Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Scooby Doo

Startat av TonyTonka, 16 juli 2008 kl. 01:26:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Vilken är den bästa Scooby-Doo tv-serien?

Scooby Doo, Where Are You? (Scooby Doo, Var är du?)
9 (20.9%)
The Scooby-Doo Show
16 (37.2%)
Scooby-Doo and Scrappy
3 (7%)
The New Scooby-Doo Movies
3 (7%)
The New Scooby-Doo Mysteries
0 (0%)
The 13 Ghosts of Scooby-Doo
1 (2.3%)
Scooby's All-Star Laff-A-Lympics
0 (0%)
A Pup Named Scooby-Doo (Valpen Scooby-Doo)
1 (2.3%)
What's New Scooby-Doo? (Våran Scooby-Doo)
4 (9.3%)
Scooby-Doo and Shaggy get a Clue (Scooby-Doo och Shaggy spanar vidare)
0 (0%)
Scooby Doo! Mystery Incorperated (Scooby Doo! Mysteriegänget)
5 (11.6%)
The New Scooby-Doo and Scrappy Show
1 (2.3%)

Antal personer som röstat: 41

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 23 juli 2020 kl. 21:27:36
Vilka svin  >:( >:(
Ta det lugnt grejen med dem är att du får inte credits av dem men du kan få det av dem som har beställt dubbningen i fallet med Scoob! är det Warner Brothers som tyvärr inte är så hjälpsamma när det kommer till creditslistor heller

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 23 juli 2020 kl. 21:22:02
Clara Henry  skulle passa som Katie Mitchell i  Uppkopplad :D

Tänkte jag också

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 juli 2020 kl. 21:17:42
Trubbel och Själen dubbas båda av SDI Media de andra vet

Jag kollade upp Sony Pictures Animations filmer (studion som gjort Uppkopplad) och det har faktiskt hänt några gånger att deras filmer dubbats av SDI Media, bland annat Det Regnar Köttbullar 2, The Angry Birds Movie och dess uppföljare, så det skulle inte vara helt sjukt om Uppkopplad också dubbas av SDI.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Simon Axelsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 juli 2020 kl. 21:30:04
Ta det lugnt grejen med dem är att du får inte credits av dem men du kan få det av dem som har beställt dubbningen i fallet med Scoob! är det Warner Brothers som tyvärr inte är så hjälpsamma när det kommer till creditslistor heller

Dessutom är ju dubbningen av Scoob! inte ens officiellt släppt än

Steffan Rudvall

Citat från: Simon Axelsson skrivet 23 juli 2020 kl. 21:31:14
Jag kollade upp Sony Pictures Animations filmer (studion som gjort Uppkopplad) och det har faktiskt hänt några gånger att deras filmer dubbats av SDI Media, bland annat Det Regnar Köttbullar 2, The Angry Birds Movie och dess uppföljare, så det skulle inte vara helt sjukt om Uppkopplad också dubbas av SDI.
Ja men deras senaste filmer har dubbats av Eurotroll

Simon Axelsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 juli 2020 kl. 21:33:04
Ja men deras senaste filmer har dubbats av Eurotroll

Har de? The Angry Birds Movie 2 var ju deras senaste (dubbades av SDI) och innan dess var det Spider-Man: Into The Spider-Verse och Hotell Transylvanien 3: En Monstersemester som båda dubbades av BTI.

Steffan Rudvall

Citat från: Simon Axelsson skrivet 23 juli 2020 kl. 21:41:00
Har de? The Angry Birds Movie 2 var ju deras senaste (dubbades av SDI) och innan dess var det Spider-Man: Into The Spider-Verse och Hotell Transylvanien 3: En Monstersemester som båda dubbades av BTI.
Ja just det Det är bra att du påminner mig för jag börjar bli lite tossig när jag tänker efter är det inte BTI Studios som gör de flesta av deras dubbningar

Simon Axelsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 juli 2020 kl. 21:44:02
Ja just det Det är bra att du påminner mig för jag börjar bli lite tossig när jag tänker efter är det inte BTI Studios som gör de flesta av deras dubbningar

Jo, det stämmer, det betyder ju ändå inte SDI inte har dubbat Uppkopplad men nog om det nu. Var det några andra röster du kände igen i Scoob!? Dyno-Mutt, Dee-Dee, Dick, Mossa?

Steffan Rudvall

Citat från: Simon Axelsson skrivet 23 juli 2020 kl. 21:48:26
Jo, det stämmer, det betyder ju ändå inte SDI inte har dubbat Uppkopplad men nog om det nu. Var det några andra röster du kände igen i Scoob!? Dyno-Mutt, Dee-Dee, Dick, Mossa?
De lät bekanta men det gick inte att sätta fingret på vem det är men det verkar ju i alla fall vara en hyfsad dyr dubbning

Mathilda Gustafsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 juli 2020 kl. 02:21:58
Den finns på pirat tjänster på svenska till exempel nyafilmer
Var det inte du som sa att du absolut skulle se den lagligt?

Steffan Rudvall

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 23 juli 2020 kl. 21:53:09
Var det inte du som sa att du absolut skulle se den lagligt?
Eftersom att jag köpte den amerikanska blu-ray utgåvan och sedan såg filmen på Nyafilmer så blir det på ett set lagligt

Simon Axelsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 juli 2020 kl. 14:15:10
Om hon inte är med i någon av dessa filmer då vet vi att hon antagligen har blivit underkänd som Velma för hon måste ju ha varit i studion för att dubba någonting

Jag såg nyss om Framåt på Blu-Ray, fjorton dagar efter att jag fick den i födelsedagspresent. När man först startar upp filmen visas ju första teasern till Själen och jag tycker nog fan det låter som att Clara Henry gör rösten till karaktären 22. Om det nu är hon är ju den toppkandidat till den utav de tre filmerna som hon dubbat vid samma tillfälle som trailern till Scoob! dubbats.

Disneyfantasten

Citat från: Simon Axelsson skrivet 24 juli 2020 kl. 22:52:12
Jag såg nyss om Framåt på Blu-Ray, fjorton dagar efter att jag fick den i födelsedagspresent. När man först startar upp filmen visas ju första teasern till Själen och jag tycker nog fan det låter som att Clara Henry gör rösten till karaktären 22. Om det nu är hon är ju den toppkandidat till den utav de tre filmerna som hon dubbat vid samma tillfälle som trailern till Scoob! dubbats.

Vilka är de två andra där Clara dubbat samtidigt som Scoob utöver Själen?  :)

Mathilda Gustafsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 24 juli 2020 kl. 22:54:34
Vilka är de två andra där Clara dubbat samtidigt som Scoob utöver Själen?  :)
vi trodde att hon kanske dubbade i uppkopplad eller trubbel

gstone

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 24 juli 2020 kl. 22:57:57
vi trodde att hon kanske dubbade i uppkopplad eller trubbel

Hon skulle passa Katie  i uppkopplad.

Hon är nig lite för ung för att spela Linda Mitchell(en roll jag hoppas Vanna Rosenberg gör)

Hon kan även möligen dubba roboten PAL.

Men jag tror att hon nog är lite väl yngre än Olivia Colman  för att bli godkänd ??? ::)

Min gissing är nog  Katie i uppkopplad.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"