Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Gay

Startat av gstone, 3 juli 2019 kl. 14:25:23

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jabberjaw

Citat från: Lilla My skrivet 10 juli 2020 kl. 20:09:27
Det är många i Sverige också?

Anyway, HBTQ+ frågor har blivit såpass viktigt och allmänt att ett så pass stort och viktigt företag som Disney aldrig skulle våga diskriminera någon p.g.a. sexuell läggning.

... Åh andra sidan är de fortfarande rädda för att ta i allt som har med HBTQ+ frågor att göra med tång. De försöker vara fett neutrala men det är svårt i dagens samhälle, rättmätigt så ;)

Blir dock lite löjligt här i Sverige nuförtiden kan jag tycka. Sitter såna här plakat i receptionerna på många vårdcentraler "HBTQ certifierad verksamhet" typ som att dom ska få ett klapp på axeln eller liknande för att dom behandlar alla människor som kommer lika.  ??? Det är ju en självklarhet kan jag tycka.

Men vi lever i en konstig tid där folk vänder upp och ner på allt i jakt på någon form utav spänning i deras trista vardag.  :D

E

Citat från: Elios skrivet 10 juli 2020 kl. 18:26:01
Va? Vart då?   ???
Jag sa det i mitt svar, Vägen till El Dorado

Lilla My

Citat från: Jabberjaw skrivet 10 juli 2020 kl. 23:52:52
[...] typ som att dom ska få ett klapp på axeln eller liknande för att dom behandlar alla människor som kommer lika.  ??? Det är ju en självklarhet kan jag tycka.

Men det ÄR inte en självklarhet, det är därför ställningstaganden är så viktiga. Oavsett om t.ex. Spotify ändrar sin logga till en regnbågsflagga under Pride med baktanken att de ska få mer credd för att det är HBTQ+ -vänliga så är det ju fortfarande ett ställningstagande - de kan inte i efterhand gå ut och säga "nämen bögeri är lite fel ändå tycker vi". Ju fler stora företag och personer visar att det är för HBTQ+ -rättigheter desto svårare blir det för homofober att förankra sig och sprida sin skit o.s.v.

gstone

Vägen till El Dorado är jättebra !!
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Goliat

Fast karaktärer är få som är homosexuella om man tänker så också. Finns ett fåtal, Disney Pixar har väl med en lesbisk polis i Onward. De känns lite sega.

DreamWorks har ju She-Ra. Sedan Nickelodeon hade ju Korra som var bisexuell.

Cow and Chicken hade lesbiska kossor också i ett avsnitt och har flera hbtq-karaktärer som är könsneutrala eller tillhör båda som "djävulen".

Men tillbaka till dubbning. Första som poppar upp i tanken är ju Magnus Carlsson och Peter Jöback som gjort några.

Btw, förutom de två som nämns, har inte Eva Dahlgren dubbat någon film också?

Edit: skriver på telefon, fick rätta till felaktig autokorrekt.

E

Citat från: lost_t3ckn4t skrivet 24 juli 2020 kl. 22:17:47
Men tillbaka till dubbning. Första som poppar upp i tanken är ju Magnus Carlsson och Peter Jöback som gjort några.

Btw, har inte Eva Dahlgren dubbat någon film också?
Om du läser igenom hela tråden så har dom nämnts tidigare

Sabelöga

Jag vet inte om ni sett Prince Charming men jag minns så väl exakt hur jag vill att den skulle sluta.

I filmen så blir prinsen blir kär i den enda flickan som inte fallar pladask för honom då hon ju är den enda som beter sej som en människa och inte som en hjärndöd zombi mot honom. Det är väldigt oklart varför det blir så med just henne menmen. Dom gifter sej i slutet och alla blir lyckliga. Blabla.

Jag tycker filmen borde ha slutat så här. Genom filmens gång så inser prinsen att han inte bara är intresserad av flickor utan även av pojkar. Och det är så dom kommer runt häxans förtrollning genom att hans sanna kyss inte kom från en flicka vilket var det häxan utgick ifrån. Det vore kul att se en åtminstånde liknande vändning i en film nån gång. Men det händer aldrig.

Jag vet inte om det här är gnäll eller fanfiction men jag kände för att säja det.
Houba !

Goliat

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 25 juli 2020 kl. 09:46:26
Om du läser igenom hela tråden så har dom nämnts tidigare

Har läst, det är väl de vanligaste man tänker på, där av jag nämnde Eva också.  ;)

E

Fick nyss reda på att Sir Ian Mckellen också är öppet homosexuell, hade ingen aning :o Han har ju dubbat på engelska om man får nämna det här

Visste ni att han är det???

Erika

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 15 augusti 2020 kl. 10:38:23
Fick nyss reda på att Sir Ian Mckellen också är öppet homosexuell, hade ingen aning :o Han har ju dubbat på engelska om man får nämna det här

Ja, det har jag vetat i ca 20 år.

Lilla My

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 15 augusti 2020 kl. 10:38:23

Hur vet man INTE detta?  ::)

TrondM

Jeg tror jeg først hørte om det da han spilte i The Lord of the Rings filmene, altså en gang mellom 2001 og 2003. Det må ha blitt nevnt i et eller annet intervju han har gjort i forbindelse med filmene.

Goliat

Rickard Wolf. Han har inte nämnts än. :)

E

Citat från: lost_t3ckn4t skrivet 15 augusti 2020 kl. 13:41:02
Det visste jag inte heller

Erika

Citat från: lost_t3ckn4t skrivet 15 augusti 2020 kl. 13:41:02

Vi får inte glömma Heinz Hopf (vila i frid) och Albin Flinkas. Sedan har vi även Michael Segerström som kom ut som bisexuell för ett tag sedan.

Jag är fortfarande bombsäker på att vi redan har en liknande tråd... Jag ska nog ta och söka lite.

Jag mindes rätt, det fanns en liknande tråd sedan tidigare. Jag har nu sammanfogat trådarna samt raderat ett gäng inlägg.