Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Bidra med creditlistor

Startat av Henrik, 28 januari 2008 kl. 16:27:41

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 5 gäster tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Simon Axelsson skrivet  4 september 2026 kl. 11:38:13Credits till The Mandalorian and Grogu, som av nån anledning finns svenskdubbad på Disney+:
Jag blev också väldigt konfunderad över det - jag såg filmen på bio i somras, och den kändes väl inte alltför barnvänlig (även fast mina brorsbarn följde med och såg den). Dessutom har väl TV-serien Mandalorian inte dubbats...?

Simon Axelsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  4 september 2026 kl. 12:02:23Jag blev också väldigt konfunderad över det - jag såg filmen på bio i somras, och den kändes väl inte alltför barnvänlig (även fast mina brorsbarn följde med och såg den). Dessutom har väl TV-serien Mandalorian inte dubbats...?
Serien ser inte ut att ha dubbats, nej. Undrar om det kanske är planen nu dock?
Biofilmer 2025: 96, varav 6 omtittningar
Biofilmer 2026 hittills: 63

Daniel Hofverberg

Citat från: Simon Axelsson skrivet  4 september 2026 kl. 12:15:21Serien ser inte ut att ha dubbats, nej. Undrar om det kanske är planen nu dock?
Ja, man kan ju undra... Annars känns det ju lite märkligt att dubba filmen, men inte serien.

Dessutom verkar ju Disney+ ha börjat spara in på nordiska dubbningar de senaste åren, då fler produktioner släppts i textad originalversion istället för dubbning, så då kan man ju undra varför man helt plötsligt satsat på dubbning av en sådan här film...?

Visserligen fick ju filmen 11-årsgräns, och mina brorsöner uppskattade den, men det känns ju verkligen inte som någon barnfilm.

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet  4 september 2026 kl. 11:38:13Credits till The Mandalorian and Grogu, som av nån anledning finns svenskdubbad på Disney+:
Lego  The Mandalorian and Grogu ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

kan det vara ett tryck feL?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  4 september 2026 kl. 14:46:01Lego  The Mandalorian and Grogu ?
Nej, inte Lego-filmen utan den vanliga biovisade spelfilmen. :)

gstone

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  4 september 2026 kl. 14:47:52Nej, inte Lego-filmen utan den vanliga biovisade spelfilmen. :)
konsigt att dom inte har sama röst tikk  The Mandaloriani dsessa 

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  4 september 2026 kl. 12:02:23Jag blev också väldigt konfunderad över det - jag såg filmen på bio i somras, och den kändes väl inte alltför barnvänlig (även fast mina brorsbarn följde med och såg den). Dessutom har väl TV-serien Mandalorian inte dubbats...?
jag såg det mörka hotet på bio dubbade när jag var barn, pappa och jag blev båda chockerad 

gstone

Nu vet jaf varför filmem dubbades
det är för att Garazeb "Zeb" Orrelios med 
zeb
var en av huvudkaraktärerna i en av dom animerade Star wars seriens , hela den serien dubbade till svenska så att filmen där han är en huvudperson också dubbas har nu vis logik

gstone

dubbningen lär väl knappast finnas med på sden svenska blu rayn eller dvd:en :-\

tyvär

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet  4 september 2026 kl. 17:10:55Nu vet jaf varför filmem dubbades
det är för att Garazeb "Zeb" Orrelios med
zeb
var en av huvudkaraktärerna i en av dom animerade Star wars seriens , hela den serien dubbade till svenska så att filmen där han är en huvudperson också dubbas har nu vis logik
Har svårt att se att det skulle vara anledningen.

Citat från: gstone skrivet  4 september 2026 kl. 20:56:31dubbningen lär väl knappast finnas med på sden svenska blu rayn eller dvd:en :-\

tyvär
Nej, det ser inte som att den är med på Blu-Ray eller DVD, men vi kan ju inte veta helt säkert utan att ha en fysisk utgåva till hands.
Biofilmer 2025: 96, varav 6 omtittningar
Biofilmer 2026 hittills: 63

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet  4 september 2026 kl. 21:11:44Har svårt att se att det skulle vara anledningen.
Nej, det ser inte som att den är med på Blu-Ray eller DVD, men vi kan ju inte veta helt säkert utan att ha en fysisk utgåva till hands.
finns inte äns om man  köper film på vod

gstone

dom kankse råkade dubba den av mistagg

DingoPictures2005

Citat från: gstone skrivet 24 april 2020 kl. 12:21:38Här rösterna i filmen Milo mot Mars

Axe Karlsson
Anna Book
Björn Bengtsson
Suzanna Dilber
Ewa Fröling
Daniel Sjöberg

Mikael Regenholz, ljudtekniker

Mats Wänblad (översättare)

Här  mina gissningar på vem som spelet vilka roller i filmen

Axe Karlsson = Milo(enda barn rollista så rätt lätt)

Anna Book = Milos mamma( i och med att det är samma skådespelare som Jessie i Toy Story)

Björn Bengtsson = George "Gribble" Ribble( gissar ut från vad jag sätt av filmen att Björn passar bäst i denna roll)

Suzanna Dilber = Ki( ålder och kön stämer är in)

Ewa Fröling =  The Supervisor( Detta är jag i stort sätt säker på  då den karaktärer ser ut som en typisk roll Ewa brukar dubba)
Varför saknas denna från sidan?
@Daniel Hofverberg 
Är ganska säker på att Svenska credits finns på D+🤔.
Vet att jag hämtade isländska credits därifrån för ett tag sedan.