Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Quiz

Startat av Mathilda Gustafsson, 31 augusti 2020 kl. 22:38:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  9 februari 2021 kl. 16:17:29
Krang?
Absolut inte!Krang skulle aldrig låta sig själv bli förälskad i en idiot

Steffan Rudvall

Trubbel kom just när han var på topp

En björn som spelar ett lejon

Berättaren i en kärlekssaga om en fågel.

Vem är det jag söker?

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 10 februari 2021 kl. 13:16:33
Trubbel kom just när han var på topp

En björn som spelar ett lejon

Berättaren i en kärlekssaga om en fågel.

Vem är det jag söker?

Ledtrådar?

Disneyfantasten

Hur blir det förresten med karaktärerna på Gunnar Ernblad? (för du gissade bara namnet men aldrig karaktärerna)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 10 februari 2021 kl. 13:18:54
Ledtrådar?
Joakim Jennerfors har tagit över en av hans roller fast utan att folk har märkt det.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 10 februari 2021 kl. 13:21:05
Joakim Jennerfors har tagit över en av hans roller fast utan att folk har märkt det.

Björn Kjellman?

Trubbel kom just när han var på topp = Flik i Ett Småkryps Liv

En björn som spelar ett lejon = Alex i Madagaskar (fast Kjellman är ju inte alls en björn utan en människa, apro på det, den enda jag känner till som spelat en björn och en människa är Björn Bengtsson för han spelar Kenai i Björnbröder, han är människa och förvandlas till en björn)

Berättaren i en kärlekssaga om en fågel = Berättarrösten i Svanprinsessan (fast hon är ju människa hela tiden, hon blir bara förvandlad till en svan! Då är det ju bättre att säga "Berättaren i en kärlekssaga om en prinsessa"!)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 10 februari 2021 kl. 13:19:34
Hur blir det förresten med karaktärerna på Gunnar Ernblad? (för du gissade bara namnet men aldrig karaktärerna)

Betjänten för världens rikaste anka = Albert

En maskerad bandit med flera bröder = Big Bäng

En skurk vars ansikte aldrig syns = Dr Claw eller Stormästaren

En liten blå varelse med vita kläder som är stark = Muskelsmurfen

En fet man som samarbetar med ett kattdjur i poliskläder = Jalle Piké

Ett monster med vitt ansikte som bor i ett hotell =?

En levande gul frukt som har en tvillingbror = B1

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 10 februari 2021 kl. 13:29:01
Björn Kjellman?

Trubbel kom just när han var på topp = Flik i Ett Småkryps Liv

En björn som spelar ett lejon = Alex i Madagaskar (fast Kjellman är ju inte alls en björn utan en människa, apro på det, den enda jag känner till som spelat en björn och en människa är Björn Bengtsson för han spelar Kenai i Björnbröder, han är människa och förvandlas till en björn)

Berättaren i en kärlekssaga om en fågel = Berättarrösten i Svanprinsessan (fast hon är ju människa hela tiden, hon blir bara förvandlad till en svan! Då är det ju bättre att säga "Berättaren i en kärlekssaga om en prinsessa"!)
Svaren stämmer! Självklart refererar jag till hans namn och påpekar inte att han är en björn.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 10 februari 2021 kl. 13:30:30
Betjänten för världens rikaste anka = Albert

En maskerad bandit med flera bröder = Big Bäng

En skurk vars ansikte aldrig syns = Dr Claw eller Stormästaren

En liten blå varelse med vita kläder som är stark = Muskelsmurfen

En fet man som samarbetar med ett kattdjur i poliskläder = Jalle Piké

Ett monster med vitt ansikte som bor i ett hotell =?

En levande gul frukt som har en tvillingbror = B1

Jag vet inte vem Stormästaren är, men så mycket vet jag att av de två som du nämner är Dr Claw det rätta svaret... (alla dina övriga svar är också rätt)

Monstret med vitt ansikte som bor i ett hotell är Frankenstein i Hotell Transylvanien!  ;)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 10 februari 2021 kl. 13:47:23
Jag vet inte vem Stormästaren är, men så mycket vet jag att av de två som du nämner är Dr Claw det rätta svaret... (alla dina övriga svar är också rätt)

Monstret med vitt ansikte som bor i ett hotell är Frankenstein i Hotell Transylvanien!  ;)
Stormästaren är en ondskefull man som leder en stor ond organisation och man får aldrig se hans ansikte.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 10 februari 2021 kl. 13:49:13
Stormästaren är en ondskefull man som leder en stor ond organisation och man får aldrig se hans ansikte.

Vilken film/serie är han med i?

Steffan Rudvall

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 10 februari 2021 kl. 14:03:07
M.I. High

Det namnet låter en smula bekant, det har jag nog sett, har inte så stor koll på den, sökte upp den, verkar hyfsad...

MOA

MOA

Denna kan alla