Forumnyheter:

På grund av kraftiga återkommande överbelastningsattacker har jag tvingats införa automatiska blockeringar av besök som laddar många sidor under kort tid. Förhoppningsvis ska inga oskyldiga besökare drabbas av detta, men om du får felmeddelanden eller märker att sajten är död i en timme, så skicka e-post till , så får jag skruva ner inställningarna.

Huvudmeny

Ny reboot-tråd: Kompletta Svenska dubbningar av Disneys TV-serier (diskussions-tråd)

Startat av Disneyfantasten, 20 mars 2025 kl. 12:50:44

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Jag vill minnas att @Will Siv  nämnde en gång att Wendy i Gravity Falls dubbas av Anneli Heed, eller är jag ute och cyklar?

Något som jag däremot är säker på är att Ole Ornered gör några fler roller utöver Farbror Stan, hans röst är som sagt noterbar.

Will Siv

Citat från: Disneyfantasten skrivet 21 maj 2026 kl. 17:06:47Jag vill minnas att @Will Siv  nämnde en gång att Wendy i Gravity Falls dubbas av Anneli Heed, eller är jag ute och cyklar?

Något som jag däremot är säker på är att Ole Ornered gör några fler roller utöver Farbror Stan, hans röst är som sagt noterbar.
Det stämmer.
- what.

Disneyfantasten

Will Siv

- what.

Disneyfantasten

Disneyfantasten

I 101 Dalmatiner TV-serien så spelas gris-pappan av Benke Skogholt, vars röst inte går att ta miste på.

Jag är mer osäker på vilka som gör korna.

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 juli 2026 kl. 14:41:09I 101 Dalmatiner TV-serien så spelas gris-pappan av Benke Skogholt, vars röst inte går att ta miste på.
Hunden Fred låter som Roger Storm, Collien Kelly låter bekant, men kan inte placera rösten, hunden Gogo låter som Anders Öjebo.

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 juli 2026 kl. 14:46:20Hunden Fred låter som Roger Storm, Collien Kelly låter bekant, men kan inte placera rösten, hunden Gogo låter som Anders Öjebo.
Tjock bonde på TV låter som Roger Storm.

Disneyfantasten

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 juli 2026 kl. 15:17:36Den lille hunden låter som Johan Hedenberg men är inte helt säker.
Låter som hästen Kapten åter görs av Bo Maniette.

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 juli 2026 kl. 16:07:53Låter som hästen Kapten åter görs av Bo Maniette.
Mannen med block och penna som Cruella skriker på låter som Gunnar Uddén.

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 juli 2026 kl. 16:12:05Mannen med block och penna som Cruella skriker på låter som Gunnar Uddén.
Domaren låter som Ingemar Carlehed.

Disneyfantasten

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 juli 2026 kl. 16:23:06André låter som Johan Hedenberg.
Låter som Johan Wahlström gör en trafik-polis och Gunnar Uddén gör en servitör.

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 juli 2026 kl. 16:28:01Låter som Johan Wahlström gör en trafik-polis och Gunnar Uddén gör en servitör.
Rödhårig doktor låter som Bo Maniette.