Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Quiz

Startat av Mathilda Gustafsson, 31 augusti 2020 kl. 22:38:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 28 december 2020 kl. 21:44:48
Varför i London?
De hade hand om europeiska dubbningar under en tid men sedan tog Disney Character Voices International, Inc. över det jobbet.

MOA

Citat från: MOA skrivet 27 december 2020 kl. 22:30:51
Alacazar påminner om Alakazam som är en trollformel i ett spel om Magi,vilket spel?
Vet ingen?

Steffan Rudvall

Vem är karaktären på bilden?

En av karaktärens röstskådespelare har också spelat prinsessa och barn till en bankman.

Karaktären dök upp på amerikansk TV första gången 1965.

2015 kom den senaste filmen där karaktären är med.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 29 december 2020 kl. 05:24:57
Vem är karaktären på bilden?

En av karaktärens röstskådespelare har också spelat prinsessa och barn till en bankman.

Karaktären dök upp på amerikansk TV första gången 1965.

2015 kom den senaste filmen där karaktären är med.

En av de två flickorna i Snobben!

Therese Reuterswärd (som spelat bägge dessa karaktärer) har även spelat Eilonwy (prinsessan) i Taran och Den Magiska Kitteln (omdubbningen) och Jane Banks (bankmannens dotter) i Mary Poppins!  :)

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 december 2020 kl. 21:46:43
Denna är lättare

En man som i en period är girig och ser ned på julen

En elak man i New York som kör bil och röker cigarr

En kapten med bara ett öga

Vem är det jag söker?

Ingen som vet?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 december 2020 kl. 08:52:35
En av de två flickorna i Snobben!

Therese Reuterswärd (som spelat bägge dessa karaktärer) har även spelat Eilonwy (prinsessan) i Taran och Den Magiska Kitteln (omdubbningen) och Jane Banks (bankmannens dotter) i Mary Poppins!  :)
Det är Gullan den hon faktiskt spelar i alla dubblingar gjorda av Eurotroll till skillnad från den andra karaktären som oftast spelades av Elina Reader.

Steffan Rudvall

Vem är personen på bilden?

Svenska dubbningar men utanför vårt land

Många män och djur i tyska filmer

En man som har blivit för modern för sitt eget bästa

Två karaktärer en pappa och en borgmästare i samma serie.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 29 december 2020 kl. 11:04:53

Svenska dubbningar men utanför vårt land

Många män och djur i tyska filmer

En man som har blivit för modern för sitt eget bästa

Två karaktärer en pappa och en borgmästare i samma serie.

Är inte säker men skulle gissa Dan Bratt då jag tycker att ansiktsdraget ser ut som honom då jag vet att jag sett honom på bilder...

På vilket sätt har han förresten blivit för modern för sitt eget bästa?

Vilka är pappan och borgmästaren i serien?

Män och djur i tyska filmer skulle kunna vara Dingo Pictures men är inte helt säker...

Svenska dubbningar utanför Sverige låter som Sun Studio i Köpenhamn tycker jag...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 december 2020 kl. 11:07:49
Är inte säker men skulle gissa Dan Bratt då jag tycker att ansiktsdraget ser ut som honom då jag vet att jag sett honom på bilder...
Det stämmer. Karaktärerna då?

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 29 december 2020 kl. 11:09:13
Det stämmer. Karaktärerna då?

Se;

Män och djur i tyska filmer skulle kunna vara Dingo Pictures men är inte helt säker...

Svenska dubbningar utanför Sverige låter som Sun Studio i Köpenhamn tycker jag...

Steffan Rudvall

Dina svar är rätt.

En man som har blivit för modern för sitt eget bästa = Jonh i Wall-E

Två karaktärer en pappa och en borgmästare i samma serie = Professor Utonium (Powerpuffpinglorna skapare) och Borgmästaren i Powerpuffpinglorna.

Disneyfantasten

Såg du förresten denna?

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 december 2020 kl. 21:46:43
Denna är lättare

En man som i en period är girig och ser ned på julen

En elak man i New York som kör bil och röker cigarr

En kapten med bara ett öga

Vem är det jag söker?

Steffan Rudvall

En dinosaurie men bara i film 2 till 13.

En apa som är vän med ett jordsvin som bär glasögon.

En flicka som får vänner som inte brukar tala men som gör det då.

En flicka som är vän med Leo Hallerstams spöke.

Personen fick ganska ofta spela Leo Hallerstams vän.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 29 december 2020 kl. 11:31:27

En dinosaurie men bara i film 2 till 13.

En apa som är vän med ett jordsvin som bär glasögon.

En flicka som får vänner som inte brukar tala men som gör det då.

En flicka som är vän med Leo Hallerstams spöke.

Personen fick ganska ofta spela Leo Hallerstams vän.

Låter som Eleonor Telcs

En dinosaurie men bara i film 2 till 13 = Cera i Landet För Längesedan

En apa som är vän med ett Jordsvin som bär glasögon = vet ej (misstänker hon i Arthur men hon spelas ju av Elina Raeder och vad beträffar Arthur så heter han visserligen Arthur Aardvark på engelska och Aardvark är det engelska namnet för Jordsvin men han är inte alls något Jordsvin eftersom han inte alls ser ut som ett)

En flicka som får vänner som inte brukar tala men som gör det då = Robyn Starling i Tom och Jerry Glr Stan Osäker

En flicka som är vän med Leo Hallerstams spöke = hon i Casper från 1995 (som jag tyvärr glömt bort namnet på av någon anledning)

Personen fick ganska ofta spela Leo Hallerstams vän = måste vara många av de ovannämnda

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 december 2020 kl. 11:39:33
Låter som Eleonor Telcs

En dinosaurie men bara i film 2 till 13 = Cera i Landet För Längesedan

En apa som är vän med ett Jordsvin som bär glasögon = vet ej (misstänker hon i Arthur men hon spelas ju av Elina Raeder och vad beträffar Arthur så heter han visserligen Arthur Aardvark på engelska och Aardvark är det engelska namnet för Jordsvin men han är inte alls något Jordsvin eftersom han inte alls ser ut som ett)

En flicka som får vänner som inte brukar tala men som gör det då = Robyn Starling i Tom och Jerry Glr Stan Osäker

En flicka som är vän med Leo Hallerstams spöke = hon i Casper från 1995 (som jag tyvärr glömt bort namnet på av någon anledning)

Personen fick ganska ofta spela Leo Hallerstams vän = måste vara många av de ovannämnda
Svaren är rätt, förutom att du tänker på Arturs syster som spelas av Elina medans jag tänker på hans kompis Francesca. Arthur var ett jordsvin från början alltså i de äldre böckerna men utvecklades även Artur spelas faktiskt av Leo Hallerstam. Tjejen i Casper heter Kat.