Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Quiz

Startat av Mathilda Gustafsson, 31 augusti 2020 kl. 22:38:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 september 2020 kl. 22:00:54
Jo jag vet men Jag tror Dom kallar dem ekorrar i svenska dubbningar

Jag vet att de gör det, men varför de gör det är bortom mitt förstånd...  ::)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 september 2020 kl. 22:01:26
Jag vet att de gör det, men varför de gör det är bortom mitt förstånd...  ::)
Jag förstår inte det heller de är ju samma sak med Sorken i Nalle Puh han är ju ingen sork

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 september 2020 kl. 22:02:51
Jag förstår inte det heller de är ju samma sak med Sorken i Nalle Puh han är ju ingen sork

Det stämmer, han är en kindpåsråtta, men sådana djur är tämligen okända i Sverige, jag tror det var därför han fick heta sorken, bara en vild gissning dock...

Disneyfantasten

Citat från: Adam Larsson skrivet  2 september 2020 kl. 22:13:40
Vad menar du är sorken ingen sork hela mitt liv har varit en lögn :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Ta det lungt nu, du måste sluta med dina överdrifter...

Adam Larsson

Disneyfantasten

Citat från: Hey Arnold på svenska skrivet  2 september 2020 kl. 22:20:55
Det stämmer.

Det var Anders M Olsson som skrev det på vissa kortfilmer i Disneyania, däribland "Musse Pigg spelar golf" och "Pluto och sorken"!

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 september 2020 kl. 21:54:47
Kan det vara Anna Nordell-Engh?

Tyvärr vet jag inte vilka den onda hjärnan eller svampen är, men prinsessan (som visserligen inte är filmens prinsessa, men som klär sig som en) är Charlotte i Prinsessan och Grodan och ankan är Kajsa Anka, där hon sedan 2008 är den nuvarande officiella rösten...
Tyvärr,fel

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 september 2020 kl. 21:42:39
Ojdå, inte konstigt att jag inte förstod det, Bibbi är ingen av de roller som jag associerar till Pålsson, minns inte ens om jag någonsin hört Pålsson i rollen därför skulle jag uppskatta ljudklipp...

Dessutom är ju Bibbi heller inte ens en riktig björn, utan en bumbibjörn...

Citat från: MOA skrivet  3 september 2020 kl. 07:23:56
Tyvärr,fel

Fler ledtrådar, kanske?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 september 2020 kl. 21:42:39
Ojdå, inte konstigt att jag inte förstod det, Bibbi är ingen av de roller som jag associerar till Pålsson, minns inte ens om jag någonsin hört Pålsson i rollen därför skulle jag uppskatta ljudklipp...
Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 september 2020 kl. 07:51:17
Dessutom är ju Bibbi heller inte ens en riktig björn, utan en bumbibjörn...
Kan tyvärr inte fixa ljudklipp men Lizette spelar Bibbi i tillägsdubbningen av bumbibjörnarna från början av 2000-talet

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  3 september 2020 kl. 07:59:36
Kan tyvärr inte fixa ljudklipp men Lizette spelar Bibbi i tillägsdubbningen av bumbibjörnarna från början av 2000-talet

Ja, det var nämligen endast där som Pålsson spelade Bibbi, ännu en orsak till att jag inte kom på det på direkten...

Angående MOAs ledtrådar, känner du händelsevis till någon som spelat både en prinsessa, en anka, en ond hjärna och en svamp? (och isåfall vem den prinsessan kan vara, för vad jag vet har ingen av de som spelat de 14 Disney-prinsessornas svenska röster någonsin spelat något av de andra tre grejerna)

TonyTonka

Citat från: MOA skrivet  2 september 2020 kl. 20:15:51
En ond hjärna,en prinsessa,en svamp & en anka
Vem söker jag?

Louise Raeder?
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet  3 september 2020 kl. 08:10:53
Louise Raeder?

Vilka är svampen, den onda hjärnan och ankan?

Prinsessan kanske är Zelda...

(jag tänkte Louise Raeder först men kom sedan på att hon aldrig spelat Kajsa på riktigt även om hon hade passat, men jag vet att Louise Raeder spelar Prinsessan Zelda som verkar vara hennes mest ikoniska roll)

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 september 2020 kl. 08:16:17
Vilka är svampen, den onda hjärnan och ankan?

Prinsessan kanske är Zelda...

(jag tänkte Louise Raeder först men kom sedan på att hon aldrig spelat Kajsa på riktigt även om hon hade passat, men jag vet att Louise Raeder spelar Prinsessan Zelda som verkar vara hennes mest ikoniska roll)
Hon har jag redan nämnt

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet  3 september 2020 kl. 14:17:28
Hon har jag redan nämnt

Det har du inte alls, bara vem du tänker på, Tony gissade Louise Raeder, som mycket riktigt spelat en prinsessa (Zelda), men vilken anka, svamp och ond hjärna har hon spelat? Det är det jag är nyfiken på! Det var väl inte så otydligt...  ::)

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 september 2020 kl. 16:57:56
Det har du inte alls, bara vem du tänker på, Tony gissade Louise Raeder, som mycket riktigt spelat en prinsessa (Zelda), men vilken anka, svamp och ond hjärna har hon spelat? Det är det jag är nyfiken på! Det var väl inte så otydligt...  ::)
De e tyvärr int Louise Raeder
Men hjärnan har nån nämnt tidigare