Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Ovanliga dubbningar på archive.org

Startat av Steffan Rudvall, 23 februari 2022 kl. 19:51:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 10 gäster tittar på detta ämne.

BPS

Citat från: RC skrivet 31 augusti 2026 kl. 20:19:05Är Scooby-Doo och Scrappy-Doo 1979 tillräckligt ovanlig med TV3 dubbningen? Undrar om någon kan ladda upp avsnitt för den har ju dubbats om för DVD
Här kommer två avsnitt, jag tror att jag rippat dem från någon samlings DVD där just dessa två hade kvar sin TV3 dubbning.

https://archive.org/details/sdsd1979

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet  1 september 2026 kl. 02:32:12Här kommer två avsnitt, jag tror att jag rippat dem från någon samlings DVD där just dessa två hade kvar sin TV3 dubbning.

Ja, det är lite mystiskt varför vissa avsnitt av Scooby & Scrappy-Doo fått behålla TV3s dubbning på DVD, medan vissa avsnitt dubbats om speciellt för DVD-utgåvor. Om det vore något rättighetsproblem med TV-dubben, så borde ju detsamma gälla alla avsnitt...

RC

Citat från: BPS skrivet  1 september 2026 kl. 02:32:12Här kommer två avsnitt, jag tror att jag rippat dem från någon samlings DVD där just dessa två hade kvar sin TV3 dubbning.

Antar att det är TV3 inspelningar som gäller för de andra avsnitten? Hur stor chans är det att någon har de inspelade?

Daniel Hofverberg

Citat från: RC skrivet  1 september 2026 kl. 03:12:53Antar att det är TV3 inspelningar som gäller för de andra avsnitten? Hur stor chans är det att någon har de inspelade?
Jag har alla avsnitt av Scooby & Scrappy-Doo (1979) inspelade från TV3. :)

Dessutom har jag de avsnitt som Öra & Öga dubbade, med Stellan Skarsgård som Scooby, som släpptes på VHS av Polar/Bonnier och SF/Transfer; eller åtminstone de VHS-filmer jag känner till.

Däremot hade avsnitten vunnit på att synkas om till en bättre bildkälla, då bildkvaliteten är riktigt risig...

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 september 2026 kl. 03:27:25Jag har alla avsnitt av Scooby & Scrappy-Doo (1979) inspelade från TV3. :)

Dessutom har jag de avsnitt som Öra & Öga dubbade, med Stellan Skarsgård som Scooby, som släpptes på VHS av Polar/Bonnier och SF/Transfer; eller åtminstone de VHS-filmer jag känner till.

Däremot hade avsnitten vunnit på att synkas om till en bättre bildkälla, då bildkvaliteten är riktigt risig...
Warner plockar dessutom bort dåliga VHS kopior så....

Daniel Hofverberg

Citat från: MOA skrivet  1 september 2026 kl. 11:01:49Warner plockar dessutom bort dåliga VHS kopior så....
Rättare sagt är Warner väldigt oberäkneliga, när saker ibland får ligga kvar i åratal och ibland tas bort inom loppet av några timmar - och det verkar inte finnas någon röd tråd...

Carlswell

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 september 2026 kl. 11:07:40Rättare sagt är Warner väldigt oberäkneliga, när saker ibland får ligga kvar i åratal och ibland tas bort inom loppet av några timmar - och det verkar inte finnas någon röd tråd...
Är ljudet digitaliserat? Om det är det skulle jag kunna synka till bild från HBO Max.

MB

Citat från: Carlswell skrivet  1 september 2026 kl. 18:57:34Är ljudet digitaliserat? Om det är det skulle jag kunna synka till bild från HBO Max.
Har inte alla klassiska tecknade serier och filmer tagits bort från HBO internationellt när de slog ihop?