Forumnyheter:

På grund av kraftiga återkommande överbelastningsattacker har jag tvingats införa automatiska blockeringar av besök som laddar många sidor under kort tid. Förhoppningsvis ska inga oskyldiga besökare drabbas av detta, men om du får felmeddelanden eller märker att sajten är död i en timme, så skicka e-post till , så får jag skruva ner inställningarna.

Huvudmeny

Val

Startat av gstone, 12 september 2022 kl. 17:15:26

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Historielektions Soveren

Val är lika med nostalgi för mig då min röstlokal är min gamla grundskola. ;D
En kille som ångrar att han sov på lektionerna

MOA

Röstar på farsan i valet

Daniel Hofverberg

Citat från: Historielektions Soveren skrivet 20 augusti 2026 kl. 18:18:02Val är lika med nostalgi för mig då min röstlokal är min gamla grundskola. ;D
Inte helt olikt för mig, faktiskt - i år är vallokalen matbespisningen på min gamla grundskola, som ligger ungefär 300 meter från själva skolan.

Tidigare år har vallokalen varit Folkets Hus, som är i samma byggnad som matbespisningen men via en annan ingång från ett annat håll - men reglerna har blivit hårdare de senaste åren, så att de inte kunnat hålla till där längre, då Folkets Hus anses ha för nära band till Socialdemokraterna.

Till EU-valet senast så var vallokalen vid elevcafeterian inne på grundskolan, men tydligen har de ändrat i år till matbespisningen. Kanske blev det för opraktiskt med elevcafeterian, då knappt någon visste var den låg (*) och det heller inte finns bilparkeringar i direkt anslutning till skolan (men utanför Folkets Hus, matbespisningen och biblioteket - som alla tre ligger i samma byggnad strax utanför skolområdet - finns det gott om parkeringar).

(*): Inklusive jag själv, då det här elevcaféet inte fanns på min tid; utan då fanns istället en annan cafeteria i anslutning till ett uppehållsrum i en helt annan lokal - så jag var nog inte den enda som gick fel, och försökte hitta valbås i en stängd lokal...

Citat från: MOA skrivet 20 augusti 2026 kl. 19:01:35Röstar på farsan i valet
Vilket parti är han representant för?

gstone

Jag röstar alltid ser det som min plikt
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Historielektions Soveren

Citat från: gstone skrivet 21 augusti 2026 kl. 14:32:41Jag röstar alltid ssr det som min plikt
Är du samhällsvetare? Trodde du var mer åt kulturhåldet. Men hur kan man rösta på dem det är ju ett fackförbund?

Edit: Jag inser nu att han kanske menar ser och inte ssr.

En kille som ångrar att han sov på lektionerna

Monsieur Hulot

Jag har ingen partifärg (är inte insatt), men en sak tycker jag är ganska intressant.

Som bekant har ju flera svenska ministrar brutit mot etikettreglerna på Nobelfesten, och de flesta är moderater!

1. Fredrik Reinfeldt slickade sig om tummen 2007 och råkade visa magen 2010.
2. Lena Adelsohn Liljeroth och Anders Borg satt båda med mobiltelefonerna 2011.
3. Elisabeth Svantesson tittade även hon på mobilen, dock 2025.

Jag vet inte om hon är moderat, men Birgitta Ed som är gift med nuvarande statsminister Ulf Kristersson, lutade sig med armbågarna på bordet samma år som Svantesson tittade på mobilen.

gstone

Citat från: Historielektions Soveren skrivet 21 augusti 2026 kl. 14:58:46Är du samhällsvetare? Trodde du var mer åt kulturhåldet. Men hur kan man rösta på dem det är ju ett fackförbund?

Edit: Jag inser nu att han kanske menar ser och inte ssr.
Stavfel ;D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"