Forumnyheter:

På grund av kraftiga återkommande överbelastningsattacker har jag tvingats införa automatiska blockeringar av besök som laddar många sidor under kort tid. Förhoppningsvis ska inga oskyldiga besökare drabbas av detta, men om du får felmeddelanden eller märker att sajten är död i en timme, så skicka e-post till , så får jag skruva ner inställningarna.

Huvudmeny

Landet för längesedan del 2-4

Startat av TonyTonka, 11 maj 2013 kl. 21:57:04

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 13 november 2020 kl. 13:14:23
Jag tycker mormorden borde spelats av  Irene Lindh, Eva Bysing, Ewa Fröing( yngre men bra på tant roller),  Alicia Lundberg ,Barbro "Lill-Babs" Svensson, My Holmsten eller Vicki Benckert ! >:(

På engelska spelas hon av Miriam Flynn som var med i Ett päron till farsa! (1983) och Babe - Den modiga lilla grisen(1995).
Då skulle kanske Alicia Lundberg passa hon dubbar Miriam i Babe - Den modiga lilla grisen.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 13 november 2020 kl. 14:00:31
Då skulle kanske Alicia Lundberg passa hon dubbar Miriam i Babe - Den modiga lilla grisen.

Det tror jag ;D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 13 november 2020 kl. 16:21:15
Jag kräver att alla gamla tanter spelas av riktiga tanter i svensk dubbning , Om jag inte får som jag vill spränger jag de  Förenade terroistmiraten >:(
Så du menar att typ Irene Lindh ska dubba alla tanter?

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 13 november 2020 kl. 16:29:06
Så du menar att typ Irene Lindh ska dubba alla tanter?

Varför inte ?

Fars några kan väl Eva Bysing, Claire Wikholm,Lill Lindfors, Liselott Lindeborg, Anneli Martini,Inga-Lill Andersson,Margreth Weivers, Vicki Benckert och Astrid Assefa få göra ?

Tycker det vore kul om  Liselott Lindeborg dubbade  :'(

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 13 november 2020 kl. 22:38:15
Varför inte ?

Fars några kan väl Eva Bysing, Claire Wikholm,Lill Lindfors, Liselott Lindeborg, Anneli Martini,Inga-Lill Andersson,Margreth Weivers, Vicki Benckert och Astrid Assefa få göra ?

Tycker det vore kul om  Liselott Lindeborg dubbade  :'(
Irene Lindh är dock mycket mer inne i dubbningsbranschen och spelar ju nästan bara tanter.

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 13 november 2020 kl. 22:42:51
Irene Lindh är dock mycket mer inne i dubbningsbranschen och spelar ju nästan bara tanter.
Eller skurkar

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 13 november 2020 kl. 22:42:51

Jag vill ändå att  Eva Bysing, Claire Wikholm och Lili Lindfors ska försätta dubba ! :'( :'(

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 14 november 2020 kl. 15:06:39
Jag vill ändå att  Eva Bysing, Claire Wikholm och Lili Lindfors ska försätta dubba ! :'( :'(
Ja det skulle vara kul  :)

Steffan Rudvall

Kan det kanske vara Sebastian Väpnargård som spelar Lillefot i Landet för länge sedan 2-4?

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 10 februari 2021 kl. 15:44:27
Kan det kanske vara Sebastian Väpnargård som spelar Lillefot i Landet för länge sedan 2-4?

Vem är det?

Steffan Rudvall

gstone

Vem är berättaren iLandet för länge sedan 2, ?

Och vem, spelade  CeraS PAPPA ?

gstone

Citat från: Alexander Lundahl skrivet  5 december 2013 kl. 13:36:15
Jag har nu tittat på "Landet för Länge sedan 2: Lillefot och äventyret i den förbjudna dalen" och har försökt identifiera rösterna. Jag ska skriva en lista på vilka jag tror spelar respektive karaktär. Men jag har inte lyckats identifiera alla rösterna i filmen, men de flesta. Jag skulle verkligen uppskatta hjälp att identifiera fler röster i filmen, särskilt Lillefots röst. Lämna gärna era åsikter ifall ni tycker att det låter rimligt att det är dessa skådespelare.

Lillefot: Okänd  :(
Cera: Eleneor Telcs
Petrie: Staffan Hallerstam
Kvackie: Annelie Berg
Lillefots morfar: Sture Ström
Lillefots mormor: Annelie Berg
Petries mamma: Okänd  :(
Kvackies mamma: Annelie Berg
Ceras pappa: Mattias Knave
Ozzie: Mattias Knave
Strut: Staffan Hallerstam (Är inte 100% säker, men det låter som honom.)
Dinosaurien som säger åt barnen att sluta rulla sten: Annelie Berg

Vem är berättaren +

MOA

Har dom listat ut Lillefot & Petries Morsa?

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet 10 februari 2021 kl. 20:46:39
Har dom listat ut Lillefot & Petries Morsa?

Lillefots Mamma är inte alls med i de senare filmerna eftersom hon dog i första filmen!  ;)