Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Skådespelare som skulle passa en viss roll

Startat av Gustav Jonsson, 15 juni 2020 kl. 23:03:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

vidare Jag tror Christian Hedlund skulle funka bra som kanin bättre än Daniel iallafall :)

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 juli 2020 kl. 22:46:12
vidare Jag tror Christian Hedlund skulle funka bra som kanin bättre än Daniel iallafall :)

Jag också!  :) Även som Nalle Puh tror jag att han hade fungerat bättre än Jan Jönsson! (i och för sig, det har jag ju nämnt tidigare)

Mathilda Gustafsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 juli 2020 kl. 22:51:59
Jag också!  :) Även som Nalle Puh tror jag att han hade fungerat än Jan Jönsson! (i och för sig, det har jag ju nämnt tidigare)
Jag tycker de skall ta tillbaks Olli Markenros

Disneyfantasten

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 15 juli 2020 kl. 22:54:03
Jag tycker de skall ta tillbaks Olli Markenros

100% nej tack! Jag slipper gärna honom i rollen, har aldrig gillat honom även om jag är delvis uppväxt med honom, Guy De La Berg slår honom i hästlängder och var bäst i den rollen, men tyvärr är han död sedan knappt 6 år...

Men oavsett vad så underkändes Markenros i rollen redan 2000, så det är knappast troligt att han skulle bli aktuell som Nalle Puh igen...

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 juli 2020 kl. 23:07:35
Synd att Jan Nygren har gått bort så att han inte kan reprisera sin roll

Ja, han kommer visserligen inte i närheten av Guy De La Bergs nivå, men han är enligt mig snäppet bättre än Tor Isedal och många gånger bättre än både Olli Markenros, Ulf Källvik och Jan Jönsson...

Adam Larsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 juli 2020 kl. 23:08:38
Ja, han kommer visserligen inte i närheten av Guy De La Bergs nivå, men han är enligt mig snäppet bättre än Tor Isedal och många gånger bättre än både Olli Markenros, Ulf Källvik och Jan Jönsson...
Det är också synd att Hans Lindgren är död så han inte kan reprisera sin roll som sorken och kanin

Mathilda Gustafsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 juli 2020 kl. 23:06:46
Men oavsett vad så underkändes Markenros i rollen redan 2000, så det är knappast troligt att han skulle bli aktuell som Nalle Puh igen...
I Jakten på Christoffer Robin från 1997 spelade Olli Nalle Puh för sista och man hörde att hans röst hade förändrats han gjorde inte Nalle Puh på samma sätt som han gjorde tidigare den var väldigt lik men det var inte samma röst och det var nog därför han blev underkänd

Disneyfantasten

Citat från: Adam Larsson skrivet 15 juli 2020 kl. 23:10:01
Det är också synd att Hans Lindgren är död så han inte kan reprisera sin roll som sorken och kanin

Fast Sorken verkar inte ha synts till i några sammanhang på senare år och vad gäller Kanin så är alla dubbningar med Hans Lindgren omdubbade förutom Iors Födelsedag som aldrig använts någon annanstans, hos Kanin är... (men Charlie Elvegård som var den solklaraste rösten är också död så kan kan inte heller återkomma)

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 15 juli 2020 kl. 23:15:30
I Jakten på Christoffer Robin från 1997 spelade Olli Nalle Puh för sista och man hörde att hans röst hade förändrats han gjorde inte Nalle Puh på samma sätt som han gjorde tidigare den var väldigt lik men det var inte samma röst och det var nog därför han blev underkänd

Jag tror inte det var det som gjorde att han underkändes, snarare att han inte är särskilt lik originalrösten och bibehöll inte alls originalröstens andemening/röstkaraktär, vilket är Disneys två huvudsakliga policy...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 juli 2020 kl. 23:20:27
Fast Sorken verkar inte ha synts till i några sammanhang på senare år och vad gäller Kanin så är alla dubbningar med Hans Lindgren omdubbade förutom Iors Födelsedag som aldrig använts någon annanstans, hos Kanin är... (men Charlie Elvegård som var den solklaraste rösten är också död så kan kan inte heller återkomma)
Iors födelsedag har också dubbats om det vill säga om man räknar Små äventyr med Nalle Puh

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 juli 2020 kl. 23:22:49
Iors födelsedag har också dubbats om det vill säga om man räknar Små äventyr med Nalle Puh

Fast isåfall har också Filmen om Nalle Puh dubbats om en tredje gång om man ser det på det viset och i det fallet används ändå fortfarande 1992-års dubbning av den sammansatta filmen...

Steffan Rudvall

Andreas Nilsson skulle ha passat som Toadie och jag vet att Disneyfantasten håller med mig eftersom att han valde Andreas Nilsson i sin dubbning av Bumbibjörnarna

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 juli 2020 kl. 23:45:30
Andreas Nilsson skulle ha passat som Toadie och jag vet att Disneyfantasten håller med mig eftersom att han valde Andreas Nilsson i sin dubbning av Bumbibjörnarna

Jag inspirerades mest av jimstroms rollista...  :) (men jag är ändå benägen att tro att han ändå hade passat, han är ju en otroligt skicklig skådespelare)

Adam Larsson

Jag vet inte varför men jag har en känsla att Per Sandborgh skulle passa som Långben

Steffan Rudvall

Citat från: Adam Larsson skrivet 15 juli 2020 kl. 23:48:36
Jag vet inte varför men jag har en känsla att Per Sandborgh skulle passa som Långben
Jag är inte säker men det kan gå

Elios