Forumnyheter:

På grund av kraftiga återkommande överbelastningsattacker har jag tvingats införa automatiska blockeringar av besök som laddar många sidor under kort tid. Förhoppningsvis ska inga oskyldiga besökare drabbas av detta, men om du får felmeddelanden eller märker att sajten är död i en timme, så skicka e-post till , så får jag skruva ner inställningarna.

Huvudmeny

Den trevliga och positiva tråden!

Startat av Adam Larsson, 25 februari 2022 kl. 21:31:04

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 juli 2026 kl. 18:59:55Kom inte på någon bättre tråd att skriva detta i.

Just nu sitter jag och kollar på den (enligt mig) bästa Nalle Puh filmen, som också var den första film jag någonsin såg på bio, på andra platsen kommer Nasses Stora Film, och sen Jakten På Christoffer Robin.

(som parentes så är både Filmen om Nalle Puh och Bernard och Bianca - som båda lustigt nog kom samma år - de enda Walt Disney Animated Canon filmerna där jag personligen tycker att "uppföljare" - om man nu kan kalla de det - är bättre än de första filmerna, även om Röjar-Ralf Kraschar Internet, Frost 2 och framförallt Zootropolis 2 är nära att vara det, medans Pocahontas 2, Atlantis 2, Ringaren i Notre Dame 2 och Belles Magiska Värld däremot är fruktansvärda enligt mig medans Micke och Molle 2 och Tarzan 2 enligt mig är mediokra)

Sen var det också för att studera reklamen i filmens första DVD-utgåva.
Evigheter sedan jag såg en Nalle Puh film nu, senaste var Jullovet som jag såg för 2 år sedan. Underbar nostalgitripp, borde säkert se en igen nästa gång istället för att titta på Big Chris

Monsieur Hulot

@MOA din nästa reaktionsvideo skulle ju bli Lilla Blå, men om det skulle bli försenat (vilket vi hoppas inte sker!) får det ju bli avsnitt 2 med Farbrorn som inte vill va stor istället.

Avsnittet visades första gången på TV den 26 december 1979 och presenterades det av TV-hallåan Henrik S. Järrel (son till skådespelaren Stig Järrel). Tror du att den skulle passa in i reaktionsvideon precis före avsnittet? :) 

https://www.youtube.com/watch?v=WCZJBFRj_D8

MOA

Citat från: Monsieur Hulot skrivet Igår kl. 14:57:53@MOA din nästa reaktionsvideo skulle ju bli Lilla Blå, men om det skulle bli försenat (vilket vi hoppas inte sker!) får det ju bli avsnitt 2 med Farbrorn som inte vill va stor istället.

Avsnittet visades första gången på TV den 26 december 1979 och presenterades det av TV-hallåan Henrik S. Järrel (son till skådespelaren Stig Järrel). Tror du att den skulle passa in i reaktionsvideon precis före avsnittet? :)

https://www.youtube.com/watch?v=WCZJBFRj_D8
Nä Monsieur, min andra reaktions video, inget datum planerat, är faktiskt Sveriges Baksida. Passar väldigt bra nu under pågående omständigheter

Monsieur Hulot

Citat från: MOA skrivet Igår kl. 15:02:31Nä Monsieur, min andra reaktions video, inget datum planerat, är faktiskt Sveriges Baksida. Passar väldigt bra nu under pågående omständigheter
Lite fakta om avsnittet:

- Trots att avsnittet handlar om solig sommarsemester sändes det trettondedag jul 1976, dvs fem månader innan sommaren ens dragit igång!

- Tillsammans med avsnitt 12 (Att handla skor och kläder) exkluderades avsnittet när serien visades i repris jullovet 1978-1979 och vintern 1980.

- Avsnittet hade biopremiär april 1981.

- Avsnittet hade premiär på hyrvideo 1982 och köpvideo 1995.

Kom återigen ihåg att säga i videon att avsnittet egentligen heter Att åka på semester och att "Sveriges baksida" är uppladdaren egen titel.

(Har för övrigt försökt hitta klipp med påannonseringar till denna serie, dock utan resultat :(  )

Will Siv

Grattis till det nygifta paret Taylor Swift och Travis Kelce.
- what.

Disneyfantasten

Minioner och Monster är (enligt mig) Illuminations bästa film sedan Minioner 2 Berättelsen om Gru:D 

Disneyfantasten

Kollar idag på Lady och Lufsen 2 Ludde På Äventyr, mest för att fira fjärde juli, som också firas i en del av filmen, sen också för att studera DVD-utgåvan.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet Igår kl. 20:16:35Kollar idag på Lady och Lufsen 2 Ludde På Äventyr, mest för att fira fjärde juli, som också firas i en del av filmen, sen också för att studera DVD-utgåvan.
kul
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Racnar

Citat från: Disneyfantasten skrivet Igår kl. 20:16:35Kollar idag på Lady och Lufsen 2 Ludde På Äventyr, mest för att fira fjärde juli, som också firas i en del av filmen, sen också för att studera DVD-utgåvan.
Är du från USA? Jag trodde du var från Sverige

Disneyfantasten

Citat från: Racnar skrivet Igår kl. 20:37:45Är du från USA? Jag trodde du var från Sverige
Det är jag, men vet du, jag tyckte det var en så rolig grej att göra det bara för att, du vet ett fint sätt att hedra Disney på, som ju Disneys filmer är producerade i, plus att USA också är ett jättestort land.

Will Siv

"respektera klassikerna alltså!" - Fillmore.

- what.

Skokaka

Då jag spelade om Super Mario Galaxy 2 så har jag faktiskt den här gången lyckats att besegra bossen i slutet av den tredje världen, då av någon anledning så verkade det vara någon glitch första gången då oavsett om jag siktar rätt så skjuter jag åt fel håll, men så lätt var det egentligen. Förresten, jag visste inte förut att denna har en sagobok precis som det första spelet tills idag. :)

MOA

Citat från: Skokaka skrivet Igår kl. 22:27:11Då jag spelade om Super Mario Galaxy 2 så har jag faktiskt den här gången lyckats att besegra bossen i slutet av den tredje världen, då av någon anledning så verkade det vara någon glitch första gången då oavsett om jag siktar rätt så skjuter jag åt fel håll, men så lätt var det egentligen. Förresten, jag visste inte förut att denna har en sagobok precis som det första spelet tills idag. :)
Aldrig läst sagoboken, bossen i värld 3 kan vara klurig men jag lyckades besegra honom efter några försök