Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Disney+ (Disneys streamingtjänst)

Startat av gstone, 29 augusti 2018 kl. 22:30:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Erika

Citat från: Simon Axelsson skrivet  4 augusti 2020 kl. 16:49:28
Visste inte att det avsnittet bannades i Skandinavien, har definitivt sett 5a. Läste på om 5b nu och ser att det handlar om att Milo övertygar nån man att klä sig som en kvinna för att få en roll i en film, med tanke på att Peter Stormare tydligen är med i det avsnittet känns det ju kanske lite orättvist att det bannades här.

Fast visades inte det avsnittet på SVT Barn? Är säker på att jag såg det förra året... Eller har jag bara drömt det hela?  ???

gstone

Citat från: Artan1528 skrivet  4 augusti 2020 kl. 16:40:26
Har de her episoder Skandinavisk tale eller tekst? De blev bannet i Skandinavien :/

Jessie Season 4 Episode 18 - The Ghostest With the Mostest
Bunk'd Season 2 Episode 7 - Camp Kiki-Slasher
Just Roll With it Season 1 Episode 11 - You Decide LIVE!
Milo Murphy's Law Season 2 Episode 5b - Lady Krillers

Phineas and Ferb Musical Cliptastic Countdown Hosted by Kelly Osbourne (Kun vist med tekst til premieren)

V arför blev dom bannade i Skandinavien : ?????????????????????????????????????????????? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ???
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Artan1528

Citat från: Erika skrivet  4 augusti 2020 kl. 17:23:41
Fast visades inte det avsnittet på SVT Barn? Är säker på att jag såg det förra året... Eller har jag bara drömt det hela?  ???

Den blev vist I Disney Sjov i Sverige tror jeg, med Svensk tale. Desværre har den aldrig blevet vist på Dansk eller Norsk, og Disney Channel har aldrig vist den :/

Citat från: gstone skrivet  4 augusti 2020 kl. 17:25:55
V arför blev dom bannade i Skandinavien : ?????????????????????????????????????????????? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ???
Milo Murphy's Law:

https://www.youtube.com/watch?v=cRUZBZT7zPk

Og resten er åbenbart for uhyggelige for børn  :(

gstone

Citat från: Artan1528 skrivet  4 augusti 2020 kl. 17:26:31
Den blev vist I Disney Sjov i Sverige tror jeg, med Svensk tale. Desværre har den aldrig blevet vist på Dansk eller Norsk, og Disney Channel har aldrig vist den :/
Milo Murphy's Law:

https://www.youtube.com/watch?v=cRUZBZT7zPk

Og resten er åbenbart for uhyggelige for børn  :(

Vad var det so uhyggelige i Jessie Season 4 Episode 18 - The Ghostest With the Mostest, Bunk'd Season 2 Episode 7 - Camp Kiki-Slasher ochJust Roll With it Season 1 Episode 11 - You Decide LIVE! ?

Artan1528

Citat från: gstone skrivet  4 augusti 2020 kl. 17:40:13
Vad var det so uhyggelige i Jessie Season 4 Episode 18 - The Ghostest With the Mostest, Bunk'd Season 2 Episode 7 - Camp Kiki-Slasher ochJust Roll With it Season 1 Episode 11 - You Decide LIVE! ?
Det ved jeg ikke. Jeg har spurgt Disney flere gange men de ignorer spørgsmålet :-\
De sagde kun at de var for uhyggelige

Artan1528

Er starten af K.C. Undercover Sæson 1 Episode 1 - Pilot med Skandinavisk tale?
Den blev også censureret i Skandinavien hvor der blev klippet cirka 4 minutter af :(

Disney sagde scenen var for voldelig for Skandinavien da jeg spurgte

Daniel Hofverberg

Citat från: Artan1528 skrivet  4 augusti 2020 kl. 16:40:26
Har de her episoder Skandinavisk tale eller tekst? De blev bannet i Skandinavien :/

Jessie Season 4 Episode 18 - The Ghostest With the Mostest
Bunk'd Season 2 Episode 7 - Camp Kiki-Slasher
Just Roll With it Season 1 Episode 11 - You Decide LIVE!
Milo Murphy's Law Season 2 Episode 5b - Lady Krillers

Phineas and Ferb Musical Cliptastic Countdown Hosted by Kelly Osbourne (Kun vist med tekst til premieren)
Lady Krillers av Milo - Murphy's Law finns, och har svenskt, norskt och danskt tal samt finsk text. :) Det avsnittet har mycket riktigt visats i Disneydags i Sverige, men aldrig sänts på Disney Channel.

Jessie-avsnittet The Ghostest With the Mostest finns, men just det avsnittet har inga skandinaviska ljudspår eller textspår. :( Det verkar vara fler länder som inte visat det avsnittet, för på just det avsnittet finns bara ljudspår på engelska, latinamerikansk spanska, franska och holländska (plus engelsk dövtextning) - medan alla andra avsnitt har dessutom ljudspår på svenska, norska, danska, europeisk spanska, tyska, italienska och portugisiska.

You Decide LIVE! av Just Roll With It saknas helt och hållet på Disney+ - de anser att säsong 1 bara består av 21 avsnitt, så att numren förskjutits ett steg (de har alltså Root of All Fears som avsnitt 11, o.s.v.). :(

Phineas and Ferb Musical Cliptastic Countdown Hosted by Kelly Osbourne verkar inte heller finnas - åtminstone finns inget sådant avsnitt i säsong 4, och heller inte som fristående program. :(

Avsnittet av Bunk'd kan jag tyvärr inte kolla upp, då Bunk'd har försvunnit från amerikanska Disney+. Jag hoppas och tror att serien fortfarande finns kvar i Europa, men just nu hittar jag ingen europeisk VPN som fungerar (då Disney blockerar VPN-tjänster väldigt aggressivt utanför USA)... :(

Citat från: Artan1528 skrivet  4 augusti 2020 kl. 17:46:02
Er starten af K.C. Undercover Sæson 1 Episode 1 - Pilot med Skandinavisk tale?
Den blev også censureret i Skandinavien hvor der blev klippet cirka 4 minutter af :(

Disney sagde scenen var for voldelig for Skandinavien da jeg spurgte
Tyvärr har Disney+ samma nedklippta version av piloten av K.C. Undercover som visats i Skandinavien, så episoden börjar alltså med introt på Disney+ och början finns inte med alls på tjänsten (oavsett språk och land). :(

Artan1528

Det var nogle triste nyheder. De eneste gode var Milo Murphys' Lov  :-\ :(

Daniel Hofverberg

Ja, väldigt tråkigt. :(

Jag hoppas att Bunk'd-episoden finns, men det kan jag som sagt inte kolla upp nu. Men jag ska se om jag hittar någon VPN som fungerar, så att jag kan kolla upp det.

Men varför Disney+ har kapat piloten av K.C. Undercover i hela världen, och varför episod 11 av Just Roll With It saknas helt förstår jag verkligen inte... :(

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  4 augusti 2020 kl. 17:56:46
Lady Krillers av Milo - Murphy's Law finns, och har svenskt, norskt och danskt tal samt finsk text. :) Det avsnittet har mycket riktigt visats i Disneydags i Sverige, men aldrig sänts på Disney Channel.

Jessie-avsnittet The Ghostest With the Mostest finns, men just det avsnittet har inga skandinaviska ljudspår eller textspår. :( Det verkar vara fler länder som inte visat det avsnittet, för på just det avsnittet finns bara ljudspår på engelska, latinamerikansk spanska, franska och holländska (plus engelsk dövtextning) - medan alla andra avsnitt har dessutom ljudspår på svenska, norska, danska, europeisk spanska, tyska, italienska och portugisiska.

You Decide LIVE! av Just Roll With It saknas helt och hållet på Disney+ - de anser att säsong 1 bara består av 21 avsnitt, så att numren förskjutits ett steg (de har alltså Root of All Fears som avsnitt 11, o.s.v.). :(

Phineas and Ferb Musical Cliptastic Countdown Hosted by Kelly Osbourne verkar inte heller finnas - åtminstone finns inget sådant avsnitt i säsong 4, och heller inte som fristående program. :(

Avsnittet av Bunk'd kan jag tyvärr inte kolla upp, då Bunk'd har försvunnit från amerikanska Disney+. Jag hoppas och tror att serien fortfarande finns kvar i Europa, men just nu hittar jag ingen europeisk VPN som fungerar (då Disney blockerar VPN-tjänster väldigt aggressivt utanför USA)... :(
Tyvärr har Disney+ samma nedklippta version av piloten av K.C. Undercover som visats i Skandinavien, så episoden börjar alltså med introt på Disney+ och början finns inte med alls på tjänsten (oavsett språk och land). :(

MEN VARFÖR bannlystes  dom ??

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  4 augusti 2020 kl. 18:07:16
Ja, väldigt tråkigt. :(

Jag hoppas att Bunk'd-episoden finns, men det kan jag som sagt inte kolla upp nu. Men jag ska se om jag hittar någon VPN som fungerar, så att jag kan kolla upp det.

Nej, det avsnittet finns inte på Disney+ i U.K. Avsnitt 7 hoppas helt enkelt över i numreringen.
6. Luke Out Below följs direkt av 8. Treehouse of Terror.

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet  4 augusti 2020 kl. 20:20:31
Nej, det avsnittet finns inte på Disney+ i U.K. Avsnitt 7 hoppas helt enkelt över i numreringen.
6. Luke Out Below följs direkt av 8. Treehouse of Terror.
Mycket märkligt och tråkigt, men tack för att du kollat upp det.

Artan1528

Så går jeg udfra at de vi aldrig får de bannede episoder i Skandinavien? Ligesom Jessie og Bunk'd episoden  :( >:(

Daniel Hofverberg

Citat från: Artan1528 skrivet  4 augusti 2020 kl. 21:12:05
Så går jeg udfra at de vi aldrig får de bannede episoder i Skandinavien? Ligesom Jessie og Bunk'd episoden  :( >:(
Jessie-episoden finns ju i alla fall på Disney+, om än inte på de skandinaviska språken - så har vi tur kanske Disney nydubbar den episoden inför att Disney+ ska lanseras i Sverige/Norge/Danmark/Finland. Om inte annat, så borde de ju åtminstone texta episoden på de skandinaviska språken, för när tjänsten väl har släppts här vore det ju lite egendomligt att erbjuda en episod bara på engelska utan vare sig dubbning eller textning på de lokala språken...

Då är det ju mer oroväckande med episoderna av Just Roll With It och Bunk'd, som tydligen saknas helt och hållet just nu... Betyder det att de episoderna hoppats över i väldigt många länder i världen...? Liksom scenen före introt på pilotepisoden av K.C. Undercover.

Simon Axelsson

Mulan ska tydligen släppas att hyra för $29,99 (ungefär 300 kr) på Disney + den 4 september. Samma dag ska den även släppas på biografer i vissa länder.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats