Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Hexe: Den magiska världen (Hexed, 2026)

Startat av gstone, 31 augusti 2025 kl. 00:12:38

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Walt Disney Animation Studios har avslöjat vad deras nästa film efter Zootroplis 2 är

"Hexed". 

Det  " handlar om en tafatt tonårskille och hans superstrukturerade mamma som upptäcker att det som gör honom annorlunda kan vara magiska krafter – krafter som vänder upp och ner på deras liv och öppnar dörren till en hemlig, magisk värld.
Josie Trinidad (tv-serien "Zootropolis+") och Jason Hand ("Vaiana 2") ska regissera filmen som får bipremiär i november 2026.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Ja, det var på tiden.  :)

gstone

Filmen kommer nu handla om en tonårstjej och hennes mamma istället för en tonårspojke 

Jag fördrar faktiskt detta  :)

https://deadline.com/2026/04/hexed-first-look-disney-cinemacon-1236862614/

gstone

Mer nyheter om Hexed 

https://www.moviezine.se/nyheter/efter-floppen-disney-satsar-pa-klassisk-magi-i-hexed

Första gången disney brättade om det animerade äventyret handlade filmen om en tafatt tonårskille. Sedan dess har Disney uppenbarligen tänkt om.

Istället kommer Hailee Stansfield ("Hawkeye") ge röst åt Billie, en helt vanlig tonårstös från en helt vanlig småstad. Livet förändras markant när Billie upptäcker att hon är en häxa med magiska krafter.

Tillsammans med sin strikta mamma, spelad av Rashida Jones (The Office), hamnar hon i en magisk värld och råkar gissningvis ut för lika magiska äventyr.

I ett klipp som visade för publiken i Las Vegas faller Billie genom en portal och in i en mörk kammare.Där finns grenar som slår ut i blom när hon rör vid dem, som leder henne till skitgammal talande bok med trollformer. Även pennan och bläckhornet bredvid boken börjar prata.

Simon Axelsson

Första trailern släpptes igår, och idag kom den svensktextad med svensk titel - Hexe: Den magiska världen. 

https://youtu.be/g8g6D-U53UE?is=og5DtiY62cX3W9Ro
Biofilmer 2025: 96, varav 6 omtittningar
Biofilmer 2026 hittills: 52

Zebastian

Vilken konstig svensk titel, hur blir Hexed till Hexe? Förhäxad är det väl ändå

Simon Axelsson

Citat från: Zebastian skrivet 17 juni 2026 kl. 13:11:34Vilken konstig svensk titel, hur blir Hexed till Hexe? Förhäxad är det väl ändå
Den magiska världen som huvudkaraktären Billie transporteras till heter tydligen Hexe. Håller dock med om att det är en lite udda titel.
Biofilmer 2025: 96, varav 6 omtittningar
Biofilmer 2026 hittills: 52

gstone

Jack P.W.

Undrar nog visst när en svenskdubbad trailer kommer (med tanke på att trailern är redan dubbad på danska, norska, och finska).

Disneyfantasten

Citat från: Jack P.W. skrivet 18 juni 2026 kl. 10:30:41Undrar nog visst när en svenskdubbad trailer kommer (med tanke på att trailern är redan dubbad på danska, norska, och finska).
Har inte sett de danska, norska och finska trailerna ännu, men med tanke på det du säger hoppas jag också att den svenskdubbade trailern kommer snart.

(är fortfarande lite besviken att inga trailers alls till Zootropolis 2 visades under mina biobesök förra året, men allt det där är förbi och jag fick uppleva filmen på bio och jag älskade den så mycket att det inte går med ord att beskriva)

Kommer att se Toy Story 5 på bio nästa vecka och veckan efter kommer jag att se Minioner 3 förhoppningsvis visas trailern till dessa biobesök, annars kanske förhoppningsvis när jag ser Bortglömda Ön på bio i höst.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 juni 2026 kl. 10:36:40Har inte sett de danska, norska och finska trailerna ännu, men med tanke på det du säger hoppas jag också att den svenskdubbade trailern kommer snart.

det hoppas jag med på

gstone

Jag ser jätte mycket framemot  Bortglömda Önochj Hexe: Den magiska världen :D

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 18 juni 2026 kl. 10:51:15Jag ser jätte mycket framemot  Bortglömda Önochj Hexe: Den magiska världen :D
Samma här.

gstone

En ny animerad kortfilm med Lilo och Stitch kommer visasd före fiilmen på bio

https://www.thewrap.com/creative-content/movies/lilo-and-stitch-animated-short-lilo-and-scratch-explained/

efter att redan spelat henne i live action kommer nu även Maia Kealoha gör rösten till animerad versionen av karatären

BPS

Är det bara jag eller är inte all animation väldigt centrerad i bilden? Alltså att karaktärerna och actionen händer i mitten ???