Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

E

Watership Down (TV-serien):

Hazel: Andreas Nilsson
Femman: Dick Eriksson
Bigwig: Gunnar Ernblad
Pipkin: ?
Blackberry: Annelie Bhagavan
Hawkbit: Nick Atkinson
Dandelion: Staffan Hallerstam
Kehaar: ?
Hanna: ?
Vesslan: Staffan Hallerstam
Kapten Holly: Staffan Hallerstam
General Woundwort: Fredrik Dolk

Daniel Hofverberg

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 13 januari 2019 kl. 08:49:47
Här är en till serie som jag vill se credits till

Watership Down (TV-serien):

Hazel: Andreas Nilsson
Femman: Dick Eriksson
Bigwig: Gunnar Ernblad
Pipkin: ?
Blackberry: Annelie Bhagavan
Hawkbit: Nick Atkinson
Dandelion: Staffan Hallerstam
Kehaar: ?
Hanna: ?
Vesslan: Staffan Hallerstam
Kapten Holly: Staffan Hallerstam
General Woundwort: Fredrik Dolk
Om du menar den nya Netflix-serien, så finns det utsatt dubbcredits efter sluttexterna. :)

Rollistan är olika för varje avsnitt, och verkar vid en första anblick vara komplett med samtliga förekommande rollfigurer - eller åtminstone finns det med en del väldigt små roller i listan, och inget "Övriga röster"...

Förutom skådespelare finns det listat regissör och översättare, men tyvärr inte dubbningsstudio, tekniker eller projektledare. :( Men då Bjarne Heuser regisserat är det nog en inte alltför vågad gissning att det förmodligen är SDI Media som gjort dubben.

Jag kan ta och skriva av creditsen för alla avsnitten och lägga upp. :)

Alexander

Det kan också vara den tecknade Tv-serien från 1999 som Erik menade.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Watership_Down_(TV_series)

E

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 januari 2019 kl. 02:36:32
Om du menar den nya Netflix-serien, så finns det utsatt dubbcredits efter sluttexterna. :)

Rollistan är olika för varje avsnitt, och verkar vid en första anblick vara komplett med samtliga förekommande rollfigurer - eller åtminstone finns det med en del väldigt små roller i listan, och inget "Övriga röster"...

Förutom skådespelare finns det listat regissör och översättare, men tyvärr inte dubbningsstudio, tekniker eller projektledare. :( Men då Bjarne Heuser regisserat är det nog en inte alltför vågad gissning att det förmodligen är SDI Media som gjort dubben.

Jag kan ta och skriva av creditsen för alla avsnitten och lägga upp. :)
Jag menade serien från 1999 som Alexander sa. Jag visste faktiskt inte att den nya serien var dubbad😮

Daniel Hofverberg

Jag har ett vagt minne av att DVD-utgåvorna med 1999 års serie hade utsatt dubbcredits, men det är möjligt att det bara är mitt minne som spelar mig ett spratt...

Jag ska kolla upp saken.

Om inte, så misstänker jag att det lär bli svårt eller omöjligt att få tag i credits i och med att distributören Pan-Vision inte finns längre... :( Enda chansen att få tag i credits är därmed om man vet eller lyckas ta reda på vilken dubbningsstudio som gjorde dubbningen, och att det är något företag som faktiskt lämnar ut uppgifter.

Daniel Hofverberg

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 18 januari 2019 kl. 09:26:36
Kan du fixa det med barnprogrammet som jag skrev av credits till tidigare också🙂
Många av dessa skulle jag behöva vilja veta mer om innan jag kan publicera credits; bland annat regissör. Förhoppningsvis har Eurotroll kvar uppgifter, så jag ska höra med dem för de serier du nämnde som inte är alltför gamla.

Jag ska också beställa studiekopior från Svensk Mediedatabas på Gnottarna, för att se vilka dubbcredits som fanns angivna där. Jag vill minnas att den serien hade hyfsat kompletta credits, men det kanske bara är mitt minne som spelar mig ett spratt.

Daniel Hofverberg

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 18 januari 2019 kl. 10:30:01
Bra. Har du förresten fått komplett lista till The Christmas Chronicles
Nej, tyvärr inte än. Jag ska ändå kontakta Eurotroll i ett par andra ärenden, så jag kan höra med dem igen. :)

Daniel Hofverberg

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 18 januari 2019 kl. 08:06:22
Jag menade serien från 1999 som Alexander sa. Jag visste faktiskt inte att den nya serien var dubbad😮
Jag har nu kollat en av DVD-utgåvorna med Den långa flykten (den enda av volymerna som jag lyckats få tag i), och tyvärr mindes jag fel - det fanns inga dubbcredits överhuvudtaget. :(

Möjligen kanske VHS-utgåvorna kan tänkas ha utsatt dubbcredits - det har ju hänt relativt ofta att VHS-utgåvor haft utsatta dubbcredits som saknats på DVD - men jag har tyvärr ingen av VHS-volymerna här hemma för att kunna kolla. Om någon annan har någon av dem skulle jag uppskatta om ni kunde kolla. :)

I och med att Pan-Vision som sagt inte finns längre (företaget köptes upp av Scanbox och lades ner för några år sedan) är nog enda kvarvarande möjligheten att fråga någon av skådespelarna som man lyckats identifiera vad de kommer ihåg; och om de minns vilken dubbningsstudio som gjorde dubben. Om det var något företag som fortfarande finns kvar kanske man därigenom kan få fram credits.

Det är väl i och för sig inte helt omöjligt att Scanbox, som köpte upp Pan-Vision, kan tänkas ha kvar dokumentation om dubbningar som Pan-Vision beställde; men det är väl inte jättetroligt - och skulle de ha det, så lär det väl i och med åldern (VHS/DVD-utgåvorna släpptes 2003) kanske inte finnas digitaliserat utan bara i något pappersarkiv... :(

moviefan

Vilka är svenska rösterna i nya serien Fancy Nancy Clancy

Daniel Hofverberg

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 27 januari 2019 kl. 16:16:13
Vilka gör rösterna i Netflix-serien ???
Creditlistor till Netflix-serien Den långa flykten publicerade jag för 2 - 3 dagar sedan. :)
http://www.dubbningshemsidan.se/credits/den-langa-flykten/

Daniel Hofverberg

Disneyfantasten

Nu är det bara fyra dagar kvar till premiären av Röjar-Ralf Kraschar Internet, så då undrar jag; kommer det att bli någon pressvisning och kommer creditlistan att publiceras samma dag som premiären?  :)

(vet att Disney har ny policy, men jag skulle gärna vilja veta så tidigt som möjligt, jag är så nyfiken som bara den)

Elios

Går det kanske att få tag i credits till Space Dogs filmerna?  ::)

Daniel Hofverberg

Citat från: Elios skrivet 30 januari 2019 kl. 00:16:11
Går det kanske att få tag i credits till Space Dogs filmerna?  ::)
Första Space Dogs har jag ju haft creditlista till i ganska många års tid. :)
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/spacedogs/

Dock har jag i dagsläget inga uppgifter till Space Dogs 2 (jag har faktiskt inte ens DVD-utgåvan), men det borde jag kunna få fram då Scanbox brukar vara hjälpsamma. Jag ska göra ett tappert försök. :)

Elios

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 30 januari 2019 kl. 01:52:44
Första Space Dogs har jag ju haft creditlista till i ganska många års tid. :)
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/spacedogs/

Dock har jag i dagsläget inga uppgifter till Space Dogs 2 (jag har faktiskt inte ens DVD-utgåvan), men det borde jag kunna få fram då Scanbox brukar vara hjälpsamma. Jag ska göra ett tappert försök. :)

Jo just det. Det är säkert bara jag men jag blandar alltid ihop dem med Space Chimps. Jag undrar lite om du kanske kan fixa credits till tvåan där med.