Forumnyheter:

På grund av kraftiga återkommande överbelastningsattacker har jag tvingats införa automatiska blockeringar av besök som laddar många sidor under kort tid. Förhoppningsvis ska inga oskyldiga besökare drabbas av detta, men om du får felmeddelanden eller märker att sajten är död i en timme, så skicka e-post till , så får jag skruva ner inställningarna.

Huvudmeny

Julkalendern

Startat av TonyTonka, 1 december 2011 kl. 13:02:23

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Brukar ni se svenska, norska och danska julkalendrar? (En röst per land = 3 röster per person)

SVENSKA: Ja, alla eller de flesta år
14 (50%)
SVENSKA: Nej, sällan eller aldrig
6 (21.4%)
SVENSKA: Ibland, om den verkar sevärd
8 (28.6%)
NORSKA: Ja, alla eller de flesta år
2 (7.1%)
NORSKA: Nej, sällan eller aldrig
11 (39.3%)
NORSKA: Ibland, om den verkar sevärd
6 (21.4%)
NORSKA: Bara om de sänds i svensk TV
1 (3.6%)
DANSKA: Ja, alla eller de flesta år
2 (7.1%)
DANSKA: Nej, sällan eller aldrig
11 (39.3%)
DANSKA: Ibland, om den verkar sevärd
5 (17.9%)
DANSKA: Bara om de sänds i svensk TV
2 (7.1%)

Antal personer som röstat: 28

Erika

Citat från: Disneyfantasten skrivet 26 december 2018 kl. 21:27:25
Jag har en fråga; har Hans Lindgren, John Harryson, Bert-Åke Varg, Olof Thunberg, Stig Grybe, Charlie Elvegård, Guy De La Berg, Gunnar Ernblad, Sture Ström, Jonas Bergström, Johannes Brost, Jan Nygren, Lizette Pålsson och Myrra Malmberg någonsin medverkat i en Julkalender? (och isåfall, vilka då?)

Hans Lindgren: medverkade i minst tre stycken. Två SVT-kalendrar (de som gick 1966 och 1968) och TV3:s julkalender som gick 1989. Tror han även medverkade i ett par radiokalendrar.
John Harryson: medverkade också i några julkalendrar, bl. a. "Klart spår till Tomteboda" och "Barnen i Höjden". Han medverkade även i ett par radiokalendrar.
Bert-Åke Varg: har medverkat i minst fem stycken (de som gick 1967, 1968, 1972, 1984 och 1988) och tror han har även medverkat i någon radiokalender.
Olof Thunberg: känner till två ("Regnbågslandet" och "Sunes jul"). Kan även ha medverkat i någon radiokalender.
Stig Grybe: medverkade i tre stycken (de som gick 1963, 1975 och 2008). Kan även ha medverkat i någon radiokalender.
Charlie Elvegård: ingen aning.
Guy de la Berg: ingen aning.
Gunnar Ernblad: han är med i "Barnen i Höjden" och "Mumindalen". Ingen aning om han även medverkat i någon radiokalender.
Sture Ström: har åtminstone medverkat i en, nämligen "Herkules Jonssons storverk". Ingen aning om han även medverkat i någon radiokalender.
Jonas Bergström: ingen aning.
Johannes Brost: medverkade i ett par stycken, "Stjärnhuset", "Trollkalendern" (bonuskalender som sändes ihop med reprisen av "Trolltider") och "Kalender für alle" (ZTV:s julkalender 1996). Medverkade även i en radiokalender som gick omkring 2013.
Jan Nygren: ingen tv-kalender vad jag vet och känner till. Däremot var han med i en radiokalender som gick omkring 1994. Tror den heter "Hotell Pepparkaka".
Lizette Pålsson: ingen aning.
Myrra Malmberg: ingen aning.

Elios

Kanske inte är julkalendern men John Harryson var ju även med i den Teskedsgumman med färg.
Citat från: Disneyfantasten skrivet 26 december 2018 kl. 21:27:25Johannes Brost

Vi skrev ju precis här att han var ju med i Stjärnhuset.  :P

Alexander

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 27 december 2018 kl. 08:46:09
Jag visste inte att John var med i Fem Myror. Vem spelar han där ???

Enligt hans Wikipedia var han rösten till Knysten.

moviefan

Selmas Saga visas på barnkanalen, denna morgon.  :D 

Disneyfantasten

Vet någon om följande skådespelare medverkat i någon julkalender;
(och isåfall, vilka då?)

- Anders Öjebo
- Roger Storm
- Monica Forsberg
- Hasse "Kvinnaböske" Andersson
- Ingemar Carlehed
- Christel Körner
- Bertil Engh
- Peter Wanngren
- Ulf Källvik
- Bo Maniette

- Ulf Peder Johansson
- Hans Gustafsson
- Jan Koldenius
- Birgitta Fernström
- Gunnar Uddén
- Maria Kihl
- Anna Nylén
- Johanna Ljungberg
- Liza Öhman
- Nina Alfredsson

- Mariam Wallentin
- Cisela Björklund
- Åsa Bjerkerot
- Gunilla Orvelius
- Jasmine Wigartz
- Eric Donell
- Marie Kühler-Flack
- Jan Modin
- Johan Hedenberg
- Sara Andersen

- Mikael Roupé
- Dan Bratt
- Håkan Mohede
- Kenneth Milldoff
- Stefan Frelander
- Thomas Engelbrektson
- Gizela Rasch
- Anja Schmidt
- Olli Markenros
- Lena Ericsson

- Andreas Nilsson
- Steve Kratz
- Irene Lindh
- Joakim Jennefors
- Sharon Dyall
- Stefan Ljungqvist
- Per Sandborgh
- Reine Brynolfson
- Dick Eriksson
- Louise Raeder

- Staffan Hallerstam
- Pontus Gustafsson
- Ulf Eklund
- Nils Eklund (vet att han varit med i Selmas Saga, men undrar om det kanske finns lite mer)
- Jan Sjödin
- Gunilla Norling
- Björn Gedda (vet att han varit med i Superhjältejul, men undrar om det kanske finns lite mer)
- Björn Granath (vet att han varit med i Pelle Svanslös, men undrar om det kanske finns lite mer)
- Per Eggers
- Per Myrberg

- Loa Falkman
- Svante Thuresson
- Jan Malmsjö
- Peter Harryson (vet att han varit med i Pelle Svanslös, men undrar om det kanske finns lite mer)
- Börje Ahlstedt (vet att han varit med i Mumindalen, men undrar om det kanske finns lite mer)
- Dan Ekborg
- Mona Seilitz
- Sanna Nielsen
- Molly Sandén
- Mimmi Sandén
- Amy Diamond

- Anders Nyström
- Ulf Brunnberg
- Björn Gustafson (vet att han varit med i Jakten på Tidskristallen, men undrar om det kanske finns lite mer)
- Birgitta Andersson
- Monica Nordquist
- Fillie Lyckow
- Lill Lindfors
- Anna-Lotta Larsson
- Johan Schinkler
- Diana Nunez

- Peter Torgner
- Fredrik Lycke
- Lasse Kronér
- Frank Ådahl
- Kayo Shekoni
- Daniel "Papa Dee" Wahlgren
- Dominique Pålsson Wiklund
- Linda Åslund
- Sture Hovstadius
- Hans Wahlgren
- Hans Josefsson

- Åke Lindström
- Fredrik Dolk
- Allan Svensson (vet att han varit med i En Riktig Jul 2007, men undrar om det kanske finns lite mer)
- Ewa Fröling
- Gunnel Fred
- Stephan Karlsén
- Anders Beckman
- Gunilla Backman
- Lennart Olsson
- Kerstin Andeby

(kan hända att jag kommer på ännu fler senare...)

:)

Alexander

Björn Gedda var även med som Slarvige Svante i Ture Sventon: Privatdetektiv från 1989.

Alexander

Mona Selitz var med som Marianne i Julpussar & Stjärnsmällar från 1986.

Erika

Citat från: Disneyfantasten skrivet  9 januari 2019 kl. 21:20:49
Vet någon om följande skådespelare medverkat i någon julkalender;
(och isåfall, vilka då?)

Av de som finns med på din lista så känner jag till att...

Jan Modin (var med i "Barna Hedenhös uppfinner julen")
Håkan Mohede (var med i "Ronny & Julia")
Kenneth Milldoff (var med i en radiokalender som gick 1989)
Anja Schmidt (var med i "Ronny & Julia")
Andreas Nilsson (var med i TV3:s julkalender 1989, dock endast röst. Ingen aning om han även var med i deras julkalender 1988)
Steve Kratz (var med i TV3:s julkalender som gick 1989)
Irene Lindh (var med i "Gumman som blev liten som en tesked". Tror hon även har medverkat i en radiokalender)
Reine Brynolfsson (var med i "Stjärnhuset", dock endast röst, och "Jul i Kapernaum")
Dick Eriksson (var med i en norsk-svensk julkalender som gick 2004. Tror den heter "Julbocken" på svenska)
Staffan Hallerstam (var med i "Barnen i Höjden")
Nils Eklund (har även varit med i "Barnen i Höjden" och kanske någon radiokalender)
Björn Gedda (har även varit med i "T. Sventon praktiserande privatdetektiv")
Peter Harryson (har även varit med i "Tomtemaskinen" och "Jul i Kapernaum" + tre radiokalendrar)
Amy Diamond (var inte hon med i "LasseMajas detektivbyrå"?)
Björn Gustafson (var även med i "Selmas saga")
Birgitta Andersson (var med i "Gumman som blev liten som en tesked", "Julius Julskötare", "Trolltider" och "Allrams höjdarpaket" + någon radiokalender)
Fillie Lyckow (var med i "Barnen i Höjden", "Hotell Gyllene Knorren" och "Barna Hedenhös uppfinner julen")
Åke Lindström (var med i "Sunes jul")
Fredrik Dolk (var med i "Skägget i brevlådan")
Allan Svensson (tror han var med i "Håkan Bråkan", han har även varit lucköppnare för 1986 års julkalender)
Stephan Karlsén (var med i "Jul i Kapernaum")
Anders Beckman (var med i "Pelle Svanslös")

har medverkat i minst en julkalender.

Erika

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  9 januari 2019 kl. 22:15:56
Några av dom nämnde ju jag alldeles nyss

Du hann svara innan jag blev klar med mitt inlägg...

tillägg: Hmm... Tror jag råkade radera mer än bara mitt eget inlägg. Har återställt allt.

Elios

Vad tyckte ni om årets kalender då?  ;D

Sabelöga

Houba !

gstone

Vi fler en Per och Pernilla som ska vara med i årets TV  Kalander? och är det någon som har medverkat en dubbning någon gång ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Erika

Citat från: gstone skrivet  1 november 2019 kl. 13:03:56
Vi fler en Per och Pernilla som ska vara med i årets TV  Kalander? och är det någon som har medverkat en dubbning någon gång ?

Jag såg bl. a. Rolf Skoglund och Suzanne Reuter i trailern. Tyckte mig även se Christina Schollin sitta bland tomtarna (verkar vara något råd av något slag). Alla tre har dubbat.   

Tycker även "Panik i tomteverkstan" verkar bli en underhållande julkalender, och kul referens till Arne Weise. :)

Elios

Citat från: Erika skrivet  1 november 2019 kl. 13:25:27
Jag såg bl. a. Rolf Skoglund och Suzanne Reuter i trailern. Tyckte mig även se Christina Schollin sitta bland tomtarna (verkar vara något råd av något slag). Alla tre har dubbat.   

Tycker även "Panik i tomteverkstan" bli en underhållande julkalender, och kul referens till Arne Weise. :)

Instämmer det med Arne Weise. Hehe.  ;D

Elios

Ja jag kommer inte kolla på den i år.  :-X