Forumnyheter:

På grund av kraftiga återkommande överbelastningsattacker har jag tvingats införa automatiska blockeringar av besök som laddar många sidor under kort tid. Förhoppningsvis ska inga oskyldiga besökare drabbas av detta, men om du får felmeddelanden eller märker att sajten är död i en timme, så skicka e-post till , så får jag skruva ner inställningarna.

Huvudmeny

Saban

Startat av TonyTonka, 22 mars 2009 kl. 14:55:21

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

Kan någon ge exempel på serier från Saban?
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

Elios

gstone

Citat från: TonyTonka skrivet 22 mars 2009 kl. 14:55:21
Kan någon ge exempel på serier från Saban?

Power Rangers  och Lilla Sjöjungfrun.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Oskar

Jag kommer ihåg alla Sabans program.
Deras program gick på bl.a tv3 och fox kids eftersom jag haft kabel-tv när jag var barn på 90-talet. Jag föddes 1989.

Elios

Citat från: Oskar skrivet 20 december 2020 kl. 14:51:51
Jag kommer ihåg alla Sabans program.
Deras program gick på bl.a tv3 och fox kids eftersom jag haft kabel-tv när jag var barn på 90-talet. Jag föddes 1989.

Var det alltså klassiskt på Fox Kids?^^

moviefan

Vilka dubbade serierna från Saban ? 

Lillefot

Citat från: moviefan skrivet 15 juli 2026 kl. 15:22:01Vilka dubbade serierna från Saban ?
Några olika studios, dock verkar Mediadubb International ha varit ansvarig för flertalet av dem (exempelvis de "senaste" dubbningarna av Adventures of Peter Pan och Saban's Den lilla Sjöjungfrun).
Psykiska hälsan är sådär igen, så kommer troligen inte vara så aktiv ett tag.

moviefan

När visades Den Lilla Sjöjungfrun på tv ?  Det finns några avsnitt på youtube, det är en hyfsad bra serie.  ;)

gstone

Citat från: moviefan skrivet 17 juli 2026 kl. 13:01:28När visades Den Lilla Sjöjungfrun på tv ?  Det finns några avsnitt på youtube, det är en hyfsad bra serie.  ;)
I fall du inte redan visste det finns det tre olika svenska dubbningar 
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Oskar

Citat från: moviefan skrivet 17 juli 2026 kl. 13:01:28När visades Den Lilla Sjöjungfrun på tv ?  Det finns några avsnitt på youtube, det är en hyfsad bra serie.  ;)
första dubbning för filmnet plus enstaka vhs utgåvor. andra dubbning för endast för vhs utgåvor. tredje dubbning för tv3 och fox kids och två dvd utgåvan.

moviefan

Jag gillar dubbningen som finns på dvd utgåvorna. Några av dessa finns även på youtube.  ;)

Daniel Hofverberg

Citat från: moviefan skrivet 19 juli 2026 kl. 09:05:15Jag gillar dubbningen som finns på dvd utgåvorna. Några av dessa finns även på youtube.  ;)
Det beror säkert åtminstone delvis på nostalgi, då det är dubbningen jag vuxit upp med, men personligen har jag alltid varit svag för FilmNet-dubben av Adaptor D&D i Köpenhamn.

Men jag inser givetvis att TV3s dubbning är gjord med högre budget och rent objektivt bör ses som bättre. Det är ju också den enda av de tre dubbningarna som översatt/dubbat ledmotivet. :)