Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Scooby Doo

Startat av TonyTonka, 16 juli 2008 kl. 01:26:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Vilken är den bästa Scooby-Doo tv-serien?

Scooby Doo, Where Are You? (Scooby Doo, Var är du?)
9 (20.9%)
The Scooby-Doo Show
16 (37.2%)
Scooby-Doo and Scrappy
3 (7%)
The New Scooby-Doo Movies
3 (7%)
The New Scooby-Doo Mysteries
0 (0%)
The 13 Ghosts of Scooby-Doo
1 (2.3%)
Scooby's All-Star Laff-A-Lympics
0 (0%)
A Pup Named Scooby-Doo (Valpen Scooby-Doo)
1 (2.3%)
What's New Scooby-Doo? (Våran Scooby-Doo)
4 (9.3%)
Scooby-Doo and Shaggy get a Clue (Scooby-Doo och Shaggy spanar vidare)
0 (0%)
Scooby Doo! Mystery Incorperated (Scooby Doo! Mysteriegänget)
5 (11.6%)
The New Scooby-Doo and Scrappy Show
1 (2.3%)

Antal personer som röstat: 41

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 april 2020 kl. 20:35:39
Hade Mysteriegänget sina vanliga röster?

Scooby-Doo      
Stefan Frelander

Shaggy         
Jesper Adefelt

Velma         
Jennie Jahns

Daphne         
Sharon Dyall

Fred         
Peter Sjöquist

Det lätte lite mörkare än Jesper Adefelt.

Men annars ja ( tror det)
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 april 2020 kl. 18:54:02
Den har en dubbning som är specialgjord för just den DVD av Sun Studio Köpenhamn

Så hade den dubbningen dom vanliga Sun Studio rösterna för Mystergängt ?

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 11 april 2020 kl. 20:47:06
Så hade den dubbningen dom vanliga Sun Studio rösterna för Mystergängt ?

De hade de vanliga Sun Studio Köpenhamn rösterna

Scooby-Doo         
Stefan Frelander

Shaggy         
Thomas Engelbrektson

Daphne         
Lena Ericsson

Velma         
Gizela Rasch

Fred         
Stefan Frelander

Jabberjaw

Citat från: gstone skrivet 11 april 2020 kl. 20:05:53
JA !  >:(

Dubbel kollade för fem sekunder sedan !

Tack för infon!  :D kvällens film.

Steffan Rudvall

Gstone säger att Shaggy inte låter som Jesper Adefelt. Kan någon fixa röstprov?

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 april 2020 kl. 22:16:16
Gstone säger att Shaggy inte låter som Jesper Adefelt. Kan någon fixa röstprov?

Kan vara han fast själv låter han inte som honom tycker jag, men jag kan ha FEL !

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 april 2020 kl. 18:58:31
De blandar alla de olika  dubbningar eftersom alla avsnitt kommer från olika serier alltså finns det avsnitt med Media Dubb, Sun Studio Köpenhamn, Sun Studio Stockholm och och SDI Media

Vilka avsnitt på Scooby-Doo: 13 Spooky Tales - Surf's Up (2-disc)  har vilka dubbningar ? Föråt om jag är jobbig ! eller ställer en kronlig fråga ! :-[ :-[

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 12 april 2020 kl. 13:24:43
Vilka avsnitt på Scooby-Doo: 13 Spooky Tales - Surf's Up (2-disc)  har vilka dubbningar ? Föråt om jag är jobbig ! eller ställer en kronlig fråga ! :-[ :-[
Inga problem, förresten så heter DVD:en
13 SPÖKLIKA BERÄTTELSER: SURFÄVETYR på Svenska.

Scooby-Doo Where Are You!:

A clue for Scooby-Doo (Media Dubb)

Scooby's Night With a Frozen Fright ( Sun Studio Stockholm)

Scooby-Doo och Scrappy Doo (långa):

Scooby-Dude (Media Dubb)
Hang in Therese, Scooby (Media Dubb)

Shiver and Shake, That Demon's a Snake (Ny dubbning av SDI Media)

Twenty Thousand Screams Under the Sea (Media Dubb)

Scooby-Doo och Scrappy Doo (kortfilmer):

Scooby-Nocchio (Media Dubb)
Scooby's Roots (Media Dubb)
Lighthouse Keeper Scooby (Media Dubb)
Excalibur Scooby (Media Dubb)
Scooby's Luck of the Irish (Media Dubb)
Scooby's Escape from Atlantis (Media Dubb)

The Scooby Doo Show :

The Creepy Case of Old Iron Face (Sun Studio Köpenhamn)

A Creepy Tangle in the  Bermuda Triangle (Sun Studio Köpenhamn)

De nyare serierna har ju bara en dubb var så det är självklart de som används.

På min DVD är både omslaget men också själva skivan översatta till svenska detta är någonting som Wanner Brothers inte brukar göra.

Elios

I vilken ålder är egentligen Shaggy? Jag menar han är ju ganska gammal i vad jag skulle säga 40 års åldern i dem gamla. Men nu med att Jesper Adefeldt spelar honom gör mig lite förvirrad.
Jesper Adefeldt är ju i dagens läge bara 30 år och jag tycker inte att han passar som Shaggy Rogers alls.  ;D

Steffan Rudvall

Citat från: Elios skrivet 12 april 2020 kl. 23:34:31
I vilken ålder är egentligen Shaggy? Jag menar han är ju ganska gammal i vad jag skulle säga 40 års åldern i dem gamla. Men nu med att Jesper Adefeldt spelar honom gör mig lite förvirrad.
Jesper Adefeldt är ju i dagens läge bara 30 år och jag tycker inte att han passar som Shaggy Rogers alls.  ;D
Alltså själva karaktären har ju funnits i 50 år men enligt Hanna Barbera så var han 17 i de första serierna men i till exempel Scooby-Doo  på zombieön och de tre filmerna efter den så ser man att gänget har blivit lite äldre så kanske 20

Simon Axelsson

Citat från: Elios skrivet 12 april 2020 kl. 23:34:31

Jag tror inte det finns någon definitiv tidslinje, men jag kan ju ha fel då jag inte sett varenda serie, säsong, film, osv. I vissa serier kanske han porträtteras mer som en haschare än i andra.
(det är utifrån vad jag sett ganska starkt antytt att han är haschare, speciellt i den första live-action filmen som inte funkade jättebra enligt mig)
Någon specifik ålder kan jag inte sätta, det skulle vara enklare med en tidslinje till hands.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Elios

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 12 april 2020 kl. 23:49:56
Alltså själva karaktären har ju funnits i 50 år men enligt Hanna Barbera så var han 17 i de första serierna men i till exempel Scooby-Doo  på zombieön och de tre filmerna efter den så ser man att gänget har blivit lite äldre så kanske 20

Va alltså dem ser ju ut att vara närmare 30 år eller något. För att inte tala om 40 år när det gäller Shaggy. Hur gammal var egentligen Thomas Engelbrektsson när den dubbningen gjordes eller Peter Harryson!? Jag menar dem är ju knappast tonåringar ens då.  :o

Steffan Rudvall

Citat från: Simon Axelsson skrivet 12 april 2020 kl. 23:52:54
Jag tror inte det finns någon definitiv tidslinje, men jag kan ju ha fel då jag inte sett varenda serie, säsong, film, osv. I vissa serier kanske han porträtteras mer som en haschare än i andra.
(det är utifrån vad jag sett ganska starkt antytt att han är haschare, speciellt i den första live-action filmen som inte funkade jättebra enligt mig)
Någon specifik ålder kan jag inte sätta, det skulle vara enklare med en tidslinje till hands.
Som sagt så har Hanna Barbera sagt att han i alla fall i Scooby Doo Where are you! är 17 år.  I den första spelfilmen skulle han egentligen vara en knarkare för att det är från början var en R film och sedan blev Pg så kunde man inte ha med det.

Elios

Citat från: Simon Axelsson skrivet 12 april 2020 kl. 23:52:54

Tror inte heller det finns en tidslinje men man vet ju att i Valpen Scooby-Doo är han ju helt klart yngst. Där hör man ju hur bra Johan Hedenberg kan låta som väldigt ung.  ::)
Men det är ju som vuxen jag menar. I den första riktiga så är han ju helt klart i 30 års åldern där gör ju Matthew Lillard en helt egen ny Shaggy. Som jag tycker funkar sådär men där är det väl lite olika. Men i övrigt måste han ju i snitt nästan varje serie vara runt 30-40 år.  ::)

Steffan Rudvall

Citat från: Elios skrivet 12 april 2020 kl. 23:53:58
Va alltså dem ser ju ut att vara närmare 30 år eller något. För att inte tala om 40 år när det gäller Shaggy. Hur gammal var egentligen Thomas Engelbrektsson när den dubbningen gjordes eller Peter Harryson!? Jag menar dem är ju knappast tonåringar ens då.  :o
Både Peter Harryson och Thomas Engelbrektsson var faktiskt runt 40 år när de börja dubba Shaggy

Visste inte du att gänget var tonåringar? Jag menar i serien Mysteriegänget (Mystery Inc) går de ju på High School