Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Trolls 2: Världsturnén

Startat av gstone, 22 november 2019 kl. 10:39:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 11 oktober 2020 kl. 16:07:21
Förresten så har jag kommit på vilken som kan bli den fjärde filmen; Sing 2, om den behåller sitt datum!

Och det om Raya och den sista draken förflyttas till Disney +, va? Disneys och Pixars filmer brukar det ju gå rätt bra för på bio och med tanke på att de nu inte tar extra betalt för Själen kan man ju anta att PVOD-grejen för Mulan inte gick alltför väl, så jag skulle inte tro att de skulle förflytta några biofilmer till Disney+ i framtiden med vilje, speciellt inte så stora filmer som "Disneyklassiker".
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 11 oktober 2020 kl. 16:19:16
Och det om Raya och den sista draken förflyttas till Disney +, va? Disneys och Pixars filmer brukar det ju gå rätt bra för på bio och med tanke på att de nu inte tar extra betalt för Själen kan man ju anta att PVOD-grejen för Mulan inte gick alltför väl, så jag skulle inte tro att de skulle förflytta några biofilmer till Disney+ i framtiden med vilje, speciellt inte så stora filmer som "Disneyklassiker".

Hoppas den inte kostar extra då :(

Jag vill inte betala 300 Kr för att se  Raya och den sista draken
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 11 oktober 2020 kl. 18:46:51

Jag tror den kommer på bio i Sverige

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 11 oktober 2020 kl. 16:07:21
Jag såg filmen idag och den var bra...

Förresten så har jag kommit på vilken som kan bli den fjärde filmen; Sing 2, om den behåller sitt datum!

Sagan om björnarna som erövrade Sicilien eller Rumble ;D ;D ;D

Kanske Minioner: Berättelsen om Gru :D om ditt kort inte gått ut då förstås ??? ???

gstone

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 11 oktober 2020 kl. 18:46:51

Det jag menade var att troligtvis inte kommer förflyttas till Disney +, ivarjefall inte om de själva får välja, men om den nu går direkt till Disney + lär den inte kosta något extra med tanke att man, i och med att Själen inte kommer kosta extra, kan anta att det inte gick jättebra för Mulan.

Precis som Steffan säger, tror jag att den kommer släppas på bio.

Hur som helst, låt mig fråga något som är mer kopplat till ämnet, någon som sett filmen som kunde identifiera rösterna till några av de karaktärer som inte står listade på creditslistan?

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 11 oktober 2020 kl. 18:48:35
Sagan om björnarna som erövrade Sicilien eller Rumble ;D ;D ;D

Tyvärr, ingen av dessa två tilltalar mig...

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 11 oktober 2020 kl. 18:48:35
Kanske Minioner: Berättelsen om Gru :D om ditt kort inte gått ut då förstås ??? ???

Den filmen har jag redan nämnt i tråden! Har du missat det?

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 oktober 2020 kl. 18:48:13
Jag tror den kommer på bio i Sverige

Är du verkligen säker på det?

Trots allt flyttades Själen över till Disney+ och den var ursprungligen påtänkt att lanseras på bio!

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 11 oktober 2020 kl. 20:27:55
Är du verkligen säker på det?

Trots allt flyttades Själen över till Disney+ och den var ursprungligen påtänkt att lanseras på bio!
Disney tjänar ingenting på att släppa en stor biofilm direkt på Disney +

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 oktober 2020 kl. 20:32:35

Redan gjort, Själen har flyttats över till Disney+ och jag kommer aldrig att kunna se den förrän början av 2022 (eftersom den förmodligen släpps på DVD & Blu-ray under senvåren/försommaren 2021 och kommer att vara dyr när den väl börjar säljas och kommer så vara ett halvårs tid)

Förresten så håller jag med dig; det var riktigt dumt att flytta över Själen till Disney+, för de har spenderat mycket pengar på att producera den så att lämna den för streaming är allt annat än ekonomiskt...

Simon Axelsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 oktober 2020 kl. 20:32:35

Precis, att det skett nu är ju delvis på grund av Corona och delvis då filmen redan släppts på en brittisk filmfestival, ingen idé att skjuta upp den mycket längre då

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 11 oktober 2020 kl. 20:35:47
Förresten så håller jag med dig; det var riktigt dumt att flytta över Själen till Disney+, för de har spenderat mycket pengar på att producera den så att lämna den för streaming är allt annat än ekonomiskt...
Ja, att släppa filmer direkt för streaming är inte ekonomiskt smart. Men å andra sidan är det heller inte så ekonomiskt att vänta med att släppa filmer i åratal, samtidigt som man inte har en aning hur länge coronapandemin ska hålla i sig. Då kan det vara bättre att få in lite pengar nu än att få in mer pengar på ett år, plus att Disney kan passa på att locka fler personer att abonnera på Disney+ - vilket de förstås tjänar på, för även fast Disney+ redan nu har många abonnenter så är det ju långt kvar tills de kommer ikapp Netflix popularitet...

Ju längre man håller på en film, desto större är också risken att den läcker ut på annat håll genom pirater, och då får man in ännu mindre pengar. Trots allt har ju Disney (och andra stora filmbolag) väldigt många anställda, varför risken förstås finns att inte alla har helt rent mjöl i påsen.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 11 oktober 2020 kl. 19:08:43
Tyvärr, ingen av dessa två tilltalar mig...

Varför ? >:(

Kan du ge någon vettig anledning  ?

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 11 oktober 2020 kl. 22:42:18
Varför ? >:(

Kan du ge någon vettig anledning  ?
Han gillar bara att se storfilmer helst från Disney på bio