Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Monsieur Hulot

Kalles klätterträd blir mer och mer mystisk ju mer och längre man gräver i serien. Det är inte bara omkastade avsnittsordningar och usla hemvideo-utgåvor som gör serien mystisk, det är också vilka titlar på avsnitten som är de rätta.

Serien har som bekant visats på bio många gånger, bland annat i form av två kortfilmspaket 2024 respektive 2025. Där ingår avsnitten 1 och 6; Vinterfunderingar och Att baka. På bio har de däremot hetat Vinter i stan och Brödbaket. De ändrar namnen hur som helst!

Som tur har man tagit tillbaka den rätta titeln för avsnitt 6, dvs Att baka. Men med Vinterfunderingar har däremot envisats med att använda Vinter i stan som titel när den visas på bio. Varför?

Det är verkligen jättesynd att det ska bli på det sättet. En serie som är älskad (och fortfarande älskas) av både barn och vuxna och dessutom fått internationellt filmpris förtjänar verkligen ett bättre öde än detta. :-\ 

För mig finns det bara en avsnittsordning som är den rätta och det är den som visades 1975-1976.

gstone

Jag vill gnälla på människor som tar abort på bebisar med down syndrom 

Det är fel enligt mig 
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Zlatan Ibrahimović Är en Trump supporter 

Han har en egen show på Fox News  och var på Trumps 80 års kalas igår :(
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Oskar

Citat från: gstone skrivet 16 juni 2026 kl. 18:44:41Zlatan Ibrahimović Är en Trump supporter

Han har en egen show på Fox News  och var på Trumps 80 års kalas igår :(
och han skit i och gå på Sveriges matchen mot Tunisien på natten till måndag.

MOA

Citat från: Monsieur Hulot skrivet 12 juni 2026 kl. 13:37:58Kalles klätterträd blir mer och mer mystisk ju mer och längre man gräver i serien. Det är inte bara omkastade avsnittsordningar och usla hemvideo-utgåvor som gör serien mystisk, det är också vilka titlar på avsnitten som är de rätta.

Serien har som bekant visats på bio många gånger, bland annat i form av två kortfilmspaket 2024 respektive 2025. Där ingår avsnitten 1 och 6; Vinterfunderingar och Att baka. På bio har de däremot hetat Vinter i stan och Brödbaket. De ändrar namnen hur som helst!

Som tur har man tagit tillbaka den rätta titeln för avsnitt 6, dvs Att baka. Men med Vinterfunderingar har däremot envisats med att använda Vinter i stan som titel när den visas på bio. Varför?

Det är verkligen jättesynd att det ska bli på det sättet. En serie som är älskad (och fortfarande älskas) av både barn och vuxna och dessutom fått internationellt filmpris förtjänar verkligen ett bättre öde än detta. :-\

För mig finns det bara en avsnittsordning som är den rätta och det är den som visades 1975-1976.
Samma sak med Fem Myror & jag måste bara nämna Sveriges Baksida LoL

Monsieur Hulot

Citat från: MOA skrivet 17 juni 2026 kl. 14:01:58Samma sak med Fem Myror & jag måste bara nämna Sveriges Baksida LoL
Av titlarna Vinterfunderingar och Vinter i stan, vilken känns egentligen som den rätta? Titel nr 1 har använts vid samtliga TV-sändningar från och med urpremiären juldagen 1975. Titel nr 2 kom till när avsnittet visades på bio den 28 november 1978 och har använts vid samtliga biovisningar sedan dess.

Avsnitt 1 heter alltså Vinterfunderingar på TV och Vinter i stan på bio. Vilken är den rätta? Eller får vi kalla avsnittet för avsnitt 1? ??? För mig känns självklart titel nr 1 som den 100 procent rätta!

gstone

Citat från: Oskar skrivet 17 juni 2026 kl. 13:16:50och han skit i och gå på Sveriges matchen mot Tunisien på natten till måndag.
han är en tölp
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Zebastian

Kommer alltid att vara en vagel i mitt öga...

12-17.jpg

MOA

Citat från: Zebastian skrivet Igår kl. 15:27:29Kommer alltid att vara en vagel i mitt öga...

12-17.jpg
Hur kan dom göra det ens?

gstone

Citat från: Zebastian skrivet Igår kl. 15:27:29Kommer alltid att vara en vagel i mitt öga...

12-17.jpg
nu blir jag äcklad
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

BPS

#3415
Citat från: Zebastian skrivet Igår kl. 15:27:29Kommer alltid att vara en vagel i mitt öga...

12-17.jpg
En uppdaterad version, nu visar de inte ryggen på bilderna här men man ser ändå lite att klassiker märket sitter rätt...

6a33bd3153fd3.png

Disneyfantasten

Citat från: BPS skrivet Igår kl. 17:35:24En uppdaterad version nu visar de inte ryggen på bilderna här men man ser ändå lite att klassiker märket sitter rätt...

6a33bd3153fd3.png
Förlåt om jag frågar men kan du formulera dig? 

BPS

Citat från: Disneyfantasten skrivet Igår kl. 18:25:06Förlåt om jag frågar men kan du formulera dig?
Om du tittar på bilden som Zebastian delade på sin filmsamling så sticker Peter Pan ut eftersom att klassikermärket inte är placerad på samma ställe som resten av Disney klassikerna. Det jag gjorde var att påpeka att det finns ett uppdaterat omslag där klassikermärket har flyttats så att det överensstämmer med övriga Disney klassiker. 

Jag kunde dock inte hitta någon bra bild som visar detta men man ser ändå om man tittar lite noga att klassikermärket sitter högre upp på den bilden som jag delade.

Disneyfantasten

Citat från: BPS skrivet Igår kl. 19:09:44Om du tittar på bilden som Zebastian delade på sin filmsamling så sticker Peter Pan ut eftersom att klassikermärket inte är placerad på samma ställe som resten av Disney klassikerna. Det jag gjorde var att påpeka att det finns ett uppdaterat omslag där klassikermärket har flyttats så att det överensstämmer med övriga Disney klassiker.

Jag kunde dock inte hitta någon bra bild som visar detta men man ser ändå om man tittar lite noga att klassikermärket sitter högre upp på den bilden som jag delade.
Okej, tack.

Jo, jag såg bilderna men meningen var lite otydlig för mig, det var därför jag frågade, bara för att vara på den säkra sidan.