Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Looney Tunes kortfilmer 1942-2008 - Dubbningar?

Startat av Daffy Duck, 5 november 2016 kl. 16:19:46

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Adam Larsson

Citat från: Will Siv skrivet  1 april 2025 kl. 21:46:31Nja, det var snarare att WB inte ville släppa dom på bio (för att spara på kostnader), men nu i efterhand kan dom
De var ju inte ens menade för bio i alla fall The Day the Earth Blew Up producerades som ett Max original och rök när de gick ihop med Discovery och börja lägga ner animerade projekt

gstone

Hur ligger det till med den där Sylvester VHS:en ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  6 april 2025 kl. 09:50:58Hur ligger det till med den där Sylvester VHS:en ?
Den är skickad, men jag har inte fått den än; så jag får återkomma när jag har fått den. :)

gstone

Har du nyare  Looney Tunes kortfilmerna dubbats ?

Hare and Loathing in Las Vegas

(Blooper) Bunny!
Invasion of the Bunny Snatchers

Pullet Surprise

Box-Office Bunny

My Generation G... G... Gap

The Night of the Living Duck

Superior Duck

Duck Dodgers in Attack of the Drones

Cock-a-Doodle-Duel

TonyTonka

https://www.tradera.com/item/302150/739838506/daffy-pa-spokjakt-vhs-pal-svenska-roster-warner-home-video-helt-ny-inplastad-

Om någon är sugen på att slänga ut en femhunka så finns Daffy på Spökjakt ute på Tradera just nu, oöppnad dessutom. Men den går ut i morgon (19 juli), så man få handla snabbt.

Själv tycker jag att priset är lite för saftigt för min plånbok just nu. Dessutom har jag redan köpt en annan film med Daffy som jag ska identifiera rösterna i. ^^
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

Daniel Hofverberg

Citat från: TonyTonka skrivet 18 juli 2026 kl. 03:37:48https://www.tradera.com/item/302150/739838506/daffy-pa-spokjakt-vhs-pal-svenska-roster-warner-home-video-helt-ny-inplastad-

Om någon är sugen på att slänga ut en femhunka så finns Daffy på Spökjakt ute på Tradera just nu, oöppnad dessutom. Men den går ut i morgon (19 juli), så man få handla snabbt.

Själv tycker jag att priset är lite för saftigt för min plånbok just nu. Dessutom har jag redan köpt en annan film med Daffy som jag ska identifiera rösterna i. ^^
Jag tycker ärligt talat också att 500 kr är i saftigaste laget för en VHS-film, även fast det i och för sig är ovanligt med VHS-filmer som fortfarande är inplastade.

Dessutom är det ju värt att påpeka att det här är en auktion, med 500 kr som utgångsbud - har man otur kan det alltså bli ännu dyrare än så, beroende på om någon annan också vill lägga bud...
(Risken finns, då det finns några envisa köpare på Tradera som verkar lägga sanslösa bud på sällsynta VHS-filmer då och då - jag har vid mer än ett tillfälle fått ge upp, då några köpare börjar buda tusentals kronor på VHS-filmer...)

TonyTonka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 juli 2026 kl. 03:44:44Jag tycker ärligt talat också att 500 kr är i saftigaste laget för en VHS-film, även fast det i och för sig är ovanligt med VHS-filmer som fortfarande är inplastade.

Dessutom är det ju värt att påpeka att det här är en auktion, med 500 kr som utgångsbud - har man otur kan det alltså bli ännu dyrare än så, beroende på om någon annan också vill lägga bud...
(Risken finns, då det finns några envisa köpare på Tradera som verkar lägga sanslösa bud på sällsynta VHS-filmer då och då - jag har vid mer än ett tillfälle fått ge upp, då några köpare börjar buda tusentals kronor på VHS-filmer...)
En gång såg jag en sällsynt vhs-film som lagts upp på Trader för 900 kronor - som utgångspris. Tror aldrig den vhs:en såldes faktiskt. xD

TonyTonka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  6 november 2016 kl. 03:43:00Porky Pig - Olav F. Andersen och Fredrik Dolk (varierar mellan olika filmer)

I vilka filmer är det Olav och i vilka filmer är det Fredrik?

MOA

Citat från: TonyTonka skrivet 22 juli 2026 kl. 15:00:44I vilka filmer är det Olav och i vilka filmer är det Fredrik?
10 år gammalt inlägg så Daniel minns nog inte vilka exakt men av en coincidens medverkar både Olav & Fredrik i Knasen

TonyTonka

Citat från: MOA skrivet 22 juli 2026 kl. 16:01:0410 år gammalt inlägg så Daniel minns nog inte vilka exakt men av en coincidens medverkar både Olav & Fredrik i Knasen
Synd, jag ville veta för att jag vill göra röstprov på Fredrik Dolk som Porky Pig då jag redan har ett på Olav som Porky. De fyra Looney Tunes-vhs:erna med Media Dubbs uppsättning är svindyra på Tradera, därför vill jag helst inte behöva köpa alla filmerna för att skona plånboken lite i alla fall. xD

Daniel Hofverberg

Citat från: TonyTonka skrivet 22 juli 2026 kl. 15:00:44I vilka filmer är det Olav och i vilka filmer är det Fredrik?
Tyvärr minns jag inte det utantill, men jag vill minnas att @Erika hjälpte mig med röstidentifiering för Looney Tunes - så jag ska se om jag kan hitta åt vår korrespondens, och se om jag kan hitta åt hur det förhöll sig med rösterna. :)

gstone

TonyTonka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 23 juli 2026 kl. 03:55:27Tyvärr minns jag inte det utantill, men jag vill minnas att @Erika hjälpte mig med röstidentifiering för Looney Tunes - så jag ska se om jag kan hitta åt vår korrespondens, och se om jag kan hitta åt hur det förhöll sig med rösterna. :)
Hade hon filmerna eller skickade du röstprover till henne?

Daniel Hofverberg

Citat från: TonyTonka skrivet 24 juli 2026 kl. 15:40:51Hade hon filmerna eller skickade du röstprover till henne?
Jag har filmerna, även i digital form (eller har åtminstone haft), men om jag skickade kopior av filmerna eller ljudklipp minns jag faktiskt inte - jag har gjort lite olika under årens lopp, men har ofta fått förlita mig på @Erika, som är mycket bättre än jag på röstidentifiering. :)

Erika

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 24 juli 2026 kl. 15:46:26Jag har filmerna, även i digital form (eller har åtminstone haft), men om jag skickade kopior av filmerna eller ljudklipp minns jag faktiskt inte - jag har gjort lite olika under årens lopp, men har ofta fått förlita mig på @Erika, som är mycket bättre än jag på röstidentifiering. :)
Jag tror det var ljudklipp i detta fall. Kan dock blanda ihop med något annat.