Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Skådespelare som skulle passa en viss roll

Startat av Gustav Jonsson, 15 juni 2020 kl. 23:03:53

Föregående ämne - Nästa ämne

Will Siv och 3 gäster tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 november 2020 kl. 21:07:59
Hon skulle funka väldigt bra tror jag fast kanske ännu bättre som Kajsa Ankas systerdöttrar

De heter Kikki, Pippi & Titti (eng: April, May & June)

Förövrigt har jag ingen koll på hur de låter då jag hittills varken hört Cisela Björklund eller Amanda Renberg ännu...

Förövrigt så vill jag fråga; är det sant att de är Kajsas systerdöttrar? (eftersom Kalle Anka är Knattarnas "farbror" trots att han egentligen är deras morbror, likaväl som Joakim Von Anka är Kalles "farbror" trots att han egentligen är hans morbror, vilket släktträdet bevisar)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 11 november 2020 kl. 21:21:36
De heter Kikki, Pippi & Titti (eng: April, May & June)

Förövrigt har jag ingen koll på hur de låter då jag hittills varken hört Cisela Björklund eller Amanda Renberg ännu...

Förövrigt så vill jag fråga; är det sant att de är Kajsas systerdöttrar?
Ja det stämmer de är hennes systerdöttrar då de först dyker upp när Kajsa hälsar på sin syster.

Mathilda Gustafsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 november 2020 kl. 21:15:21
Fast hon låter inte riktigt som sin mamma Alice Babs
I den nya omdubbningen av Ducktales säsong 1 har ju Leo Hallerstam fått rollen som knattarna som hans pappa gör i originaldubbningen så varför skulle det inte kunna hända med Titti?

Steffan Rudvall

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 11 november 2020 kl. 21:28:33
I den nya omdubbningen av Ducktales säsong 1 har ju Leo Hallerstam fått rollen som knattarna som hans pappa gör i originaldubbningen så varför skulle det inte kunna hända med Titti?
Om den skulle ha dubbats om på 90-talet skulle nog Lizette Pålsson vara mer aktuell som Askungen.

Förresten så var Titti på andra sidan jorden som fältsångare på den här tiden.

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 11 november 2020 kl. 21:51:04
Har hon dubbat någon gång ?

Jag tror inte det faktiskt, helt säker är jag dock inte...

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 11 november 2020 kl. 21:51:04
Har hon dubbat någon gång ?
Nej det tror jag inte hon är ju fältartist så hon reser runt i världen sjunger för soldater. När skulle hon ha tid för att dubba?

Erika

Såg precis Der Bärenhäuter (1986), och det slog mig Bengt Järnblad skulle passa att göra Djävulens röst på svenska.

Disneyfantasten

Jag vet inte om jag nämnt detta förut men jag tror att Irene Lindh hade passat ypperligt som Ursula, jag tror att hon hade passat som Nanny också!  :)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 november 2020 kl. 16:32:13
Jag vet inte om jag nämnt detta förut men jag tror att Irene Lindh hade passat ypperligt som Ursula, jag tror att hon hade passat som Nanny också!  :)
Jag tror också att hon skulle passa som Nanny både hon och Birgitta Fernström har ju spelat fru Matilda.

gstone

Christel Körner skulle passa som Klarabella Ko.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 29 november 2020 kl. 22:21:30
Christel Körner skulle passa som Klarabella Ko.

Det håller jag helt med om! Hon kunde ha spelat den rollen i Prinsen och Tiggarpojken!  :)

gstone

Om Harry Potter och Halvblodsprinsen hade dubbats tycker jag att Björn Granath borde spelat Horace Snigelhorn .

Erika

Såg precis Helene, die wahre Braut (2020), och Christine Meltzer skulle passa att göra rösten till Helenes styvmor.

gstone

Moa Silén skulle passat som Mackenzie Walsh i en sagolik historia.