Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Steffans Dubbningskollage

Startat av Steffan Rudvall, 10 juli 2020 kl. 10:18:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 mars 2021 kl. 20:49:36
Varför maleficent's inte är med?

Nej, jag menar varför fick Sandra rollen istället för Sofia?

För varken Lizette Pålsson, Myrra Malmberg, Sandra Caménisch, Molly Sandén, Mimmi Sandén, Dominique Pålsson Wiklund, Birgitta Larsson eller Sanna Nielsen passar till att spela skurkar...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 mars 2021 kl. 20:53:04
Nej, jag menar varför fick Sandra rollen istället för Sofia?
Det är ju ganska konstigt att Auroras röst får spela Maleficent

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 mars 2021 kl. 20:57:50

Ja, visst är det...

Förresten, vad har du att säga om detta?

För varken Lizette Pålsson, Myrra Malmberg, Sandra Caménisch, Molly Sandén, Mimmi Sandén, Dominique Pålsson Wiklund, Birgitta Larsson eller Sanna Nielsen passar till att spela skurkar...

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 mars 2021 kl. 20:57:50
Få gånger som protagonisten & antagonisten spelas av samma person

Steffan Rudvall

Jag håller med dig men Myrra Malmberg är ändå helt okej i Kim Possible.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 mars 2021 kl. 21:10:37

Vilket varken jag eller TonyTonka tycker, men det är väl förstås en smaksak... (Kim Possible som serie är inte heller särskilt bra för den delen)

Däremot tycker jag att Myrra Malmberg är utmärkt som Jasmine i Aladdin, Lena i Peter Pan, Megara i Herkules, Ariel i Den Lilla Sjöjungfrun, Kayley i Det Magiska Svärdet Kampen om Camelot, Busan i Långbens Galna Gäng, Laura i Den Otroliga Vandringen, Anita i 101 Dalmatiner, Andys Mamma i Toy Story, Miss Birdwell i Kejsarens Nya Stil 2 Kronks Nya Stil, Angelique i Skönheten och Odjuret 2 Den Förtrollade Julen, Mary Poppins, ect. och även som Mamman i Phineas och Ferb (även om den serien liksom Kim Possible är under all kritik överlag)

MOA

Ja hon lät int dålig

Disneyfantasten

Hur tycker du då med Mimmi Sandén som Shego, Lizette Pålsson som Gabi i Rio och Regine Le Haut i Ballerinan och Uppfinnaren, Dominique Pålsson Wiklund som Carmen i Piratöarna, Sandra Caménisch som Maleficent och Birgitta Larsson som Bulldog-kvinna och Debbie Affidavit i Legenden om De Tre Caballeros?

Jag har personligen inte hört de flesta av dem ännu men jag tvivlar på att se passar dessa roller...

Har dock hört Dominique Pålsson Wiklund som Carmen och Sandra Caménisch som Maleficent, den förstnämnda har jag tyvärr inte i färskt minne trots att jag såg den på SVT Barn i höstas och den andrenämnda var så längesedan jag såg att jag inte minns rösterna där överhuvudtaget...

Dock har varken Molly Sandén eller Sanna Nielsen spelar skurkar (tack och lov)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 mars 2021 kl. 21:40:19
Hur tycker du då med Mimmi Sandén som Shego, Lizette Pålsson som Gabi i Rio och Regine Le Haut i Ballerinan och Uppfinnaren, Dominique Pålsson Wiklund som Carmen i Piratöarna, Sandra Caménisch som Maleficent och Birgitta Larsson som Bulldog-kvinna och Debbie Affidavit i Legenden om De Tre Caballeros?

Jag har personligen inte hört de flesta av dem ännu men jag tvivlar på att se passar dessa roller...

Har dock hört Dominique Pålsson Wiklund som Carmen och Sandra Caménisch som Maleficent, den förstnämnda har jag tyvärr inte i färskt minne trots att jag såg den på SVT Barn i höstas och den andrenämnda var så längesedan jag såg att jag inte minns rösterna där överhuvudtaget...

Dock har varken Molly Sandén eller Sanna Nielsen spelar skurkar (tack och lov)
Jag tycker att det oftast är bäst om prinsess röster inte spelar skurkar så även i detta fall.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 mars 2021 kl. 21:43:49
Jag tycker att det oftast är bäst om prinsess röster inte spelar skurkar så även i detta fall.

I vissa fall har det dock fungerat bra, ett sådant exempel är Anki Albertsson som klarar både Odette och även Helga i Atlantis samt Evelyn Deavor i Superhjältarna 2, likaså också Charlotte Ardai Jennefors som också spelar Odette och är tillräckligt bra på att förställa rösten för att kunna övertyga, dock är Charlotte ingen typisk prinsess-röst men Anki Albertsson tror har hade passat ypperligt som Tiana, Annika Herlitz som spelar Elsa är en person som jag känner kan passa bra även som skurkar, Vanna Rosenberg som spelar Bellwether i Zootropolis är någon som jag tror hade kunnat fungera mycket bra som Tiana också...

Sen är det ju ingen prinsessa men Sharon Dyall som spelar Esmeralda passar till många typer av roller även skurkar, Anna Norberg som spelar Jane Porter spelar också Shego, jag tror att Norberg är den bästa av Shegos tre röster även om jag inte har den insatsen i färskt minne...

Maria Rydberg passar till både hjältar och skurkar och gör en helt okej insats som Jasmine där hon är helt okej jämsides Myrra Malmberg...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 mars 2021 kl. 21:50:21
I vissa fall har det dock fungerat bra, ett sådant exempel är Anki Albertsson som klarar både Odette och även Helga i Atlantis samt Evelyn Deavor i Superhjältarna 2, likaså också Charlotte Ardai Jennefors som också spelar Odette och är tillräckligt bra på att förställa rösten för att kunna övertyga, dock är Charlotte ingen typisk prinsess-röst men Anki Albertsson tror har hade passat ypperligt som Tiana, Annika Herlitz som spelar Elsa är en person som jag känner kan passa bra även som skurkar, Vanna Rosenberg som spelar Bellwether i Zootropolis är någon som jag tror hade kunnat fungera mycket bra som Tiana också...

Sen är det ju ingen prinsessa men Sharon Dyall som spelar Esmeralda passar till många typer av roller även skurkar, Anna Norberg som spelar Jane Porter spelar också Shego, jag tror att Norberg är den bästa av Shegos tre röster även om jag inte har den insatsen i färskt minne...

Maria Rydberg passar till både hjältar och skurkar och gör en helt okej insats som Jasmine där hon är helt okej jämsides Myrra Malmberg...
Jag håller faktiskt med.

Disneyfantasten

Hej Steffan! Har du några kollage på g att publicera möjligen?  :) Det var längesedan du gjorde det!

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 mars 2021 kl. 22:13:03
Hej Steffan! Har du några kollage på g att publicera möjligen?  :) Det var längesedan du gjorde det!
Han kan va upptagen med annat

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet 27 mars 2021 kl. 22:21:18
Han kan va upptagen med annat

Ja, jag förstår det, men det kan jag också men det hindrar då inte mig från att fortsätta med kollage!  :)

Mathilda Gustafsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 mars 2021 kl. 22:24:14
Ja, jag förstår det, men det kan jag också men det hindrar då inte mig från att fortsätta med kollage!  :)
Du har ju dock inte något jobb eller familj att försörja...