Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Disney+ (Disneys streamingtjänst)

Startat av gstone, 29 augusti 2018 kl. 22:30:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Goliat

Någon som vet om Kejsarens nya Skola kommer att komma till Disney+ i Sverige? Den finns redan på svenska i USA.

Daniel Hofverberg

Citat från: lost_t3ckn4t skrivet  7 november 2020 kl. 07:09:40
Någon som vet om Kejsarens nya Skola kommer att komma till Disney+ i Sverige? Den finns redan på svenska i USA.
Vi kan nog förutsätta att allt som finns med svenskt tal och/eller svensk text på Disney+ i USA kommer att komma till Disney+ i Sverige, förr eller senare. Den enda frågan är när, och där är det nog bara Disney som sitter på svaren...

Förmodligen kommer Disney att successivt utöka utbudet här månad för månad, då det är marknadsmässigt smartare än att lägga till mängder av nya serier/filmer vid ett enda tillfälle för att sen låta det stå stilla en längre tid. De flesta kunder vill att saker och ting ska hända kontinuerligt på alla streamingtjänster, för att de ska fortsätta abonnera under en längre tid.

Anders M Olsson

Citat från: lost_t3ckn4t skrivet  7 november 2020 kl. 07:09:40

Bara för några dagar sen lade de upp två andra tecknade serier på Disney+ i Sverige, Familjen Proud och Big Hero 6. De fyller på med mer innehåll hela tiden, både filmer och tv-serier.

Kejsarens nya skola kommer säkert också vad tiden lider. Konstigt vore det väl annars med tanke på att den har svenskt tal på Disney+ i USA. Om du har mycket bråttom får du väl skaffa VPN (om du inte redan har det).

Goliat

Klart man kan se via VPN, men vore trevligt att slippa då jag tittar en del via mobil. :)

Anders M Olsson

Citat från: lost_t3ckn4t skrivet  7 november 2020 kl. 12:17:06
Klart man kan se via VPN, men vore trevligt att slippa då jag tittar en del via mobil. :)

Än sen? Det går utmärkt att köra VPN i mobiltelefoner. Jag har precis testat med iPhone och ExpressVPN, men jag ser ingen anledning till att det inte skulle fungera även med Android och/eller andra VPN-tjänster.

Om du inte vill ligga uppkopplad med VPN hela tiden kan du använda nerladdningsfunktionen i Disney+ appen. När du har tankat hem de avsnitt du vill se kan du koppla ner VPN. Då finns avsnitten fortfarande kvar i mobilen så du kan se dem i appen när du vill, även utan VPN.

Personligen skulle jag förstås inte vilja se hela filmer och tv-avsnitt i min mobil. Det blir alldeles för smått. Däremot använder jag ibland surfplattan (iPad) till sånt.

Goliat

Citat från: Anders M Olsson skrivet  7 november 2020 kl. 14:27:17
Än sen? Det går utmärkt att köra VPN i mobiltelefoner. Jag har precis testat med iPhone och ExpressVPN, men jag ser ingen anledning till att det inte skulle fungera även med Android och/eller andra VPN-tjänster.

Om du inte vill ligga uppkopplad med VPN hela tiden kan du använda nerladdningsfunktionen i Disney+ appen. När du har tankat hem de avsnitt du vill se kan du koppla ner VPN. Då finns avsnitten fortfarande kvar i mobilen så du kan se dem i appen när du vill, även utan VPN.

Personligen skulle jag förstås inte vilja se hela filmer och tv-avsnitt i min mobil. Det blir alldeles för smått. Däremot använder jag ibland surfplattan (iPad) till sånt.

Aha, va smart. Trodde faktiskt att man kunde bli portad eller nått om man gjorde så.

Xfinger

Citat från: gstone skrivet  6 november 2020 kl. 15:48:42
Nu kommer du bli glad Daniel !

Muppets Now har fått svensk dubbning ! :D

De var ju längesen, flera veckor :D haha

gstone

Var ifrån kommer dubbningen av intro sången till Musses Julsaga som finns på Disney Plus från ?

Den andra dubbningen gjord ju för "Julfest hoss Musse" Där intro sång var bort klippt från segmentet !

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  7 november 2020 kl. 19:46:02
Den andra dubbningen gjord ju för "Julfest hoss Musse" Där intro sång var bort klippt från segmentet !
Jag tror de dubbade om hela filmen även bitarna som inte användes.

gstone

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  7 november 2020 kl. 20:03:56
Jaså :o
Jag antar det då lite sång förekommer Julfests versionen kanske man dubbade hela sången

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  7 november 2020 kl. 20:07:53
Jag antar det då lite sång förekommer Julfests versionen kanske man dubbade hela sången

Ja men bra lite på slutet.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  7 november 2020 kl. 22:23:41
Ja men bra lite på slutet.
Tror du inte att de skulle kunna ha dubbat hela kortfilmen inklusive bitarna som aldrig tidigare använts?

I sådana fall är det ju Åsa Jonsson, Stefan Berglund, Katarina Josephsson, Andreas Gustavsson, Maria Johansson och Peter Nygren som sjunger...