Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Frost 2

Startat av Disneyfantasten, 21 januari 2019 kl. 20:37:57

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Det står en person vid namn John Alexander Eriksson är röst  i Frost 2.

Är han samma person som den alternativ rockmusikern  John Alexander Ericson ?

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Alan Tudyk  spelar tre mindre biroller i filmen. En vakt, e soldat och en ledare.

Mjölig mindre spoiler
Han spelade inte in någon NY dialog för Hertig af Vessleby men er en så säjjer jag ibte fördet ärspolier.

Också Santino Fontana spelade inte in nåbgon ny dialog för Hans.

Undrar om vakten , soldaten och ladern kommer vara stora nog roller tt deras svenska röster står med på credirts eller om alla tre roller är så små att dom är under överila röster

Disneyfantasten

Daniel: Ungefär när tror du att du kommer att få credits till filmen?  :) (jag skulle gissa någonstans mellan juldagen och nyårsafton/nyårsdagen eller i värsta fall rentav början av januari)

Daniel Hofverberg

Eftersom Disney tyvärr inte lämnar ut creditlistor förrän efter premiären, är det således omöjligt att få tag i credits före fredagen den 27 december; i och med att det är den första vardagen efter juldagen (då premiär är). Förmodligen lär dock alla/de flesta på Disney Character Voices vara lediga en sådan klämdag, så mer troligt är nog den 2 - 3 januari. :(

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 13 december 2019 kl. 23:26:23
Eftersom Disney tyvärr inte lämnar ut creditlistor förrän efter premiären, är det således omöjligt att få tag i credits före fredagen den 27 december; i och med att det är den första vardagen efter juldagen (då premiär är). Förmodligen lär dock alla/de flesta på Disney Character Voices vara lediga en sådan klämdag, så mer troligt är nog den 2 - 3 januari. :(

Okej, men då kanske jag hinner köpa biljetter redan 2020-01-04 för att sedan se den 2020-01-05!  :) (om allt går som planerat)

gstone

Tror det går att tradera på vem eller vilka som dubbar Alan Tudyks tre nya små biroller ?

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 december 2019 kl. 23:36:42
Okej, men då kanske jag hinner köpa biljetter redan 2020-01-04 för att sedan se den 2020-01-05!  :) (om allt går som planerat)

Jag har försenat de datumen till 2020-01-18 & 2020-01-19...

gstone

Någon rollista på väg snart ?

Tror ni dom tre nya rollerna spelade i originalet av Alan Tudyk står med ?

Hopppas det  ❗️🤞

Tudyk gör rösterna till tre nya eller i filmen , en vakt , en Northuldra ledare och en Arendal soldat.

Elios

Snart närmar det sig. Hur laddade är ni?  ;D

E

Citat från: Elios skrivet 21 december 2019 kl. 04:26:38
Superladdad är jag ;D ;D Jag kommer se filmen 27 December med några kompisar

Så fort ett klipp eller bild från filmen kommer upp på Youtube, Instagram mfl så klickar jag bort direkt för jag vill inte se/höra spoilers :-X

Simon Axelsson

Citat från: Elios skrivet 21 december 2019 kl. 04:26:38

Inte särskilt laddad, efter att ha hört låtarna är jag ärligt talat lite besviken. Den såg så bra ut i första trailern, sen kände jag helt plötsligt knappt något intresse för den, jag väntar med att se den tills den är tillgänglig på iTunes
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Tror det här kan bli årets bästa animerad filmen värkar i alla fall JÄTTEBRA ! :D

Ser jätte mycket fram emot den aska se den med min farbror och hans två döttrar som båda älskar första Frost. Jag ska ge dom två flickorna som ju är mina kusiner som ini fattar, en Elsa och en Anna docka i julklapp också.

Min farbror jätte trevlig han är också min gudfar. Hans döttrar tror jag fyra och sju en jag kan ta miste. En går på dagis i all fall och en i skolan l lågstadium. 

Disneyfantasten

Okej, nu är datumet ändrat till att jag ser filmen redan vid premiären 2019-12-25, vid 09:30, men det blir mitt undantagsfall, då blir det iallafall en perfekt avslutning på detta årtionde, sedan kommer en ny generation biofilmer...

Daniel Hofverberg

Jag tycker att Frost 2 verkar väldigt lovande, och jag kommer definitivt att se den någon gång under juldagarna/mellandagarna. :)

Återstår att se exakt när, men alla föreställningar på juldagen och annandagen är sedan länge fullsatta i Skellefteå så det kan i alla fall inte bli före fredag. :(

En påminnelse till alla: Se till att undvika spoilers på forumet den första tiden som filmen visas - ingen ska behöva få avslöjat någon handling genom att gå in på forumet. Vi sätter preliminärt Trettondagen som en gräns för spoilers, så efter det är det fritt fram att diskutera handling i den här tråden (vid det laget bör nog de flesta som är intresserade ha haft möjlighet att se filmen). :)
(Skulle det längre fram visa sig att filmen länge är fullsatt i många städer, så att det inte är möjligt för alla att hinna se filmen före Trettondagen, så kan gränsen flyttas)

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 22 december 2019 kl. 19:36:06
Jag tycker att Frost 2 verkar väldigt lovande, och jag kommer definitivt att se den någon gång under juldagarna/mellandagarna. :)

Återstår att se exakt när, men alla föreställningar på juldagen och annandagen är sedan länge fullsatta i Skellefteå så det kan i alla fall inte bli före fredag. :(

En påminnelse till alla: Se till att undvika spoilers på forumet den första tiden som filmen visas - ingen ska behöva få avslöjat någon handling genom att gå in på forumet. Vi sätter preliminärt Trettondagen som en gräns för spoilers, så efter det är det fritt fram att diskutera handling i den här tråden (vid det laget bör nog de flesta som är intresserade ha haft möjlighet att se filmen). :)
(Skulle det längre fram visa sig att filmen länge är fullsatt i många städer, så att det inte är möjligt för alla att hinna se filmen före Trettondagen, så kan gränsen flyttas)

Kanske fram till februari-mars...

Jag gissar iallafall att filmen vid det här laget sannolikt lär släppas på DVD & Bluray omkring maj-juni...