevkontakt med henne.

Gårdenäs blev 79 år. Vila i frid, hälsa Loffe :'(

MOA

Citat från: Monsieur Hulot skrivet 27 april 2026 kl. 16:05:36För en vecka sedan avled Lena-Maria Gårdenäs efter en tids sjukdom. Hon spelade Lasse Åbergs flickvän i (en av mina favoritfilmer) Repmånad från 1979.

Jag fick tyvärr aldrig äran att få träffa henne, däremot skickade jag ett brev till henne för ett antal år sedan och frågade om hon ville skriva en autograf - och det ville hon! Det känns stort att ändå ha haft brevkontakt med henne.

Gårdenäs blev 79 år. Vila i frid, hälsa Loffe :'(
R.I.P, sorligt att hon aldrig blev 80 :'(

Monsieur Hulot

Idag skulle komikern och programledaren Stellan Sundahl ha fyllt 80 år, men så blev det inte. Den 22 februari 1999 föll han ihop i hemmet och hittades sedan död. Dödsorsak hjärnblödning.

Han gjorde många fenomenala parodier på Ian Wachtmeister i humorprogrammet Helt apropå, samt var programledare för Snacka om nyheter.

Sundahls liv och karriär fick med andra ord ett tragiskt och hastigt slut. Han blev 52 år ung.

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

vi kommer inte få live action remakes på Bambi eller ringaren i notre dam :'( :'(
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Monsieur Hulot

En kväll i juni med Lasse Berghagen är en av våra mest klassiska sommarvisor som finns. Det är ju då en glad låt man ska bli glad av, men det blir inte jag. Jag blir ledsen istället. Varför?

Jag hörde talas om denna låt första gången efter Lasse Berghagens död. Inte heller blir det bättre av att Lasse blev dödssjuk 2023 på självaste sommaren!

Det är alltså en sorgesten jag burit på i snart 3 år, en glad låt som man istället förknippar med sorg. :-\

Vila i frid Lasse! Hälsa Barbro från mig!

MOA

Citat från: Monsieur Hulot skrivet 18 juni 2026 kl. 14:25:52En kväll i juni med Lasse Berghagen är en av våra mest klassiska sommarvisor som finns. Det är ju då en glad låt man ska bli glad av, men det blir inte jag. Jag blir ledsen istället. Varför?

Jag hörde talas om denna låt första gången efter Lasse Berghagens död. Inte heller blir det bättre av att Lasse blev dödssjuk 2023 på självaste sommaren!

Det är alltså en sorgesten jag burit på i snart 3 år, en glad låt som man istället förknippar med sorg. :-\

Vila i frid Lasse! Hälsa Barbro från mig!
R.I.P Lasse, hoppas dom spelar den på skansen som minne