Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Snobben (Eurotrolls dubbningar)

Startat av TonyTonka, 31 augusti 2008 kl. 21:23:03

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Vem har gjort dubbningen till filmen som syns på bilden längre ner i inlägget?

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 21 februari 2021 kl. 13:07:51

Hade int den där filmen den där dåliga Sun Studio dubbningen?

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 21 februari 2021 kl. 13:07:51

Den filmen är dubbad av SDI Media, och är en riktigt bristfällig dubbning. Det är inget fel på rösterna (som jag nämnt tidigare), men av någon outgrundlig anledning har sångerna inte dubbats trots att det är en musikal och sångerna utgör cirka 70% av filmens speltid. Det är med andra ord bara några minuter av filmen som faktiskt är dubbad, medan det till största delen rör sig om musikalnummer på engelska... :(

Adam Larsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 februari 2021 kl. 15:16:15
Den filmen är dubbad av SDI Media, och är en riktigt bristfällig dubbning. Det är inget fel på rösterna (som jag nämnt tidigare), men av någon outgrundlig anledning har sångerna inte dubbats trots att det är en musikal och sångerna utgör cirka 70% av filmens speltid. Det är med andra ord bara några minuter av filmen som faktiskt är dubbad, medan det till största delen rör sig om musikalnummer på engelska... :(
Är det samma röster som i de andra SDI Media dubbnigarna?

Alltså

Lille Karl - Daniel Melén
Gullan - Norea Sjöquist
Linus - Julius Lindfors
Sally - Maja Nilsson
Peppiga Pia - Elina Raeder
Maja - Maja Benckert Claesson

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 februari 2021 kl. 15:16:15
Trodde den dubbades av Sun Studio

Steffan Rudvall

Daniel Hofverberg

Citat från: Adam Larsson skrivet 21 februari 2021 kl. 15:51:27
Är det samma röster som i de andra SDI Media dubbnigarna?

Alltså

Lille Karl - Daniel Melén
Gullan - Norea Sjöquist
Linus - Julius Lindfors
Sally - Maja Nilsson
Peppiga Pia - Elina Raeder
Maja - Maja Benckert Claesson
Ja, det är samma röster.

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 21 februari 2021 kl. 17:19:17
Det förklarar varför dom inte dubbade sångerna.
Förvisso, men när det handlar om rena musikaler där sånger för handlingen framåt, så borde det vara en självklarhet att dubba sångerna oavsett vilket filmbolag det rör sig om... :(

Citat från: MOA skrivet 21 februari 2021 kl. 15:56:07
Trodde den dubbades av Sun Studio
Nja, den här bör ha dubbats strax efter att Sun Studio hade upphört och deras dubbningar hade flyttats över till SDI Media (som ju köpte upp Sun Studio). Fast det var med hårfin marginal, då DVD-utgåvan gavs ut våren 2010; så det här var nog sannolikt en av de första dubbningarna som gjordes på "nya" SDI Media - d.v.s. i SDI Medias gamla lokaler men med Sun Studios personal. Det kan också ha överlappat, så att dubbningen påbörjades hos Sun Studio men avslutades hos SDI Media (eftersom övergången skedde exakt vid årskiftet 2009/2010, så måste det ju ha varit ett flertal dubbningar som hade påbörjats i de gamla lokalerna och som fick göras klart i de nya - i sådana fall gissar jag att man valde att creditera dessa till SDI Media, även om delar gjordes hos Sun Studio).

MOA

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 21 februari 2021 kl. 22:13:58
Man blir ju helt snurrig av allt det här. Man kan knappt nå ikapp all information.
Ja de e väldigt mycket

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 21 februari 2021 kl. 22:13:58
Man blir ju helt snurrig av allt det här. Man kan knappt nå ikapp all information.
Du behöver inte bry dig om det då du bara är intresserad av Eurotrolls dubbningar.

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 22 februari 2021 kl. 19:35:16
Måste alltid barn göra rösterna `?? :( >:( >:(
Jag föredrar att barn gör rösten till barn dock så är det ju problematiskt. När det gäller Snobben så har ju faktiskt Maria Rydberg spelat Peppiga Pia i två långfilmer och två avsnitt och Maria var ju vuxen.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 22 februari 2021 kl. 19:45:06
Jag föredrar att barn gör rösten till barn dock så är det ju problematiskt. När det gäller Snobben så har ju faktiskt Maria Rydberg spelat Peppiga Pia i två långfilmer och två avsnitt och Maria var ju vuxen.
Kan det inte vara gamla tanter eller kändisar isället ? >:( >:( >:( >:(

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 22 februari 2021 kl. 19:48:13
Kan det inte vara gamla tanter eller kändisar isället ? >:( >:( >:( >:(
Jag tycker inte att det ska vara det och om det är vuxna som ska spela barn så ska det hälst inte vara gamla tanter då dessa låter alldeles för gamla. Men du får ju självklart tycka som du vill. :)

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 22 februari 2021 kl. 19:51:11
Jag tycker inte att det ska vara det och om det är vuxna som ska spela barn så ska det hälst inte vara gamla tanter då dessa låter alldeles för gamla. Men du får ju självklart tycka som du vill. :)

Jag vill ha TANTER !!!!!!!!!!!!!!! >:( >:( >:( >:(

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 22 februari 2021 kl. 19:59:02
Jag vill ha TANTER !!!!!!!!!!!!!!! >:( >:( >:( >:(
Men är det inte bättre om äldre människor spelar äldre karaktärer?