Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Disney channel

Startat av Lisa, 6 maj 2009 kl. 18:29:59

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lisa

Okej, låter ju som ett rimligt svar förstås.. Har "wizards of waverly place"-filmen släppts på DVD? För den är ju dubbad. "Hitta pappa" skulle förstås kunna tänkas tillhöra den lite äldre målgruppen, men egentligen tillhör väl "Projekt Prinsessa" eller "Cheetah girls" också den? Eller dom kanske är för en lite yngre publik, jag vet inte?

Daniel Hofverberg

Tja, det är väl en tolkningsfråga... Personligen anser jag att Cheetah Girls - En värld bör tillhöra ungefär samma målgrupp som Hitta pappa. Projekt Prinsessa tillhör väl egentligen också någorlunda samma målgrupp, men den kan jag hellre tänka mig att vissa aningen yngre kan vilja se. Men den största skillnaden är väl hellre att de filmerna blivit lite mer kända och omtalade i Sverige, bl.a. i och med skådespelarna. Hitta pappa har visserligen släppts på DVD i USA, men även där vill jag inte påstå att det är någon jättekänd och populär film.

Citat från: Lisa skrivet 15 november 2009 kl. 12:08:54
Har "wizards of waverly place"-filmen släppts på DVD? För den är ju dubbad.
Nej, inte än, och jag vet heller inte när den kommer att släppas. Men det bör inte råda någon tvekan om att den kommer att släppas på DVD. Jag såg nämligen just att Walt Disney Studios Home Entertainment har lämnat in Magi på Waverly Place - The Movie till Statens biografbyrå för censurgranskning (något som för övrigt är frivilligt vid DVD-filmer, men som ibland utnyttjas för att undvika att bli anmäld för någonting i efterhand). Eftersom det kostar en del pengar att begära censurgranskning, så bör ingen distributör göra det om det inte är helt fastställt att filmen kommer att släppas på DVD.

Lisa

Jaha, då borde den ju verkligen släppas på DVD förr eller senare i alla fall. Hoppas det  :)

Elios

Daniel skulle du kunna sätta in Daniel Melén som Todd i ersättarna jag tror han tar över vid säsong 3 vid nästa uppdatering? ??? ???

Daniel Hofverberg

Inga problem. Stämmer fortfarande mina credits i övrigt för Ersättarna? Jag har bara skrivit av creditsen för ett par avsnitt, så jag vet inte om regissör, översättare eller röster ändras mellan olika avsnitt.

Elios

Kommer det även nån gång komma credits till den nya Disney XD serien Aaron Stone?

Elios

Ja jag tror inte att dem ändrat nåt men Shelton lät lite som någon annan,han lät inte riktigt som Emil Smedius men han kan ju ha gått i målbrottet jag har inte hört jätte mycket av honom den senaste tiden.

Daniel Hofverberg

Tack för informationen. Stämmer fortfarande regissör och översättare, om det nu fortfarande står utsatt på Disney Channel under eftertexterna?

Citat från: Elios skrivet 16 november 2009 kl. 14:01:59
Kommer det även nån gång komma credits till den nya Disney XD serien Aaron Stone?
Jag ska försöka få fram credits på Aaron Stone, men jag vet inte om jag kommer att lyckas. Tyvärr har jag själv inte tillgång till Disney XD, så jag kan inte själv lyssna på rösterna eller skriva av creditsen. Är det någon som har kanalen, som kan skriva av de credits som jag antar bör visas under eftertexterna? Visserligen är det väl precis som på Disney Channel bara i grupp, men det är ju bättre än ingenting.

Elios

Jag har faktiskt Disney XD så jag ska se vad jag kan göra.

Lisa

Nån som såg Sonnys Chans ikväll? Tyckte det var väldigt märkligt att rösten till den lilla tjejen som gästspelade i detta avsnitt inte ALLS passade. Flickan skulle spela 9år och hon som gjorde rösten måste varit 10år äldre, och då menar jag utan att ens försöka låta yngre! Hur tänkte dom nu?

Elios

Ja jag såg avsnittet det är mycket märkligt en 9 årig flicka rösten till henne måste ha varit som du säger vara 10 år äldre eller något jag har nog aldrig sätt något liknande.

Daniel Hofverberg

Avsnittet i fredags är först och främst långt ifrån nytt, utan har visats vid minst två tidigare tillfällen. Det börjar nog vara minst 5 - 6 veckor sen det visades första gången, och tyvärr har ju Disney Channel bara visat repriser av Sonnys chans den senaste månaden.

Jag tycker inte alls att rösten var så illa som ni får det att låta som, men visst lät flickan lite äldre än de nio år som hon skulle föreställa. Dock har jag inte sett originalversionen av det här avsnittet, så jag vet inte hur hennes röst ska vara.

För övrigt är jag nästan hundra på att flickans röst gjordes av Amanda Jennefors, som är lillasyster till Mikaela Ardai Jennefors. Efter en snabb webbsökning hittade jag åt Mikaelas blogg, och där kunde jag läsa mig till att Amanda tydligen är 13 år gammal nu. Fyra år äldre än den avsedda åldern tycker jag inte är så farligt, i synnerhet för en sådan tillfällig gästroll som såvitt jag vet bara kommer att medverka i det här avsnittet.

Elios

Nej det är nog sant men visar dem inte också repriser på Hannah Montana avsnitten också?

Lisa

Ja jag vet att det var en repris, men jag hade inte sett det förut. Även om Amanda är 13 år, så handlar det ju om hur gammal rösten låter som, och jag skulle aldrig tippa på att hon var 13, utan snarare 17, från rösten att döma.

Kolla tex på 6.50 i denna videon. Hon har en betydligt yngre röst än Amanda Jennefors.

http://www.youtube.com/watch?v=URXjQLk3VIU

Dock tycker jag Amanda spelar bra, tycker bara rösten lät för gammal.

Daniel Hofverberg

Tack för länken. Amanda Jennefors låter definitivt lite äldre än Dakotas originalröst, men jag tycker absolut inte att hon låter som några 17 år - hon låter som ungefär 13 - 14-årsåldern av rösten att döma, tycker jag.

Citat från: Elios skrivet 21 november 2009 kl. 10:26:22
Nej det är nog sant men visar dem inte också repriser på Hannah Montana avsnitten också?
Det stämmer bra, de senaste två månaderna har Disney Channel enbart visat repriser av Hannah Montana. Förutom det fyradelade avsnittet "Trollkarlar mot vampyrer" för ett par veckor sedan, så har även Magi på Waverly Place bara visats repriser av på sistone. Den enda live-actionserien som det fortfarande visas nya avsnitt av varje vecka är därmed Jonas. Men jag hoppas verkligen att de börjar visa nya avsnitt av både Sonnys chans och Magi på Waverly Place snart.

För övrigt är det egendomligt att de avsnitt som Disney Channel visade häromveckan av Magi på Waverly Place är de sista från säsong 2, men trots det är jag nästan hundra på att de inte visat alla säsong 2-avsnitt än.