Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Disney+ (Disneys streamingtjänst)

Startat av gstone, 29 augusti 2018 kl. 22:30:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Noelle är en film på Disney Plus om Jultomtens dotter.

Jag undrar om den kommer dubbas.

Vad tror ni ?

Andlednigen till att jag inte har någon anning om Noelle är en famlij film eller inte.

På ena sidan är den gjord av Disney och handlar tomten, Nordpolen och hans nissar.

Men på andra sidan filmen skriven och även regisserad av Marc Lawrence.

Hans tre mest kända filmer är Miss Secret Agent och Miss Secret Agent 2 som jag inte dräkt skulle kalla barn eller ens familj filmer.
Och Har du hört ryktet om Morgans? som jag inte heller tror var riktade åt familj publik.

Huvudrollen spelas av Anna Kendrick som ofta spelar väldigt sött , navi och helt trevlig karaktärer. Men många hennes roller är komedier med 15 som kan vara rätt vulgära ibland och seriösa "vuxen" drama filmer som nog skulle få barn att somna.

Så jag är inte säker på om Noelle eller en familj mer rikta åt 10 till 17 åringar och vuxna människor ?

Är det någon som vet Noelle är menad för hela familjen eller bara äldre barn, tonåringar och vuxna som ju kan läsa text ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 20 november 2019 kl. 19:30:43
Noelle är en film på Disney Plus om Jultomtens dotter.

Jag undrar om den kommer dubbas.

Vad tror ni ?

Andlednigen till att jag inte har någon anning om Noelle är en famlij film eller inte.

På ena sidan är den gjord av Disney och handlar tomten, Nordpolen och hans nissar.

Men på andra sidan filmen skriven och även regisserad av Marc Lawrence.

Hans tre mest kända filmer är Miss Secret Agent och Miss Secret Agent 2 som jag inte dräkt skulle kalla barn eller ens familj filmer.
Och Har du hört ryktet om Morgans? som jag inte heller tror var riktade åt familj publik.

Huvudrollen spelas av Anna Kendrick som ofta spelar väldigt sött , navi och helt trevlig karaktärer. Men många hennes roller är komedier med 15 som kan vara rätt vulgära ibland och seriösa "vuxen" drama filmer som nog skulle få barn att somna.

Så jag är inte säker på om Noelle eller en familj mer rikta åt 10 till 17 åringar och vuxna människor ?

Är det någon som vet Noelle är menad för hela familjen eller bara äldre barn, tonåringar och vuxna som ju kan läsa text ?

Den verkar vara menad för en yngre publik/familjen, jag skulle tro att den dubbas, men jag vet inte riktigt
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 20 november 2019 kl. 22:06:31
Den verkar vara menad för en yngre publik/familjen, jag skulle tro att den dubbas, men jag vet inte riktigt

Tack för svaret . Högst uppskatta ! :D

Elios

Ska bli väldigt intressant att se när nya Lady och Lufsen kommer ha premiär.  ;D

Daniel Hofverberg

Citat från: Elios skrivet 21 november 2019 kl. 01:20:20
Ska bli väldigt intressant att se när nya Lady och Lufsen kommer ha premiär.  ;D
Nya Lady och Lufsen finns redan nu på Disney+ (i de länder där tjänsten finns att tillgå), så den kommer med all säkerhet finnas tillgänglig på en gång när Disney+ släpps i Sverige/Norge/Danmark/Finland. :)

Disney+ i USA/Kanada/Nederländerna har Lady och Lufsen skandinavisk text, men tyvärr inte skandinaviskt tal - men förhoppningsvis lär väl filmen dubbas till de skandinaviska språken lagom till att tjänsten lanseras i Skandinavien. Om det varit planerat hela tiden att lansera tjänsten så pass sent i Europa (utom Nederländerna), så lär väl inte Disney Character Voices International direkt prioritera att få klar dubbningar snabbt...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 november 2019 kl. 02:08:58
Nya Lady och Lufsen finns redan nu på Disney+ (i de länder där tjänsten finns att tillgå), så den kommer med all säkerhet finnas tillgänglig på en gång när Disney+ släpps i Sverige/Norge/Danmark/Finland. :)

Disney+ i USA/Kanada/Nederländerna har Lady och Lufsen skandinavisk text, men tyvärr inte skandinaviskt tal - men förhoppningsvis lär väl filmen dubbas till de skandinaviska språken lagom till att tjänsten lanseras i Skandinavien. Om det varit planerat hela tiden att lansera tjänsten så pass sent i Europa (utom Nederländerna), så lär väl inte Disney Character Voices International direkt prioritera att få klar dubbningar snabbt...

Om du skulle gissa tror du nya Lady och Lufsen får svensk tal ? Daniel.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 21 november 2019 kl. 10:11:47
Om du skulle gissa tror du nya Lady och Lufsen får svensk tal ? Daniel.
Som jag redan skrivit förut tror jag att Lady och Lufsen kommer att dubbas på svenska, norska och danska - lite mer tveksamt med finska, dock.

Än så länge har den som sagt bara skandinavisk text på Disney+, men jag förmodar att det bara är att Disney Character Voices International inte har prioriterat upp dubbningarna i och med att det är så pass långt kvar innan tjänsten släpps här.

Anders M Olsson

Om man läser amerikanska forum får man intrycket att tjänsten ännu inte är helt stabil. Det är många som upplever problem. Citat från en användare på Slashdot:

"Some users described the software quality as, "Micky Mouse", while others said their experience was Goofy."

Dessutom har de tydligen stora problem med att folk får sina konton kapade, osäkert varför:
https://www.zdnet.com/article/thousands-of-hacked-disney-accounts-are-already-for-sale-on-hacking-forums/

gstone

Jag ät rätt orolig 😨 över att High School Musical: The Musical: The Series, kommer vara det enda på Disney+ som till svenska eftersom det är den dela program som är svensk dubbat i överiga.

Tror att fler saker på Disney + som Lady och Lufsen och Monsters at Work kommer dubbas ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 25 november 2019 kl. 18:56:41
Jag ät rätt orolig 😨 över att High School Musical: The Musical: The Series, kommer vara det enda på Disney+ som till svenska eftersom det är den dela program som är svensk dubbat i överiga.

Tror att fler saker på Disney + som Lady och Lufsen och Monsters at Work kommer dubbas ?
Jag är helt övertygad om att mycket på Disney+ kommer att dubbas till svenska/norska/danska, men det allra mesta kommer förmodligen dröja ett tag - kanske ända tills tjänsten lanseras i Skandinavien (gissningsvis 31 mars). Förmodligen har väl Disney resonerat att det inte finns något behov av att släppa skandinaviskdubbat material så länge tjänsten bara finns tillgänglig i USA, Kanada och Nederländerna...

Det som gör mig helt säker är det faktum att Disney Character Voices International i Köpenhamn har i flera månaders tid skyllt på att de inte har så mycket tid att leta fram och skicka ut creditlistor på grund av att allt arbete med Disney+ tar upp så mycket av deras tid. I och med att Disney Character Voices förstås inte belastas (nämnvärt) av dubbningar som redan är gjorda, så avslöjar det att många filmer och serier som inte har dubbats förut måste dubbas i och med Disney+.

Det borde logiskt sett röra sig till största delen om nya filmer/serier (som inte sänts förut i Skandinavien), i och med att nya säsonger av befintliga serier ju redan kommer att dubbas för Disney Channel (om det inte gäller serier som slutat gå här) och därmed inte borde ta mer tid än vanligt i anspråk. Trots allt har ju Disney Channel/Disney XD legat på ungefär samma nivå av svenskdubbat material i ganska många års tid (d.v.s. i stort sett alla serier och 90% av alla filmer).

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 november 2019 kl. 20:36:54
Jag är helt övertygad om att mycket på Disney+ kommer att dubbas till svenska/norska/danska, men det allra mesta kommer förmodligen dröja ett tag - kanske ända tills tjänsten lanseras i Skandinavien (gissningsvis 31 mars). Förmodligen har väl Disney resonerat att det inte finns något behov av att släppa skandinaviskdubbat material så länge tjänsten bara finns tillgänglig i USA, Kanada och Nederländerna...

Det som gör mig helt säker är det faktum att Disney Character Voices International i Köpenhamn har i flera månaders tid skyllt på att de inte har så mycket tid att leta fram och skicka ut creditlistor på grund av att allt arbete med Disney+ tar upp så mycket av deras tid. I och med att Disney Character Voices förstås inte belastas (nämnvärt) av dubbningar som redan är gjorda, så avslöjar det att många filmer och serier som inte har dubbats förut måste dubbas i och med Disney+.

Det borde logiskt sett röra sig till största delen om nya filmer/serier (som inte sänts förut i Skandinavien), i och med att nya säsonger av befintliga serier ju redan kommer att dubbas för Disney Channel (om det inte gäller serier som slutat gå här) och därmed inte borde ta mer tid än vanligt i anspråk. Trots allt har ju Disney Channel/Disney XD legat på ungefär samma nivå av svenskdubbat material i ganska många års tid (d.v.s. i stort sett alla serier och 90% av alla filmer).

Vad lättat jag blir . Vore konstigt om Monsters at Worl inte dubbas då Monster Inc och Monsters University dubbas.

gstone

Forfarande ingen som när Disney Plus  rik Sverige ?

E

Daniel Hofverberg

Min bästa gissning är fortfarande 31 mars 2020, då ju tjänsten ska släppas i ett flertal andra europeiska länder. Men Disney kommer förmodligen inte offentliggöra något mer förrän någon gång efter nyår - det är ju trots allt fortfarande så långt bort att Disney inte lär prioritera att börja offentliggöra datum för fler länder.

gstone

I ett  omsannolkt sammanträffande släpper Disney Plus sin egen läd hund film inför sandigt som 20th Country Fox nu äged av Disney släpper Skriket från Vildmarken, Men som man kan både se från rollistan också  gissa  på att det är en streaming filn har den hä filmen Togo av regissören  Ericson Core mindre en häften av budget av Skriket från Vildmarken. Vilken är rätt uppenbart från vilja som är med. Core en ganska okänd regissör varS mest "känd" var en romske av Åoint Break var universalt sågade av kritiker och ogillade av fans av orginaley från 1991. Och Förutom William Defoe son är väldigt är alla andra skådespelare i Togo okända för mig.

Själv tycker Togo värkar som Chris Sanders Skriket från Vildmarken fast på lågt budget.

Låg budget alternativet  till en dyra till syns bättre produkt. Som drycker  som ser ut som Colla eller Fanta men har ett annat namn ochiffrerat sämre smak.

Även om jag inte gillat smaken av Coka Coola till att början med så jag inte ens dricka det,

Hoppas inga fans läsken Coola tar illa ? :-[