Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Röster till skådespelare.

Startat av Elios, 15 december 2019 kl. 01:54:27

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Sabelöga

Har Jason Statham nånsinn dubbats till svenska, vem gjorde i sånna fall hans röst?
Houba !

Simon Axelsson

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet 15 juni 2020 kl. 12:42:45
Har Jason Statham nånsinn dubbats till svenska, vem gjorde i sånna fall hans röst?

En gång faktiskt. Han gjorde tydligen rösten till Tybalt i Gnomeo och Julia och dubbades då av Björn Bengtsson
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Sabelöga

Citat från: Simon Axelsson skrivet 15 juni 2020 kl. 13:15:19
En gång faktiskt. Han gjorde tydligen rösten till Tybalt i Gnomeo och Julia och dubbades då av Björn Bengtsson
Ah okej, va synd att den filmen är så dålig då  :(

Tack ändå  :)
Houba !

gstone

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet 15 juni 2020 kl. 14:57:45
Ah okej, va synd att den filmen är så dålig då  :(

Tack ändå  :)
DEN ÄR INTE DÅLIG DEN ÄR JÄTTEBRA !! >:( >:( >:(
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

E

Citat från: gstone skrivet 15 juni 2020 kl. 15:26:43
Måste alla gilla den?

Jag har inte sett den och uppföljaren men dom ser faktiskt dåliga ut

Sabelöga

Citat från: gstone skrivet 15 juni 2020 kl. 15:26:43
När jag säjer är menar jag att jag tycker det.
Houba !

Elios

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet 15 juni 2020 kl. 12:42:45

Han är så jävla grym!^^

Sabelöga

Houba !

gstone

Johan Wahlström blir nästa svensk som får äran att dubba Danny DeVitio ! :D :D

I rollen från början av sed för Robin Williams till råga på allt !! ;D ;D ;D

gstone

Jag vill jättegärna veta vem som dubbar Kari Simonsen på svenska i KAPTEN SABELTAND OCH DEN MAGISKA DIAMANTEN
??? ???

gstone

Jag tycker den bästa svenska röst som  Martin Short har haft är Johan Ulveson och Frank Ådahl :D :D

gstone

Anders Öjebo dubbade James Woods i Bling.

gstone

Vilka svenska röster har William Shatner haft ?

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 21 juli 2020 kl. 20:09:30
Vilka svenska röster har William Shatner haft ?

Björn Gedda och Andreas Nilsson kan jag hitta
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Elios skrivet 15 december 2019 kl. 01:54:27
Tänkte gå igenom lite så att vissa skådespelare som blir dubbade har ibland en och samma röst flera gånger dom dubbas.
Går igenom några av Hollywoods största namn och kolla vilka som har dubbat dom här i Sverige:

Sylvester Stallone:

Spy Kids 3D: Game Over-Göran Berlander
Antz-Adam Fietz
Zookeeper-Adam Fietz

Kommentar: Min favorit skådespelare alla kategorier har dubbats flest gånger av Adam Fietz. Nu har jag bara för mig att det är Adam som spelar lejonet i Zookeeper vilket det lät som när jag lyssnade igenom den för några år sedan.
Sly har ju även lånat ut sin röst i nya Ratchet and the Clank men vet inte om den har dubbats och isåfall vem som gjorde rösten där!?
Skriv om ni vet.  ;D

Arnold Schwarzenegger:

Kommentar: Han har inte behövt dubbats någon gång. Men har hört att han lånade ut sin röst i en enda replik i Dr Doklittle 2.
En liten Off-Topic dock är att både han och Sylvester Stallone dubbades av samma skådespelare i Tyskland iallafall den första The Expendables Men att man aldrig kunde höra att det var samma person utan det han förstärkte rösten perfekt där. Har dock ingen aning om det dubbades av samma i dom andra filmerna med dem.
En som verkligen skulle kunna dubba honom är ju Fredrik Dolk eller Hasse Jonsson.
Men det var väl förresten någon annan som gjorde hans amerikanska röst i en version av honom i Simpsons-Filmen?

John Travolta:

Bolt-Rennie Mirro

Kommentar: Tydligen så är det bara han som jag så sent som iförrgår lade till som profilbild på mitt Ps4 Rennie Mirro dubbat honom.
Lite tråkigt så då jag tycker han har en underbar röst man skulle kunna dubba mer utav.

Matthew McConaughey:

Kubo och de två strängarna:-Björn Bengtsson? (Källa: Wikipedia)
Sing-Morgan Alling

Kommentar: Har faktiskt ingen aning om vem han spelade i Kubo men med största sannolikhet är det Björn Bengtsson men den stod inte på hemsidan så där får man hänvisa till Wikipedia.

Samuel L. Jackson:

Superhjältarna-Rafael Edholm
Star Wars: The Clone Wars-Fredrik Hiller
Star Wars: Episod 1 - Det mörka hotet- Rafael Edholm
Astro Boy ?
Zambezia ?
Turbo-Ison Glasgow
Superhjältarna 2-Rafael Edholm

Kommentar: Han har gett ut sin röst ofantligt många gånger. Och det är ju härligt kul.
Jag vet inte riktigt vilken som gör hans röst i Astro Boy men han spelar där en robot vid namn Zog. Som för övrigt verkligen liknar Baymax.
Sen är han med i någon djungelfilm som heter Zambazia men har ingen aning om vem som kan ha gjort rösten till honom där men det lutar åt från en sida jag hittade så gör följande röster: Freddy Åsblom, David Lenneman, Björn Bengtsson, Stephan Karlsén, Sharon Dyall, Claes Ljungmark, Jakob Stadell
Om någon har sätt den får ni gärna berätta vem som gör hans röst där. Han spelar ugglan Tendai i den filmen. Och jag tror det är David Lenneman för han brukar dubba Samuel L. Jackson likande röster. Så som Chef i Total Drama Island. (Som för övrigt liknar Samuel L. Jackson på pricken.)
Rafael Edholm har verkligen älskat att dubba honom. Men är deras röster, alltså går dem verkligen hand i hand så att säga!?  ???

Sen har han med hett ut sin röst i följande filmer:
Fluke. The Farce Of The Penguins. Afro Samurai.
Afro Samurai: Resurrection. Quantum Quest. African Cats.
Är det någon av dessa som har dubbats till svenska så säg till.
Ska med vara med i den kommande animerade Blazing Samurai Som kommer 2021.

Han har även gett ut sin röst till polisen Tenpenny i Gta:San Andreas.

Sean Connery:

Kommentar: Det ända jag hittar är några filmer som Sir Billi och Dragonheart samt några andra från 60-70 talet där han har lånat ut sin röst.
Väldigt ikonisk. Men har någon av dem dubbats till svenska tvivlar jag på!?
En röst som skulle kunna passa att dubba till honom är ju Claes Ljungmark eller Bert Åke Varg då dem är ju i samma ålder. Även Ingemar Carlehed går ju bra eller varför inte Göran Berlander, särskilt i den Sir Billi. Hehe! XD

Robin Williams:

FernGully - den sista regnskogen-Johan Rabeus
Aladdin-Dan Ekborg
Aladdin Och Rövarnas Konung-Dan Ekborg
Flubber-Dan Ekborg
Robotar-Robert Gustafsson
Natt På Muséet-Roger Storm
Happy Feet-Erik Ahrnbom/Max Lorentz (Enligt Wikipedia)
Allas Hjälte ?
Svampbob Fyrkant-Säkert dubbad av Mattias Knave (En cameo roll i ett avsnitt där han spelar sig själv.)
Natt På Muséet 2-Roger Storm
Happy Feet 2-Pablo Cepeda/Denise Perning
Natt På Muséet 3-Roger Storm

Kommentar: Han var verkligen bra på att imitera folk och det kunde vi inte minst se i Aladdin. Dan Ekborg levererar verkligen bra roller till honom som Anden Genie samt som Professor Philip Brainard i Flubber. En riktigt legend men även Roger Storm har dubbat honom i Natt På Muséet trilogin men han kommer inte upp i samma nivå som Dan Ekborg om du nu frågar mig om det. Hehe! Det står för övrigt på Imdb att han ska ha varit med i ett avsnitt av Svampbob Fyrkant och skulle hemskt gärna vilja veta vem som gjorde rösten åt honom där. Mattias Knave var bara en vild chansning där.
Sen gjorde han röster till lite diverse roller i några filmer jag hittade som heter:
Dear America-Breven Från Vietnam. Ge mig ett par vingar som funkar.
Skruv gärna här om ni vet vem som dubbade han i Allas Hjälte.

Claes Ljungmark dubbade Willams i Allas hjälte.