Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Diagnoser

Startat av gstone, 6 september 2018 kl. 00:17:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: Grimner skrivet 29 september 2020 kl. 15:42:15
Jag är diagnostiserad med Aspergers Syndrom och Högfungerande Autism (som då ansågs vara separata diagnoser) samt ADHD och Tourettes Syndrom.
Ok vi har samma

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Oskar

Jag har titta på uppdrag granskning om autism på lss boende.
Dom blir utsatt våld från personal.
Nu får politiker skräp till och ger funktionshindrade bättre villkor.
Jag tycker att är hemsk att autistiske person bli utsatt av våld från personal.

gstone

gstone

Citat från: Oskar skrivet 14 oktober 2020 kl. 20:26:51
Jag har titta på uppdrag granskning om autism på lss boende.
Dom blir utsatt våld från personal.
Nu får politiker skräp till och ger funktionshindrade bättre villkor.
Jag tycker att är hemsk att autistiske person bli utsatt av våld från personal.
Bor du på lss boende ?

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 14 oktober 2020 kl. 20:40:38
Bor du på lss boende ?
Han säger att han såg det på Uppdrag granskning

Oskar

Citat från: gstone skrivet 14 oktober 2020 kl. 20:40:38
Bor du på lss boende ?
Nej det gör jag inte.
Jag blir förbannad när jag titta på uppdrag granskning om lss boende hur dom behandlar autistiske person på det sättet och jag tycker att är för jäkligt hur autistiske person blir utsatt på boende.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 14 oktober 2020 kl. 20:47:31
Han säger att han såg det på Uppdrag granskning
Jag trode han menade att han såg programet medan han själv var på på lss boende. ;D

gstone

Citat från: Oskar skrivet 14 oktober 2020 kl. 20:49:38
Nej det gör jag inte.
Jag blir förbannad när jag titta på uppdrag granskning om lss boende hur dom behandlar autistiske person på det sättet och jag tycker att är för jäkligt hur autistiske person blir utsatt på boende.

Jag är benägen att hålla med.

gstone

Att säga att förintelsen inte är sann är lika automatiskt som att säga att vaccin orsakar   autism är Funkofobiskt  >:(

Oskar

Jag har upptäckt en serier som heter hero elementary handlar om superhjältar en av superhjältar har autism och jag har autism själv.  Eftersom han reagerar ofta starkt på och är känsliga för sinnesintryck från sin omgivning, exempelvis ljud, ljus eller beröring. m.m.
och är fantasifull som jag eftersom har autism själv.
Jag känner igen mig själv och mina symtom.
Jag tycker att det är bra aj gadgets får stöd och fått stöttning och törs och uppmuntra från klasskamrater som jag aldrig fått av mina klasskamrater dom mobba och förolämpa och kränker och misshandlad mig alla utom en klasskamrat han var snäll mot mig och stöd och fått stöttning och törs och uppmuntra mig när jag får utbrott eller var ledsen eller var arg i klassen.

Elios

Citat från: Oskar skrivet 15 december 2020 kl. 00:55:15
Jag har upptäckt en serier som heter hero elementary handlar om superhjältar en av superhjältar har autism och jag har autism själv.  Eftersom han reagerar ofta starkt på och är känsliga för sinnesintryck från sin omgivning, exempelvis ljud, ljus eller beröring. m.m.
och är fantasifull som jag eftersom har autism själv.
Jag känner igen mig själv och mina symtom.
Jag tycker att det är bra aj gadgets får stöd och fått stöttning och törs och uppmuntra från klasskamrater som jag aldrig fått av mina klasskamrater dom mobba och förolämpa och kränker och misshandlad mig alla utom en klasskamrat han var snäll mot mig och stöd och fått stöttning och törs och uppmuntra mig när jag får utbrott eller var ledsen eller var arg i klassen.

Fan vad trist. Sjysst iallafall av den killen som hjälpte dig!  :)

Oskar

Jag har autism med psykotiska och psykosliknande symtom med Hallucinationer och vanföreställningar och tankestörningar det förekommer också ibland i autism.
Jag har läst på nätet från forskning och forskare på nätet dom har upptäckt att schizofreniliknande symtom/psykosliknande symtom förekommer också ibland i autism.
Jag har haft psykosliknande symtom från mellanstadiet.

Oskar

Citat från: Oskar skrivet 19 december 2020 kl. 17:01:51
Jag har autism med psykotiska och psykosliknande symtom med Hallucinationer och vanföreställningar och tankestörningar det förekommer också ibland i autism.
Jag har läst på nätet från forskning och forskare på nätet dom har upptäckt att schizofreniliknande symtom/psykosliknande symtom förekommer också ibland i autism.
Jag har haft psykosliknande symtom från mellanstadiet.
Det innebär att jag har svårt ser skillnad på verklighet och fantasi.
Jag är obegränsad fantasin.

Oskar

Citat från: Oskar skrivet 19 december 2020 kl. 17:13:38
Det innebär att jag har svårt ser skillnad på verklighet och fantasi.
Jag är obegränsad fantasin.
Min grad i autism är högfungerande autism.