Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Frågor om dubbningar

Startat av Disneyfantasten, 29 april 2023 kl. 21:50:05

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Haap

Är det någon som har koll på om Wish Kid (1991) dubbades till svenska?

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet Igår kl. 17:48:24vem är han i Monsterfabriken som låter som Hans Lindgren ?

https://www.dubbningshemsidan.se/credits/monsterfabriken/
Vilken rollfigur? Jag har originalnamnen på rollfigurerna också, utöver de svenska, om det är till någon hjälp.

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet Igår kl. 20:37:33Vilken rollfigur? Jag har originalnamnen på rollfigurerna också, utöver de svenska, om det är till någon hjälp.
Kollade just upp trailern via YouTube men karaktären förekom överhuvudtaget inte alls där, det är inte helt uteslutet att jag förväxlat med en annan films trailer som förekom som förspel till Marsupilami i förrgår, men jag vill minnas att jag tyckte att kaptenen i Marsupilami bar en likhet med Hans Lindgren hur osant det än är.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet Igår kl. 20:56:36Kollade just upp trailern via YouTube men karaktären förekom överhuvudtaget inte alls där, det är inte helt uteslutet att jag förväxlat med en annan films trailer som förekom som förspel till Marsupilami i förrgår, men jag vill minnas att jag tyckte att kaptenen i Marsupilami bar en likhet med Hans Lindgren hur osant det än är.
kankse menar monster mia ?

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet Igår kl. 22:35:22kankse menar monster mia ?
Dubbelkollade nyss via Filmstaden, och det var precis den det gällde kom jag fram till, det var busschauffören i slutet av trailern jag tänkte på.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet Igår kl. 22:53:57Dubbelkollade nyss via Filmstaden, och det var precis den det gällde kom jag fram till, det var busschauffören i slutet av trailern jag tänkte på.
tack

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet Igår kl. 22:53:57Dubbelkollade nyss via Filmstaden, och det var precis den det gällde kom jag fram till, det var busschauffören i slutet av trailern jag tänkte på.
Nu när vi löst detta kan vi gå vidare till min andra dubb fråga

gstone

gstone

då får vi hoppas att daniel kan få credits till den med

gstone

Jag tride först också dom var samma film, så inte så konstigt mistag