Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mathilda Gustafsson

Citat från: Hey Arnold på svenska skrivet 26 augusti 2020 kl. 22:02:20
Det är väldigt många kvar, men jag får fler och fler av Spindelmannen och jag tror att jag drömmer :)
Samlar du på både Spindelmannen och Hey Arnold?

Steffan Rudvall

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 26 augusti 2020 kl. 22:44:45
Samlar du på både Spindelmannen och Hey Arnold?
Spindelmannen är en medlem här på forumet som har hjälpt Hey Arnold på svenska

Spindelmannen

Citat från: Hey Arnold på svenska skrivet 26 augusti 2020 kl. 22:02:20
Det är väldigt många kvar, men jag får fler och fler av Spindelmannen och jag tror att jag drömmer :)

Så lite så :) /Din vänliga hjälte Spindelmannen :)

Erika

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 27 augusti 2020 kl. 16:32:33
Är inte det han vad han säger i serierna?

Ja, typ. Jag kommer inte ihåg den svenska översättningen, men på engelska brukar han säga "your friendly neighborhood Spider-Man".

Tillägg: tror en av översättningarna är "er vänlige kvartersspindel". 

MOA

Ok Superhjältar finns tydligen på forumet nu

Adam Larsson

Citat från: MOA skrivet 27 augusti 2020 kl. 21:38:22
Ok Superhjältar finns tydligen på forumet nu
Det är inte nytt Steffan har ju varit här hela tiden

Sabelöga

Jag ogillar svenskar som inte har lärt sej att ordentligt prata svenska.
Houba !

Lilla My

Jag hatar rasismen och islamhatet som just nu flödar i staden där jag bor... Blir fan äcklad av människor.

Erika

Jag är fortfarande urless på funkofober...

Jag är även besviken över ZDF inte kommer visa "Die Hexenprinzessin" (årets "Märchenperlen"-film) till jul. Jag hade faktiskt sett fram emot att få se den...

MOA

Citat från: Erika skrivet  1 september 2020 kl. 17:00:01
Jag är fortfarande urless på funkofober...

Jag är även besviken över ZDF inte kommer visa "Die Hexenprinzessin" (årets "Märchenperlen"-film) till jul. Jag hade faktiskt sett fram emot att få se den...
Synd

Erika

Citat från: MOA skrivet  1 september 2020 kl. 21:37:34
Synd

Jag kan alltid hoppas på funkofoberna får vad de förtjänar...

Vad beträffar Die Hexenprinzessin så kommer den nog att visas vid något tillfälle, men det blir inte på julafton som det var planerat.

Annars har jag känt mig irriterad idag, men nu är det lugnt igen.

E

Jag stör mig så mycket på att Netflix försöker "ta över världen". Dom flesta av deras filmer känns mest som biofilmer. Och att deras filmer kan bli Oscarsnominerade är enligt mig dåligt. Filmer är bäst på bio tycker jag

Simon Axelsson

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  4 september 2020 kl. 10:13:51
Jag stör mig så mycket på att Netflix försöker "ta över världen". Dom flesta av deras filmer känns mest som biofilmer. Och att deras filmer kan bli Oscarsnominerade är enligt mig dåligt. Filmer är bäst på bio tycker jag

Förstår inte riktigt klagomålet...
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Daniel Hofverberg

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  4 september 2020 kl. 10:13:51
Netflix-filmer kan inte bli Oscarsnominerade om de bara visas på Netflix. Villkoret för att en film ska kunna bli Oscarsnominerad (i allt utom bästa internationella film) är att den måste ha visats på bio minst 7 dagar i följd i Los Angeles-området.

Netflix (och till viss del även andra streamingtjänster) har ju i flera års tid utnyttjat den regeln, genom att låta större filmer visas på bio i ett par veckor innan de släpps på Netflix. Men det är ju svårt att komma runt, då man ju i reglerna måste dra gränsen någonstans...

Nu har ju visserligen Oscarsjuryn tidigare pratat om att göra undantag just i år, så att filmer som släpps direkt på streamingtjänster ska kunna bli nominerade, men det är ju bara tillfälligt i och med att så många biografer i USA är stängda i och med pandemin.

Jag håller med att film är bäst att se på bio, men det betyder ju inte att streamingtjänster inte är ett ypperligt komplement. Man kan ju faktiskt inte se och visa allt på bio - i synnerhet på mindre orter med få biosalonger vore det fullständigt omöjligt...

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  4 september 2020 kl. 14:40:15
Jag håller med att film är bäst att se på bio, men det betyder ju inte att streamingtjänster inte är ett ypperligt komplement. Man kan ju faktiskt inte se och visa allt på bio - i synnerhet på mindre orter med få biosalonger vore det fullständigt omöjligt...

Det håller jag med om, men Netflix är inte riktigt som andra streamingtjänster. De blir mer och mer inåtvända och litar i allt högre grad till egenproducerat material, ofta av tvivelaktig kvalité.

Disney kan lansera en streamingtjänst med enbart eget material eftersom de har ett stort arkiv av kvalitetsmaterial som de har producerat under mer än 90 år, plus att de har införlivat några av de mest kända varumärkena i sin egen familj.

Dit har Netflix väldigt långt att gå...