Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Lego Disney Princess Magical Mayham (2026)

Startat av Disneyfantasten, 18 augusti 2026 kl. 12:52:18

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Undrar vilka som kommer dubba Filurkatten, Mushu och Amelia & Abigail (som också kommer ha ett framträdande i denna) i denna special, som har premiär nu på fredag...

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 augusti 2026 kl. 12:52:18Undrar vilka som kommer dubba Filurkatten, Mushu och Amelia & Abigail (som också kommer ha ett framträdande i denna) i denna special, som har premiär nu på fredag...
Jag viste uintw att  Amelia & Abigail var med ???
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 augusti 2026 kl. 12:52:18Undrar vilka som kommer dubba Filurkatten, Mushu och Amelia & Abigail (som också kommer ha ett framträdande i denna) i denna special, som har premiär nu på fredag...
off topic men undrar också vem som kommer dubba Yzma i Descendants 6

När vi ändå tar up återkommande karatäre som jag inte vem vem som ska dubba

Disneyfantasten

gstone

Två oväntade "Hans Lindgren karaktärer" är med som den inte visast i trailer eller klippet  :D

gstone

Här är credits

Det var bara en övrig röster Alexander Sherwood

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 21 augusti 2026 kl. 12:09:41Här är credits

Det var bara en övrig röster Alexander Sherwood
Verkar som att Snövit och Spegeln fick samma röster som i live-action adaptionerna, skulle också gissa att i och med att Stephan Karlsén nu är uppe i 81 så kan det ha varit ett eget beslut att vilja trappa ner litegrann, och precis som jag trodde har Jasmine samma röst som i live-action filmen, verkar som Anna Isbäck fick göra Mulan igen precis som i Röjar-Ralf Kraschar Internet.

Erik Broström, Alexander Larsson och Karolina Andersson har jag aldrig förut hört talas om.

Bävern (som spelas av Magnus Rongedal) skulle jag gissa är Bävern från Lady och Lufsen, då är det en av de två "Hans Lindgren karaktärerna" som @gstone  syftade på, undrar vem den andra kan vara.

Amelia & Abigail verkar spelas av två hederliga kvinnor i dubb-branschen, både Ayla Kabaca och Cecilia Wrangel Schoug har gjort många bra dubb-prestationer, så jag tror att de gör bra tolkningar för gässen.

Genom uteslutningsmetoden gissar jag att Alexander Sherwood antagligen är Blunder.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 21 augusti 2026 kl. 12:21:35Verkar som att Snövit och Spegeln fick samma röster som i live-action adaptionerna, skulle också gissa att i och med att Stephan Karlsén nu är uppe i 81 så kan det ha varit ett eget beslut att vilja trappa ner litegrann, och precis som jag trodde har Jasmine samma röst som i live-action filmen, verkar som Anna Isbäck fick göra Mulan igen precis som i Röjar-Ralf Kraschar Internet.

Erik Broström, Alexander Larsson och Karolina Andersson har jag aldrig förut hört talas om.

Bävern (som spelas av Magnus Rongedal) skulle jag gissa är Bävern från Lady och Lufsen, då är det en av de två "Hans Lindgren karaktärerna" som @gstone  syftade på, undrar vem den andra kan vara.

Amelia & Abigail verkar spelas av två hederliga kvinnor i dubb-branschen, både Ayla Kabaca och Cecilia Wrangel Schoug har gjort många bra dubb-prestationer, så jag tror att de gör bra tolkningar för gässen.

Genom uteslutningsmetoden gissar jag att Alexander Sherwood antagligen är Blunder.
Alexander Larsson är en musikalartist som jag sett live ett gäng

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 21 augusti 2026 kl. 12:21:35Verkar som att Snövit och Spegeln fick samma röster som i live-action adaptionerna, skulle också gissa att i och med att Stephan Karlsén nu är uppe i 81 så kan det ha varit ett eget beslut att vilja trappa ner litegrann, och precis som jag trodde har Jasmine samma röst som i live-action filmen, verkar som Anna Isbäck fick göra Mulan igen precis som i Röjar-Ralf Kraschar Internet.

Karolina Andersson var garderoben i live action skönheten och odjuret också

hon är opera sångerska till yrket

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 21 augusti 2026 kl. 12:21:35Bävern (som spelas av Magnus Rongedal) skulle jag gissa är Bävern från Lady och Lufsen, då är det en av de två "Hans Lindgren karaktärerna" som @gstone  syftade på, undrar vem den andra kan vara.
konstigt nog står han inte med på rollistan trots att han har dialog ???

gstone

Värt att notera är att nu låter  garderoben som typ Bianca Castafiore alltså en italiensk opera diva medan i första Lego specialen lät hon bara som Annica semdious som gjorde en tant röst 

men denna tolkning är mer likt originalet 

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 21 augusti 2026 kl. 14:28:18konstigt nog står han inte med på rollistan trots att han har dialog ???
Såg filmen på YouTube medan jag åkte på bussen idag påväg hem från jobbet, fast på engelska, och den är i ungefär samma nivå som de förra filmerna, trots legoanimationen tyckte jag att den överlag var bra, och då menar jag med samlad bedömning.

Jag kom fram till att den andra Hans Lindgren karaktären var 
Spoiler
Kaa från Djungelboken, i originalversionen låter det utan tvekan som Jim Cummings, kommer att se den ikväll på svenska på Disney+ men skulle redan nu gissa att det antagligen är en av männen som redan medverkat i dubbningen
[close]
.

Disneyfantasten

Okej, då har jag sett den på svenska, och jag tror att Kaa görs av Erik Broström och att speakerrösten görs av Alexander Larsson.

Jag tycker inte att Erik Broström var någon höjdare varken som Filurkatten eller som Kaa, rösten skiljer sig från originalet och från karaktärens andemening.

Alexander Larsson var helt okej som Mushu, rösten är hyfsat lik originalet och röstkaraktären är också bra.

Magnus Rongedal som Bävern tycker jag var ganska bra, röstlikheten med originalet är inte helt slående, men inte heller helt olik, och röstkaraktären är hyfsad.

Ayla Kabaca och Cecilia Wrangel Schoug gjorde mycket bra ifrån sig som gässen.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 21 augusti 2026 kl. 20:08:12Okej, då har jag sett den på svenska, och jag tror att Kaa görs av Erik Broström och att speakerrösten görs av Alexander Larsson.

Jag tycker inte att Erik Broström var någon höjdare varken som Filurkatten eller som Kaa, rösten skiljer sig från originalet och från karaktärens andemening.
skulle du föredragit att Roger Storm kommit tillbaka ?

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 21 augusti 2026 kl. 20:08:12Okej, då har jag sett den på svenska, och jag tror att Kaa görs av Erik Broström och att speakerrösten görs av Alexander Larsson.

Eftersom Hans Lindgren och Guy del la bergär döda kunde ju inte någon av dom kommit tillbaka som Kaa, men de kankse fanns bättre alternative för ersättare