Forumnyheter:

På grund av kraftiga återkommande överbelastningsattacker har jag tvingats införa automatiska blockeringar av besök som laddar många sidor under kort tid. Förhoppningsvis ska inga oskyldiga besökare drabbas av detta, men om du får felmeddelanden eller märker att sajten är död i en timme, så skicka e-post till , så får jag skruva ner inställningarna.

Huvudmeny

Fel på Lejonkungen 3

Startat av gstone, 31 mars 2018 kl. 01:08:36

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Varför står det på creditlistan till Lejonkungen 3 att flin spelas Anders Aldgård och Zazu av Daniel Bergfalk ska det inte var tvärtom ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Dessutom så talar inte Flin överhuvudtaget, han skrattar! (och hans skratt görs av Jim Cummings i originalversionen)

TonyTonka

Och om jag minns rätt så görs Blinkis av Anders Öjebo, och inte av Johan Wilhemson. ^^
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 31 mars 2018 kl. 10:20:56
Dessutom så talar inte Flin överhuvudtaget, han skrattar! (och hans skratt görs av Jim Cummings i originalversionen)

Jag tror han kan ha någon enstaka replik i trean. Men jag är inte säker.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Richardo

Gäller felet på alla utgåvor eller bara vissa?

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 31 mars 2018 kl. 12:31:57
Och om jag minns rätt så görs Blinkis av Anders Öjebo, och inte av Johan Wilhemson. ^^

Är du verkligen säker på det? (Anders Öjebo spelar ju ändå Banzai i filmen, blandar du kanske ihop det med alla de gånger Anders spelat Timon)

Citat från: gstone skrivet 31 mars 2018 kl. 14:13:26
Jag tror han kan ha någon enstaka replik i trean. Men jag är inte säker.

Daniel Bergfalk kanske dubbade skratten, ungefär som att Stefan Berglund dubbade Plutos ljud i Hos Musse (i vilken Mårten Gås också fått dubbade ljud)

Elios

Citat från: Disneyfantasten skrivet  8 maj 2020 kl. 17:32:15

Daniel Bergfalk kanske dubbade skratten, ungefär som att Stefan Berglund dubbade Plutos ljud i Hos Musse (i vilken Mårten Gås också fått dubbade ljud)

Vart har Mårten Gås fått dubbade ljud!?

Disneyfantasten

Förlåt om jag drar upp ämnet igen, men i denna film är det ju ändå Daniel Andersson som sjunger "Snart Är Det Jag Som Är Kung" och inte Johan Halldén, likaväl som Servants också sjunger kören i samma sång istället för körmedlemmarna från första filmen!

Dessutom så har varken Mufasa, Sarabi eller Nala som barn några repliker alls i denna film vilket innebär att Johan Schinkler, Liza Öhman och Mariam Wallentin är felcrediterade!

Disneyfantasten

RC

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 september 2021 kl. 09:49:43
Förlåt om jag drar upp ämnet igen, men i denna film är det ju ändå Daniel Andersson som sjunger "Snart Är Det Jag Som Är Kung" och inte Johan Halldén, likaväl som Servants också sjunger kören i samma sång istället för körmedlemmarna från första filmen!
Hur vet du att man inte har återanvänt ljudet från första filmen?

Disneyfantasten

Citat från: Culum skrivet  3 september 2021 kl. 10:03:20
Hur vet du att man inte har återanvänt ljudet från första filmen?

www.youtube.com/watch?v=VwRYstui4iI

Mathilda Gustafsson