Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Disneydags

Startat av moviefan, 30 januari 2017 kl. 16:37:10

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: JK Animation skrivet 12 december 2020 kl. 19:39:30
Vad glad jag blir över att Disneydags kommer tillbaka och den här gången dessutom med ett fastslaget datum (som vi naturligtvis måste bevaka noggrant). En stor seger för alla barn, vuxna med barnasinnet kvar och animationsnördar!

Vilka program tror ni dom visar ?

Nya DuckTales kankse ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

JK Animation

Citat från: gstone skrivet 17 december 2020 kl. 18:49:12
Vilka program tror ni dom visar ?

Nya DuckTales kankse ?
Jag gissar på 101 Dalmation Street och "nya" DuckTales.

Disneyfantasten

Citat från: JK Animation skrivet 19 december 2020 kl. 10:19:40
Jag gissar på 101 Dalmation Street och "nya" DuckTales.

Om Dalmatinervägen 101 visas så kanske vi kan få reda på Cruellas röst då jag gillar att rollistorna visas efter varje avsnitt...

Om DuckTales 2017 visas så kanske jag äntligen kan få lyssna om på Björnligans, deras mammas, samt Oppfinnar-Jockes röster för att bilda mig en uppfattning och höra hur Daniel Goldmann låter som Ludwig Von Anka...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 december 2020 kl. 10:30:40
Om Dalmatinervägen 101 visas så kanske vi kan få reda på Cruellas röst då jag gillar att rollistorna visas efter varje avsnitt...

Om DuckTales 2017 visas så kanske jag äntligen kan få lyssna om på Björnligans, deras mammas, samt Oppfinnar-Jockes röster för att bilda mig en uppfattning och höra hur Daniel Goldmann låter som Ludwig Von Anka...
Ludwig von Anka är bara med i två avsnitt.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 19 december 2020 kl. 13:28:55
Ludwig von Anka är bara med i två avsnitt.

Ojdå, då kan det nog bli svårare...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 december 2020 kl. 16:04:16
Ojdå, då kan det nog bli svårare...
En lustig sak är att i det första avsnittet man får träffa Ludwig i så kallas han för Ludwig von Drake.

jimstrom

Vilket inte är så konstigt egentligen då det är karaktärens originalnamn.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

clara liljeberg

i hos musse får man höra ludwigs mamma som argt skriker:LUDWIG!!!!

gstone

Citat från: clara liljeberg skrivet 19 december 2020 kl. 20:32:43
i hos musse får man höra ludwigs mamma som argt skriker:LUDWIG!!!!

Vem gör hennes röst
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

clara liljeberg

Fred

Citat från: Disneyfantasten skrivet 12 december 2020 kl. 14:54:08
Låter utmärkt! Det ser jag framemot!  :D

Hoppas då att de visar några tidigare, mer svårtillgängliga Disney-serier, men det går bra att visa fortsättningen av Trassel också eftersom det blev ett så dåligt avslut innan nyår...

Men jag vill gärna se bl.a. DuckTales, Piff & Puff Räddningspatrullen, Luftens Hjältar, Darkwing Duck, Långbens Galna Gäng, Den Lilla Sjöjungfrun, Timon och Pumbaa, Quack Pack och/eller Lilla Djungelboken igen så att jag kan se om jag kan lista ut de röster som jag efterlyser i rollistorna som jag skrivit i ämnet "Kompletta svenska dubbningar av Disneys TV-serier"!  :)

Nu är det upp till dig om du vill kosta på dig detta men de här serierna (utom Luftens hjältar, Darkwing Duck och säsong 2 och 3 av DuckTales, förnärvarande) finns på Disney+.

Elios

Citat från: Dale Oakmont skrivet 29 december 2020 kl. 12:40:11
Nu är det upp till dig om du vill kosta på dig detta men de här serierna (utom Luftens hjältar, Darkwing Duck och säsong 2 och 3 av DuckTales, förnärvarande) finns på Disney+.

Oj, Wow!  :o

JK Animation

Nu är det bara en månad kvar till Disneydags återkomst, och det står fortfarande att det ska bli så på kontakt.svt! Dessutom är det en kort månad, bara 28 dagar! Vad gissar och hoppas ni andra att det blir för serier? Jag skulle gärna se dom ännu ovisade avsnitten av Trassel och "nya" DuckTales.

Anders M Olsson

Jag ser att Gigantosaurus, som hittills har visats nästan dagligen, avslutas med det näst sista avsnittet i första säsongen söndagen den 7 mars kl. 7:35 och det sista måndagen den 8 kl 6:55. Därefter börjar en reprisomgång av första säsongen, men bara med ett avsnitt i veckan, på torsdagar.

Av detta kan man gissa att SVT har vikt tiden kl 8:00 på söndagar för någon "riktig" Disney-serie fr.o.m. den 7 mars så att det ska sammanfalla med premiären på Disneydags dagen innan.

JK Animation

Nu finns det ingen återvändo! Tablån når fram till den 6 mars och Disneydags står med! Serierna som omnämns är Bumbibjörnarna och Trassel. Anmärkningsvärt nog är blocket timmeslångt, vilket kan innebära 2 kortfilmer om vi har tur! Sändningstiden är 9:05-10:05.