Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Greta Thunberg

Startat av E, 11 maj 2019 kl. 11:46:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Sabelöga

Citat från: Elios skrivet 18 oktober 2019 kl. 18:24:06
Solklart. Att hur hade videon blivit om det hade varit en dubbare istället!?
Tänkte på att Raltseye så att han hade en väldigt jobbig och outhärdlig röst och tänkte hur hade det då låtit om det hade varit en annan röst typ Ingemar Carlehed. Hade det kanske blivit en intressantare video då!?^^
Presentationen är av ringa intresse för min del iallafall då innehållet var tämligen fattigt. Men jag hadde nog kanske kollat klart på videon om det åtminstånde hadde låtit behagligt att lyssna på den.
Houba !

Lilla My

Tänkte på att Raltseye så att han hade en väldigt jobbig och outhärdlig röst och tänkte hur hade det då låtit om det hade varit en annan röst typ Ingemar Carlehed. Hade det kanske blivit en intressantare video då!?^^

Att personen hade en dryg röst var ju det minsta problemet med själva videon.

Elios

Men åter till ämnet varför vann egentligen inte Greta Nobelpriset!?  ???

Elios

Läste precis att hon har tröttnat på att få priser.  ???

Gustav Jonsson

Steffan Rudvall

Disneyfantasten

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 19 juli 2020 kl. 12:45:58
Vilken röst gjorde Olof Thunberg i Micke och Molle?

Den arga grävlingen som skäller ut Micke när han lämnas i skogen, även om jag inte gillar själva karaktären så tycker jag att han var bra röstskådespelad, både på engelska och framförallt på svenska, om jag tvunget ska välja den bästa svenska dubbningen genom tiderna så får det nog bli Micke och Molle...

Disneyfantasten

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 19 juli 2020 kl. 16:57:17
Vänta han gjorde dubbningen på engelska också? Grymt av honom, jag skulle också välja Micke & Molle på svenska.

Nej! Jag menade att personen som gjorde Grävlingens röst på engelska (John McIntire) också var bra, men att Olof Thunberg (den svenska rösten) var bättre! Det var väl inte så otydligt...

Disneyfantasten

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 19 juli 2020 kl. 17:41:02
Derby här är vad du skrev, du kan förstå varför jag blev förvirrad.

"även om jag inte gillar själva karaktären så tycker jag att han var bra röstskådespelad, både på engelska och framförallt på svenska"

Jag menade att karaktären är bra röstskådespelad, vilket han är både på engelska och på svenska!

Även i originalversionen är det ju alltid oundvikligt att karaktärer i animerade filmer är röstskådespelade!  ;)

gstone

Iemar Carlehed hade varit bra som  Shere Khan ;D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 19 juli 2020 kl. 18:06:04
Iemar Carlehed hade varit bra som  Shere Khan ;D

Lite tveksam, men dock betydligt bättre än Roger Storm iallafall...

gstone

Citat från: Anders M Olsson skrivet 18 oktober 2019 kl. 10:48:37
"Bla bla bla ... kolla på hela videon ... bla bla bla ... lajka ... bla bla bla ... prenumerera ..."
Vilket skitsnack!  :( Kom till saken nån gång!
Nästan 10 minuter för att berätta något som kunde gjorts på mindre än en minut. Han måste älska sin egen röst.

Lisa är autisike ;D

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 juli 2020 kl. 18:07:56

Han dubbade Tony Jay i Skattkammarplanten-

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 19 juli 2020 kl. 18:09:36
Han dubbade Tony Jay i Skattkammarplanten-

Så berättarrösten är Tony Jay, okej där lärde jag mig något nytt...

Ganska nyligen lärde jag mig också att Glenn Close (som jag förknippar med Cruella De Vil i Dalmatiner-spelfilmerna) spelar Kala i Tarzan...

Förra månaden lärde jag mig också att Prosit i Snövit och De Sju Dvärgarna och Jätten Ville i Musse Pigg och Bönstjälken spelas av samma person (Billy Gilbert)

Alexander

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 juli 2020 kl. 18:07:56

Eller Stefan Ljungqvist  :)