Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Trolls 2: Världsturnén

Startat av gstone, 22 november 2019 kl. 10:39:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 oktober 2020 kl. 22:45:24
Han gillar bara att se storfilmer helst från Disney på bio

Okej fair enough ::)

Rumble är dock en relativt stor film , den släppes av    Paramount Pictures som är en av dom största studiorna i Hollywood !

Och folk som   Will Arnett ,Fred Melamed , Ben Schwartz, Jimmy Tatro, och Tony Danza är med. ;D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 oktober 2020 kl. 22:45:24
Han gillar bara att se storfilmer helst från Disney på bio

Och om dessa inte kan visas på bio kan jag nöja mig med filmer från DreamWorks och Illumination Entertainment...

Mathilda Gustafsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 11 oktober 2020 kl. 22:53:37
Och om dessa inte kan visas på bio kan jag nöja mig med filmer från DreamWorks och Illumination Entertainment...
Hur kan man gå från Disney till Illumination

Disneyfantasten

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 11 oktober 2020 kl. 22:54:59
Hur kan man gå från Disney till Illumination

Det är bara tillfälligt, det vill säga tills Disney börjat lansera sina filmer på bio igen!  ;)

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 11 oktober 2020 kl. 23:06:26
Det är bara tillfälligt, det vill säga tills Disney börjat lansera sina filmer på bio igen!  ;)
Det lär långt ifrån bara vara Disney som inte vågar släppa större filmer på bio just nu, utan det kommer nog gälla de flesta större filmer från alla de stora filmbolagen; framförallt filmer som distribueras av multinationella amerikanska filmbolag.

Det är främst mindre/smalare filmer som distribueras av mindre distributörer, såsom Njutafilms/Studio S, Scanbox, Lucky Dogs, Nordisk Film och till viss del SF Studios, som man kan räkna med kan komma att få biopremiär utan större risk att de skjuts upp. För filmer från de större filmbolagen (Disney/Fox, Paramount, Warner Bros. Universal, Sony Pictures, Dreamworks, o.s.v.) lär mycket skjutas upp, just på grund av att man dels måste ta hänsyn till hur många som vågar gå på bio och dels måste ta hänsyn till olika regler och restriktioner i varenda land i världen.

Kort sagt: Att låta filmer gå upp på bio just nu är en chansning, i och med att långt ifrån alla vågar gå på bio i dessa tider och även om många skulle våga gå kan allt påverkas av restriktioner som råder (som ju också kan förändras med kort varsel). Därför måste alltså alla filmbolag göra en avvägning om man vågar släppa filmer på bio, och riskera att nästan ingen går och ser dem, eller om det är bättre att vänta eller släppa filmerna via andra medier. Det är långt ifrån något enkelt beslut, men beslutet blir enklare för distributörer som bara distribuerar filmer i Sverige eller åtminstone i Norden - för då behöver man ju inte ta hänsyn till restriktioner och regler i en massa olika europeiska länder, utan kan fokusera på hur förhållandena ser ut i Sverige, Norge, Danmark och Finland.

clara liljeberg

jag undrar om det går med att fixa till spellista på spotify med dreamworks svenska sånger.

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 12 oktober 2020 kl. 00:39:10
Det lär långt ifrån bara vara Disney som inte vågar släppa större filmer på bio just nu, utan det kommer nog gälla de flesta större filmer från alla de stora filmbolagen; framförallt filmer som distribueras av multinationella amerikanska filmbolag.

Det är främst mindre/smalare filmer som distribueras av mindre distributörer, såsom Njutafilms/Studio S, Scanbox, Lucky Dogs, Nordisk Film och till viss del SF Studios, som man kan räkna med kan komma att få biopremiär utan större risk att de skjuts upp. För filmer från de större filmbolagen (Disney/Fox, Paramount, Warner Bros. Universal, Sony Pictures, Dreamworks, o.s.v.) lär mycket skjutas upp, just på grund av att man dels måste ta hänsyn till hur många som vågar gå på bio och dels måste ta hänsyn till olika regler och restriktioner i varenda land i världen.

Kort sagt: Att låta filmer gå upp på bio just nu är en chansning, i och med att långt ifrån alla vågar gå på bio i dessa tider och även om många skulle våga gå kan allt påverkas av restriktioner som råder (som ju också kan förändras med kort varsel). Därför måste alltså alla filmbolag göra en avvägning om man vågar släppa filmer på bio, och riskera att nästan ingen går och ser dem, eller om det är bättre att vänta eller släppa filmerna via andra medier. Det är långt ifrån något enkelt beslut, men beslutet blir enklare för distributörer som bara distribuerar filmer i Sverige eller åtminstone i Norden - för då behöver man ju inte ta hänsyn till restriktioner och regler i en massa olika europeiska länder, utan kan fokusera på hur förhållandena ser ut i Sverige, Norge, Danmark och Finland.

Då verkar det som att mina biobesök står på spel iallafall eftersom svenska filmer i regel är tråkigare än amerikanska filmer...

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 12 oktober 2020 kl. 14:30:45
Då verkar det som att mina biobesök står på spel iallafall eftersom svenska filmer i regel är tråkigare än amerikanska filmer...
Bara för att filmer distribueras av svenska distributörer behöver det inte nödvändigtvis röra sig om svenska filmer - det finns många utländska filmer som distribueras av renodlat skandinaviska distributionsbolag såsom Njutafilms, Scanbox, m.fl. Men det är förstås väldigt sällsynt att filmer från de stora amerikanska filmbolagen distribueras av någon av de skandinaviska independentdistributörerna, utan det rör sig huvudsakligen om independentfilmer som inte har någon koppling till Disney, 20th Century Fox, Dreamworks, Universal, Sony Pictures eller Paramount.

Christian Hedlund

Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

Disneyfantasten

Citat från: Christian Hedlund skrivet 25 oktober 2020 kl. 23:31:10
.

Intressant, så det var alltså den karaktären du spelade, det ska jag tänka på nästa gång jag ser filmen... (när den väl börjar säljas alltså, eller rättare sagt när priset sänkts)

Detta är förresten mitt 7 000:e inlägg!

Anders M Olsson

Trolls 2: Världsturnén finns att förbeställa på iTunes. Men det märkliga är att det inte står något datum när den kommer att släppas. Varför skulle någon vilja betala 169 kronor för en film utan att veta när de kommer att få den?

Inte heller Discshop har något datum för DVD-/Blu-ray-release.

Disneyfantasten

Citat från: Anders M Olsson skrivet 28 oktober 2020 kl. 16:54:04
Trolls 2: Världsturnén finns att förbeställa på iTunes. Men det märkliga är att det inte står något datum när den kommer att släppas. Varför skulle någon vilja betala 169 kronor för en film utan att veta när de kommer att få den?

Inte heller Discshop har något datum för DVD-/Blu-ray-release.

Det kanske är för att den alldeles nyligen släppts på bio, vi väntar en månads tid till och ser...

clara liljeberg

vilka musikstilar finns det och jag gillar poppys låt om att allt är bra.

Simon Axelsson

Citat från: clara liljeberg skrivet  9 november 2020 kl. 23:15:19
vilka musikstilar finns det och jag gillar poppys låt om att allt är bra.

I filmen förekommer pop, rock, funk, country, techno, klassisk, hiphop, k-pop, reggaeton, smörjazz samt joddling vad jag minns. En låt skulle man väl kunna klassa som popballad, men jag är inte helt säker på den.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats