Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Random frågor och diskussioner

Startat av Steffan Rudvall, 12 juni 2021 kl. 22:32:55

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Will Siv

Här är nåt jag just upptäckte 

Någon har blandat ihop mor och dotter  ;D 

- what.

MOA

Citat från: Will Siv skrivet 15 augusti 2026 kl. 14:22:20Här är nåt jag just upptäckte

Någon har blandat ihop mor och dotter  ;D

Ja det där är Elina, vet inte om det är vanligt för deras röster är rätt så olika enligt mig. Osäker om Elina kan ta över Louises roller men det finns troligen en annan ersättare för det jobbet

Will Siv

Stämmer det att Kungliga Biblioteket har alla böcker som nånsin getts ut i Sverige (och inkluderar det även utländska böcker)  ???
- what.

Will Siv

Citat från: Will Siv skrivet 16 augusti 2026 kl. 14:01:11Stämmer det att Kungliga Biblioteket har alla böcker som nånsin getts ut i Sverige (och inkluderar det även utländska böcker)  ???
Och är det alla typer av böcker (så även bilderböcker och seriealbum)
- what.

Anders M Olsson

Citat från: Will Siv skrivet 16 augusti 2026 kl. 14:01:11Stämmer det att Kungliga Biblioteket har alla böcker som nånsin getts ut i Sverige (och inkluderar det även utländska böcker)  ???
Citat från: Will Siv skrivet 16 augusti 2026 kl. 14:04:02Och är det alla typer av böcker (så även bilderböcker och seriealbum)
Teoretiskt ska KB ha allt som har tryckts eller getts ut i Sverige sen 1661 och som varit avsett att distribueras till allmänheten. I detta bör även innefattas bilderböcker och seriealbum, men däremot inte utländska böcker, såvida de inte har tryckts i Sverige eller varit speciellt avsedda att säljas i Sverige. En del annat utländskt material köps in när så är möjligt, men då finns det naturligtvis ingen ambition att vara heltäckande.

Sen kan det naturligtvis finnas "glipor" av material som kanske inte har skickats in, som har förkommit, stulits eller av annan anledning saknas.