Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Scooby Doo

Startat av TonyTonka, 16 juli 2008 kl. 01:26:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Vilken är den bästa Scooby-Doo tv-serien?

Scooby Doo, Where Are You? (Scooby Doo, Var är du?)
9 (20.9%)
The Scooby-Doo Show
16 (37.2%)
Scooby-Doo and Scrappy
3 (7%)
The New Scooby-Doo Movies
3 (7%)
The New Scooby-Doo Mysteries
0 (0%)
The 13 Ghosts of Scooby-Doo
1 (2.3%)
Scooby's All-Star Laff-A-Lympics
0 (0%)
A Pup Named Scooby-Doo (Valpen Scooby-Doo)
1 (2.3%)
What's New Scooby-Doo? (Våran Scooby-Doo)
4 (9.3%)
Scooby-Doo and Shaggy get a Clue (Scooby-Doo och Shaggy spanar vidare)
0 (0%)
Scooby Doo! Mystery Incorperated (Scooby Doo! Mysteriegänget)
5 (11.6%)
The New Scooby-Doo and Scrappy Show
1 (2.3%)

Antal personer som röstat: 41

Steffan Rudvall

Först och främst vill jag fråga dig om du har sett den svenska dubbningen?

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 augusti 2020 kl. 20:01:48
Hur ligger det då till med Daphne? (där du tidigare nämnde att det var Amy Diamond)
I trailern var det i alla fall inte Amy men i filmen är det ju det
Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 augusti 2020 kl. 20:01:48Förstår isåfall inte hur hon kunde bli underkänd då jag tycker hon passar avsevärt bättre i rollen än Mimmi, som säkerligen inte passar i denna roll alls...
Jag tycker att Mimmi Sandén passar bra som Velma i just den här filmen då Velma har en ny röst på engelska alla de officiella rösterna blev ju utbytta mot kändisar i den här filmen

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  3 augusti 2020 kl. 20:08:07

I trailern var det i alla fall inte Amy men i filmen är det ju det Jag tycker att Mimmi Sandén passar bra som Velma i just den här filmen då Velma har en ny röst på engelska alla de officiella rösterna blev ju utbytta mot kändisar i den här filmen

Det har du rätt Mimmi kanske var väldigt lik) Gina Rodriguez och Amy måste liknat  Amanda Seyfried . :D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

alla de officiella rösterna blev ju utbytta mot kändisar i den här filmen

OCH TACK GODE GUD FÖR DET !!!!!!!! ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  3 augusti 2020 kl. 20:18:16
OCH TACK GODE GUD FÖR DET !!!!!!!! ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
I den Engelska versionen ja i den svenska versionen är alla kändisar i Mysterietgänget förutom Shaggy som fortfarande spelas av Jesper

Disneyfantasten

Först och främst vill jag fråga dig om du har sett den svenska dubbningen?
I trailern var det i alla fall inte Amy men i filmen är det ju det Jag tycker att Mimmi Sandén passar bra som Velma i just den här filmen då Velma har en ny röst på engelska alla de officiella rösterna blev ju utbytta mot kändisar i den här filmen

Jag har inte sett filmen men är ändå skeptisk till det med tanke på att Anna och Velma är 100% olika i personlighet och utseende plus att Velma också ska ha en mörkare röst än Anna, Velma är inte ens i närheten av prinsess-lik...

Fast Clara Henry är ju ännu större kändisröst än Mimmi som medverkat i fler långt många dubbningar än vad Clara har, hur förklarar du det?  ???

Dessutom så är Kirsten Bell (alltså Annas originalröst) inte alls Velmas röst i denna film...

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  3 augusti 2020 kl. 20:22:00
I den Engelska versionen ja i den svenska versionen är alla kändisar i Mysterietgänget förutom Shaggy som fortfarande spelas av Jesper

Och Steve Kratz är fortfarande Scooby, som ju i och för sig är en hund, men iallafall...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 augusti 2020 kl. 20:24:37
Jag har inte sett filmen men är ändå skeptisk till det med tanke på att Anna och Velma är 100% olika i personlighet och utseende plus att Velma också ska ha en mörkare röst än Anna, Velma är inte ens i närheten av prinsess-lik...

Fast Clara Henry är ju ännu större kändisröst än Mimmi som medverkat i fler långt många dubbningar än vad Clara har, hur förklarar du det?  ???

Dessutom så är Kirsten Bell (alltså Annas originalröst) inte alls Velmas röst i denna film...
Man har inte bedömt Mimmi efter den officiella rösten utan efter Gina Rodriguez som gör rollen på engelska i filmen. Förresten så har du fel med att Velma ska ha en mörk röst för kollar man på nästan alla engelska originalröster så hör man att det är en väldigt high pitched röst.
Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 augusti 2020 kl. 20:32:02
Och Steve Kratz är fortfarande Scooby, som ju i och för sig är en hund, men iallafall...
Ja såklart var skulle de kunna hitta någon bättre

Mathilda Gustafsson

Steffan Rudvall

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 augusti 2020 kl. 20:24:37

Och? Mimmi Sandén har ju dubbat Anna Kendrick också.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Disneyfantasten

Citat från: Simon Axelsson skrivet  3 augusti 2020 kl. 20:56:42
Och? Mimmi Sandén har ju dubbat Anna Kendrick också.

Anna heter väl inte Kendrick i efternamn?

Skämt åsido, men vilka karaktärer har Anna Kendrick spelat? Jag har aldrig hört talas om henne förut...

Förutom Anna i Frost (den karaktär där Mimmi för mig är synonym) så var Mimmi också bra som Ash i Sing (som spelades av Scarlett Johansson), Poppy i Trolls, Smaragd i Hodjas Flygande Matta, m.fl.

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 augusti 2020 kl. 21:02:14
Skämt åsido, men vilka karaktärer har Anna Kendrick spelat? Jag har aldrig hört talas om henne förut...

Poppy i Trolls

Mimmi har ju dubbat så många olika personer, Kristen Bell, Anna Kendrick, Scarlett Johansson, Daisy Ridley, Awkwafina och nu Gina Rodriguez, de alla låter ju inte likadant, men hon passar i alla de rollerna ändå.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Steffan Rudvall

Citat från: Simon Axelsson skrivet  3 augusti 2020 kl. 22:04:59
Poppy i Trolls

Mimmi har ju dubbat så många olika personer, Kristen Bell, Anna Kendrick, Scarlett Johansson, Daisy Ridley, Awkwafina och nu Gina Rodriguez, de alla låter ju inte likadant, men hon passar i alla de rollerna ändå.
Hon dubbar också i de senaste säsongerna av Pokémon de som utspelar sig i alola

Disneyfantasten

Citat från: Simon Axelsson skrivet  3 augusti 2020 kl. 22:04:59
Poppy i Trolls

Okej, vilka är Daisy Ridley och Gina Rodriguez och vilka karaktärer har de spelat?

Awkafina känner jag till, då hon kommer att spela Sisu i Raya och Den Sista Draken och Måsart (som i denna version kommer att vara en hona) i live-action versionen av Den Lilla Sjöjungfrun, men dessa filmer är ju inte släppta ännu så hur kan du veta egentligen?  ???

Disneyfantasten

Hursomhelst, det var synd att Clara inte fick denna roll då hon som sagt dubbar alltför sällan...  :(