Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Benkt på Internet Archive

Startat av Benkt, 6 augusti 2026 kl. 22:06:59

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

Benkt

MOA

Benkt

Teskedsgumman (1983) s01e01e02e03e04e08e09 (Supūn Obasan) [VHS-Rip Swe Eng Jap]

"Filmen" Teskedsgumman med Birgitta Andersson och Carl-Gustaf Lindstedt, som egentligen är sex avsnitt av animéserien "Supūn Obasan" (スプーンおばさん) från 1983.

Den DVD jag fick tag i tyckte jag faktiskt hade lite sämre bild än VHS:en efter lite filtrering, så jag körde tvärtom mot vad jag brukar göra. Jag har synkat engelsk och japansk dubb till den svenska VHS:en, samt synkat engelska "dubtitles".

Archive.org är inte klar med sin omkodning än, så för tillfället får ni nöja er med att ladda hem den fulla filen.

https://archive.org/details/teskedsgumman-1983-s01e01e02e03e04e08e09-sup-n-obasan-vhs-rip-swe-eng-jap

gorehound

Jag uppskattar dina uppladdningar Benkt, ser fram emot att se Teskedsgumman igen :)

MOA

Citat från: Benkt skrivet 21 september 2026 kl. 17:28:39Teskedsgumman (1983) s01e01e02e03e04e08e09 (Supūn Obasan) [VHS-Rip Swe Eng Jap]

"Filmen" Teskedsgumman med Birgitta Andersson och Carl-Gustaf Lindstedt, som egentligen är sex avsnitt av animéserien "Supūn Obasan" (スプーンおばさん) från 1983.

Den DVD jag fick tag i tyckte jag faktiskt hade lite sämre bild än VHS:en efter lite filtrering, så jag körde tvärtom mot vad jag brukar göra. Jag har synkat engelsk och japansk dubb till den svenska VHS:en, samt synkat engelska "dubtitles".

Archive.org är inte klar med sin omkodning än, så för tillfället får ni nöja er med att ladda hem den fulla filen.

https://archive.org/details/teskedsgumman-1983-s01e01e02e03e04e08e09-sup-n-obasan-vhs-rip-swe-eng-jap
Hittade faktiskt den där VHS:en på jobbet så detta kommer bli en intressant upplevelse