Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Disneydags

Startat av moviefan, 30 januari 2017 kl. 16:37:10

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TrondM

Citat från: Anders M Olsson skrivet  2 augusti 2019 kl. 07:25:26
Disneydags kommer tillbaka på SVT Barn den 24 augusti.

Innehållet enligt SVT:s programtablå blir Trassel, Djungelpatrullen och en klassisk tecknad film.

Vad är Djungelpatrullen för serie? Det ringer ingen klocka hos mig...

Kan det hende de egentlig mener Lilla Djungelboken?

For det er vel ikke sannsynlig at Disneydags sender Jungle Tales?

https://www.youtube.com/watch?v=j-FDHdCMjmI

Anders M Olsson

Citat från: TrondM skrivet  2 augusti 2019 kl. 08:33:04
Kan det hende de egentlig mener Lilla Djungelboken?

For det er vel ikke sannsynlig at Disneydags sender Jungle Tales?

https://www.youtube.com/watch?v=j-FDHdCMjmI

Jag tycker inte att något av förslagen verkar troligt.

Lilla Djungelboken har visats tidigare i Disneydags (senast 2012). Om de vill köra en reprisomgång nu tror jag knappast att de skulle ändra titeln.

Jungle Tales har väl inget alls med Disney att göra? Även om Disney ibland distribuerar produktioner från andra studior tycker jag den ser ut att vara alldeles för grovt animerad för något som Disney skulle visa under sitt varumärke.

Alexander

Möjligen ett slarvfel.

Kanske är det Räddningspatrullen eller Lejonvakten.

Eller så har en annan serie på SVT av misstag skrivits med, för det finns en serie som heter Djungelgänget som går/gick på kanalen.

TrondM

Citat från: Anders M Olsson skrivet  2 augusti 2019 kl. 08:58:24
Jungle Tales har väl inget alls med Disney att göra? Även om Disney ibland distribuerar produktioner från andra studior tycker jag den ser ut att vara alldeles för grovt animerad för något som Disney skulle visa under sitt varumärke.

Nei, jeg er enig at det er helt usannsynlig at denne serien vil være med på Disneydags, men så vidt jeg kan se, så var Djungelpatrullen det svenske navnet på denne serien.

Anders M Olsson

Svar från SVT:

CitatDen engelska titeln på "Djungelpatrullen" är "Jungle tales", en animerad barnserie som hämtat inspiration från de indiska fablerna Panchatantra. Det är mycket riktigt ingen Disneyserie, utan visades tidigare på Cartoon Network.

Då är det tydligen den här indiska datoranimerade serien som avses:
https://en.wikipedia.org/wiki/Jungle_Tales_(TV_series)

Det är inte samma som den tecknade Jungle Tales som TrondM nämnde.

Mycket märkligt att de visar den serien som en del av Disneydags! Jag begriper faktiskt inte vad det här har med Disney att göra. Om SVT vill visa den serien på SVT Barn hade det väl i så fall varit bättre att visa den fristående och reservera Disneydags för riktiga Disneyserier!

Sabelöga

Citat från: Anders M Olsson skrivet  2 augusti 2019 kl. 07:25:26
Vad är Djungelpatrullen för serie? Det ringer ingen klocka hos mig...
Det är väll en fransk tecknad barnserie om djungeldjur som dessutom blev biofilm för ett tag sen. Om jag inte blandar ihop saker så såg jag filmen hemma och tycke inte nått vidare om den.

Stryk allt, det var djungelgänget jag tänkte på.
Houba !

TrondM

Citat från: Anders M Olsson skrivet  2 augusti 2019 kl. 14:05:17
Svar från SVT:

Då är det tydligen den här indiska datoranimerade serien som avses:
https://en.wikipedia.org/wiki/Jungle_Tales_(TV_series)

Det är inte samma som den tecknade Jungle Tales som TrondM nämnde.

Jøss. Jeg fikk også opp den serien da jeg søkte etter Jungle Tales, men jeg tenkte at den var minst like usannsynlig som den japanske, så jeg tenkte ikke den var verdt å nevne en gang.

Citat från: Anders M Olsson
Mycket märkligt att de visar den serien som en del av Disneydags! Jag begriper faktiskt inte vad det här har med Disney att göra. Om SVT vill visa den serien på SVT Barn hade det väl i så fall varit bättre att visa den fristående och reservera Disneydags för riktiga Disneyserier!

Helt enig. Dette er helt ubegripelig. Kanskje det begynner å bli vanskelig å få rettigheter til Disney-serier nå som Disney+ er på vei?

Daniel Hofverberg

Mycket märkligt - den indiska serien Jungle Tales har väl inte minsta lilla koppling till Disney; vare sig produktions- eller distributionsmässigt...?

moviefan

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 augusti 2019 kl. 16:27:23
Mycket märkligt - den indiska serien Jungle Tales har väl inte minsta lilla koppling till Disney; vare sig produktions- eller distributionsmässigt...?

Jag såg framemot att se någon äldre serie. Tex Aladdin eller Den lilla sjöjungfrun.   ???

E

Citat från: moviefan skrivet  2 augusti 2019 kl. 16:54:03
Jag såg framemot att se någon äldre serie. Tex Aladdin eller Den lilla sjöjungfrun.   ???
Jag hade velat se Legenden om Tarzan och Mina vänner Tiger och Nalle Puh i programmet

Anders M Olsson

Citat från: moviefan skrivet  2 augusti 2019 kl. 16:54:03

Den lilla sjöjungfrun har väl redan körts till leda i Disneydags. Det är nog den mest repriserade serien av alla. En del avsnitt har visats mer än 10 gånger under de senaste 20 åren.

Aladdin är däremot en annan sak. Den var med i Disneydags 2013, men flera avsnitt återstår att visa. Så där skulle man med fördel kunna fortsätta där man slutade senast.

SVT har en irriterande egenhet - ofta visar man bara delar av en serie utan att slutföra alla säsonger. Några år senare börjar man från början igen istället för att fortsätta där man senast slutade.

Henrik Karlsson

Citat från: Anders M Olsson skrivet  2 augusti 2019 kl. 19:54:54
SVT har en irriterande egenhet - ofta visar man bara delar av en serie utan att slutföra alla säsonger. Några år senare börjar man från början igen istället för att fortsätta där man senast slutade.

Det är inte SVT som bestämmer vad som ska visas i Disneydags det är Disney

Anders M Olsson

Citat från: Henrik Karlsson skrivet  2 augusti 2019 kl. 21:23:35
Det är inte SVT som bestämmer vad som ska visas i Disneydags det är Disney

Oavsett vem som bestämmer är det lika irriterande.

Om det är sant som du säger att Disney bestämmer blir valet av Jungle Tales i Disneydags ännu mera obegripligt. Varför skulle Disney välja att stoppa in en helt utomstående serie som de varken har producerat eller distribuerar?

Men om ett halvår kanske det varken är Disney eller SVT som bestämmer. Om den kommande streamingtjänsten bara har ett tillräckligt stort utbud kan vi som tittare själva bestämma vad vi vill se!

Daniel Hofverberg

Ja, om verkligen Disney bestämmer innehållet i Disneydags blir det ännu mer obegripligt varför de skulle välja en indisk serie som varken Disney eller något av dess dotterbolag har vare sig producerat, distribuerat eller (mig veterligen) ens varit medproducent för...

Jungle Tales verkar för all del vara en ganska lovande serie, men den borde som sagt logiskt sett sändas under en separat programpunkt på SVT Barn och inte som del av Disneydags.

Citat från: TrondM skrivet  2 augusti 2019 kl. 15:22:21
Helt enig. Dette er helt ubegripelig. Kanskje det begynner å bli vanskelig å få rettigheter til Disney-serier nå som Disney+ er på vei?
Det är i och för sig fullt möjligt, men det är väl inte speciellt troligt att Disney+ redan från start skulle erbjuda alla serier som Disney någonsin producerat...

Och ärligt talat vore väl vilken serie som helst som Disney producerat - vare sig handtecknad, datoranimerad eller live-action - vara mer logisk att sända i Disneydags än en serie som Disney inte alls varit inblandad i. Vad är annars vitsen med att programblocket faktiskt heter Disneydags...?

Däremot är det ju trevligt att de återupptar Trassel (förhoppningsvis där de slutade senast), men lite märkligt att man inte fortsätter sända de serier som sänts under våren i Disneydags... Som Anders säger är det irriterande att SVT sällan sänder klart serier i Disneydags, utan istället börjar på eller fortsätter med helt andra serier så att många serier blir hängandes i luften utan att sändas klart.

Henrik Karlsson

Vad är det för Nalle Puh som ska vissas 25 augusti kan det vara så att SVT egentligen ska visa Nya äventyr med Nalle Puh och att de blandat ihop det med Djungellpatrullen