Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Digimon

Startat av TonyTonka, 20 juni 2009 kl. 22:48:40

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Oscar Isaksson

Citat från: TonyTonka skrivet 31 juli 2026 kl. 18:02:55@Oscar Isaksson Du verkar ju ha bättre koll på Jeanette Holmgren än vad jag har tror du att hon ligger bakom rösten till Palmon? Det är den sista pusselbiten jag behöver till Digimon-mysteriet.  :)
Jag kan med klarhet säga att det där är inte Jeanette Holmgren som hörs i de ljudklipp du bifogar. Tyvärr vet jag inte vem rösten tillhör.

Owen Granger

Det skulle verkligen vara intressant att få klarhet i frågan om vem som låg bakom Palmons röst. Jag har gjort egna efterforskningar efter att nyligen ha tittat på hela den svenska dubbningen av både TV-serien och långfilmen som finns uppladdade på Internet Archive. I den andra säsongen av serien har några av karaktärerna av någon anledning bytt röstskådespelare och då är det Maria Rydberg som gör Palmons röst. Vad gäller rösten i den första säsongen så kan jag inte påminna mej om att jag hört henne i något annat sammanhang och jag har utgått från en teori, att eftersom den svenska versionen av Digimon spelades in hos SDI Media så kanske hon tidigare medverkat i någon TV-serie som dubbats av föregångaren Mediadubb International, då också flera av nämnda röstskådespelarna i Digimon medverkat i många av dessa. Men det kan kanske också vara så att hon inte dubbat någonting annat varken före eller efter Digimon, därav orsaken till att hon inte är lätt att identifiera.