Forumnyheter:

På grund av kraftiga återkommande överbelastningsattacker har jag tvingats införa automatiska blockeringar av besök som laddar många sidor under kort tid. Förhoppningsvis ska inga oskyldiga besökare drabbas av detta, men om du får felmeddelanden eller märker att sajten är död i en timme, så skicka e-post till , så får jag skruva ner inställningarna.

Huvudmeny

Quack Pack

Startat av TonyTonka, 7 juni 2023 kl. 23:08:28

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 juli 2026 kl. 14:57:44Jaså, är Dan Ekborg med i serien? Det var mer än jag visste.
Samma här
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  7 juli 2026 kl. 14:18:42Det enda fel jag ser, är att det saknas röster och sen ställer jag mig tveksam till "Berättare Ingemar Carlehed"

Jag har en lista på övriga röster som saknas på hemsidan (big surprise ::))
Ulf Källvik
Dan Ekborg
Jasmine Wigartz
Irene Bejstam
m.fl.
Tack, jag lägger till dessa på en gång. :)

Jag är inte säker på varifrån Dubbningshemsidans credits till Quack Pack kommer ifrån, men jag har ett vagt minne av att det är avskrivet från Disney Channel eller eventuellt någon annan kanal. Dessa var sällan helt kompletta, tyvärr; utan brukade ofta vara samma dubbcredits för alla avsnitt.

På rak arm minns jag inte om det någonsin förekom någon berättarröst eller speakerröst, så att crediteringen av Ingemar Carlehed stämmer...?

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  7 juli 2026 kl. 13:09:27Det är ju inte ett fel, det är ju bara att det är så många som gör biroller att det aldrig är kompletta listor.
Ja, framförallt på Disney Channel var det ju vanligt förekommande med exakt samma dubbcredits för alla avsnitt - och då är det ju inte helt otippat att det kommer saknas en och annan skådespelare.

Exakt varifrån Disney Channel fick alla sina uppgifter är också lite oklart, för åtminstone med Aladdin var ju dubbcreditsen på Disney Channel och Toon Disney 100% identisk med den dåvarande listan på Dubbningshemsidan - men om det sen betyder att Disney skrivit av mig, eller om Disney kontaktat Eurotroll och de i sin tur skrivit av min lista (för att inte behöva leta i sina arkiv), antar jag att vi aldrig lär få klarhet i...

TonyTonka

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  7 juli 2026 kl. 14:18:42Det enda fel jag ser, är att det saknas röster och sen ställer jag mig tveksam till "Berättare Ingemar Carlehed"

Jag har en lista på övriga röster som saknas på hemsidan (big surprise ::))
Ulf Källvik
Dan Ekborg
Jasmine Wigartz
Irene Bejstam
m.fl.
Jasmine Wigartz är Soo-Ling va?

Det finns visserligen en berättare i avsnittet med T-Trion, men jag tror det är Johan Hedenberg som är den berättaren och inte Ingemar Carlehed.
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

Kloppstock

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  7 juli 2026 kl. 13:09:27Det är ju inte ett fel, det är ju bara att det är så många som gör biroller att det aldrig är kompletta listor.
Peter Wanngren är väl inte ens med? så det är ju 1 fel! :)

I vilka avsnitt & roller kan vi få höra Dan Ekborg?
jag håller på och plågar mig igenom denna hög-energi-skrik & skrän serie men har ännu inte hört av honom, och eftersom det är flera som ifrågasätter detta i tråden undrar jag om det här kan stämma

Det är ju förövrigt helt sinnes att en Mariam Wallentin visar sig gjort Fnatte, hon låter som ett tvättäkta gossebarn och hon låter alltför likt Mia Kihls Tjatte så att det knappt går att separera dom ifall man inte ser bilden, jag trodde faktiskt att Wallentins röst gjordes av Johan Haldens pot målbrottsröst men tji fick jag

Låt mig gissa att det var 3 killar som gjorde rösterna till knattarna i orginalet? jag misstänker att Monicas kupp att ta över knattarna är unikt för Sverige

Lillefot

Citat från: Kloppstock skrivet  8 juli 2026 kl. 13:08:21Peter Wanngren är väl inte ens med? så det är ju 1 fel! :)

I vilka avsnitt & roller kan vi få höra Dan Ekborg?
jag håller på och plågar mig igenom denna hög-energi-skrik & skrän serie men har ännu inte hört av honom, och eftersom det är flera som ifrågasätter detta i tråden undrar jag om det här kan stämma

Det är ju förövrigt helt sinnes att en Mariam Wallentin visar sig gjort Fnatte, hon låter som ett tvättäkta gossebarn och hon låter alltför likt Mia Kihls Tjatte så att det knappt går att separera dom ifall man inte ser bilden, jag trodde faktiskt att Wallentins röst gjordes av Johan Haldens pot målbrottsröst men tji fick jag

Låt mig gissa att det var 3 killar som gjorde rösterna till knattarna i orginalet? jag misstänker att Monicas kupp att ta över knattarna är unikt för Sverige
Dan Ekborg kan exempelvis höras som en officer/kommandör som anländer med plan, i avsnittet där Kalle behöver jobba för flottan (vad det hette har jag glömt).

Förresten har vi konstaterat att Peter är med i serien, så det är inget som creditlistan tagit ut tomma intet.
Psykiska hälsan är sådär igen, så kommer troligen inte vara så aktiv ett tag.

Oscar Isaksson

Citat från: Lillefot skrivet  8 juli 2026 kl. 13:33:20Dan Ekborg kan exempelvis höras som en officer/kommandör som anländer med plan, i avsnittet där Kalle behöver jobba för flottan (vad det hette har jag glömt).

Förresyen har vi konstaterat att Peter är med i serien, så det är inget som creditlistan tagit ut tomma intet.
Figuren du syftar på heter Amiral von Gaggen i avsnittet "All Hands on Duck!". Dan Ekborg är även Dr. Ernest Noble i avsnittet "Shrunken Heroes".

Citat från: TonyTonka skrivet  8 juli 2026 kl. 01:00:53Jasmine Wigartz är Soo-Ling va?
Det finns visserligen en berättare i avsnittet med T-Trion, men jag tror det är Johan Hedenberg som är den berättaren och inte Ingemar Carlehed.
Soo-Ling vet jag inte vem det är just nu. Jasmine Wigartz är Draken Nellie i "Leader of the Quack"

Jag måste verkligen gå igenom serien och skiva upp övriga röster och vilka figurer de gör avsnitt för avsnitt.
Men det är exakt som du säger, så jag skulle tänka mig att Ingemar Carlehed kan flyttas till övriga röster istället.

Just ja! Hans Gustafsson är även med om övrig röst.

Disneyfantasten

Det kan ändå gå ihop att Dan Ekborg medverkar eftersom han ändå medverkade i Herkules som dubbades samtidigt.

Oscar Isaksson

Citat från: Disneyfantasten skrivet  8 juli 2026 kl. 17:39:19Det kan ändå gå ihop att Dan Ekborg medverkar eftersom han ändå medverkade i Herkules som dubbades samtidigt.
Ja 1996/1997 har Dan Ekborg ganska mycket i Karlskoga. 101 Dalmatiner och Aladdin och rövarnas konung var oxå i den vevan.

Disneyfantasten

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  8 juli 2026 kl. 17:48:10Ja 1996/1997 har Dan Ekborg ganska mycket i Karlskoga. 101 Dalmatiner och Aladdin och rövarnas konung var oxå i den vevan.
Här är förresten rollistan jag skrev för ett tag sedan, med reservation att fel kan förekomma;  :)

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=17492.msg222645#msg222645

Oscar Isaksson

Citat från: Disneyfantasten skrivet  8 juli 2026 kl. 18:15:33Här är förresten rollistan jag skrev för ett tag sedan, med reservation att fel kan förekomma;  :)

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=17492.msg222645#msg222645
Tack. Ska se över listan när jag går igenom avsnitten. :)

Har funderat över creditslistan och hur den ska styras upp på hemsidan. Rätta mig om jag har glöm någon figur.

återkommande
Ludwig von Anka - Bertil Engh
Kent Korre - Anders Öjebo
Gwumpki - Johan Hedenberg

bara 2-3 avsnitt
Moltoc - Gunnar Uddén
Klös - Andreas Nilsson
Gustav Gås - Roger Storm
Zalthroobiens rymdgeneral - Peter Wanngren

TonyTonka

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  8 juli 2026 kl. 17:37:06Figuren du syftar på heter Amiral von Gaggen i avsnittet "All Hands on Duck!". Dan Ekborg är även Dr. Ernest Noble i avsnittet "Shrunken Heroes".
Soo-Ling vet jag inte vem det är just nu. Jasmine Wigartz är Draken Nellie i "Leader of the Quack"

Jag måste verkligen gå igenom serien och skiva upp övriga röster och vilka figurer de gör avsnitt för avsnitt.
Men det är exakt som du säger, så jag skulle tänka mig att Ingemar Carlehed kan flyttas till övriga röster istället.

Just ja! Hans Gustafsson är även med om övrig röst.
Soo-Ling är med i det tredje avsnittet på vhs:en Ärlighet varar längst. Tror faktiskt avsnittet hon är med i är det absolut sista av serien. Hon vill åt någon krona som gör lergubbar levande om jag minns rätt.
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

Kloppstock

Citat från: Lillefot skrivet  8 juli 2026 kl. 13:33:20Dan Ekborg kan exempelvis höras som en officer/kommandör som anländer med plan, i avsnittet där Kalle behöver jobba för flottan (vad det hette har jag glömt).

Förresten har vi konstaterat att Peter är med i serien, så det är inget som creditlistan tagit ut tomma intet.
Okay, mina fördomar sade att han hade lagt av med dubbning 96

Förövrigt gör bågon en briljant översättning i avsnitt 5 som jag tycker håller än idag,
"Hör här hatte, blatte och tjabo" säger Kent Korre 8)

Nisse är väldigt lik en viss Leassure Suit Larry

MOA

Citat från: Kloppstock skrivet 11 juli 2026 kl. 21:47:04Okay, mina fördomar sade att han hade lagt av med dubbning 96

Förövrigt gör bågon en briljant översättning i avsnitt 5 som jag tycker håller än idag,
"Hör här hatte, blatte och tjabo" säger Kent Korre 8)

Nisse är väldigt lik en viss Leassure Suit Larry
Bågon? Någon tror jag du menar