Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Quiz

Startat av Mathilda Gustafsson, 31 augusti 2020 kl. 22:38:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 29 mars 2021 kl. 21:39:48
Lena Ericsson
Blomman & Bubblan
Daphne
Hex Girls
Resten då?

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 29 mars 2021 kl. 21:38:01
Två av de personer som räddar världen innan läggdags.

Den modemedvetna tjejen i gänget

Ett helt gäng med häxor

Kinesiska djur

Tjejen som Mikael Roupé är kär i

En Cowboys flickvän

En hushållerskas barnbarn

Vem är det jag söker?

Definitivt Lena Ericsson!

Två av de personer som räddar världen innan läggdags = två av Powerpuffpinglorna (de är tre stycken och Lena spelar två av dem)

Den modemedvetna tjejen i gänget = Daphne (egentligen är detta fusk då Moa hann före, hade glömt att Daphne var modemedveten)

Ett helt gäng med häxor = Hex Girls (precis som med Daphne är detta egentligen fusk då Moa hann före)

Kinesiska djur = hm, låter som pandor men jag kan inte komma på några pandor som Lena spelar

Tjejen som Mikael Roupé är kär i = Lola Kanin (för Snurre Sprätt är kär i henne och han spelas av Mikael)

En cowboys flickvän = Bo Peep (och denna cowboy är Woody)

En hushållerskas barnbarn = Anki i DuckTales

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 mars 2021 kl. 22:12:45
Definitivt Lena Ericsson!

Två av de personer som räddar världen innan läggdags = två av Powerpuffpinglorna (de är tre stycken och Lena spelar två av dem)

Den modemedvetna tjejen i gänget = Daphne (egentligen är detta fusk då Moa hann före, hade glömt att Daphne var modemedveten)

Ett helt gäng med häxor = Hex Girls (precis som med Daphne är detta egentligen fusk då Moa hann före)

Kinesiska djur = hm, låter som pandor men jag kan inte komma på några pandor som Lena spelar

Tjejen som Mikael Roupé är kär i = Lola Kanin (för Snurre Sprätt är kär i henne och han spelas av Mikael)

En cowboys flickvän = Bo Peep (och denna cowboy är Woody)

En hushållerskas barnbarn = Anki i DuckTales
Dina svar stämmer! När det gäller djuren så är dem med i en film om hundar.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 29 mars 2021 kl. 22:14:31
Dina svar stämmer! När det gäller djuren så är dem med i en film om hundar.

Nu vet jag, Si & Am i Lady och Lufsen! De är ju siameskatter, precis en sådan förekommer också AristoCats men tills skillnad från Si & Am så är Shun-Gon (som den i AristoCats heter) en hane och så är han inte alls elak!

Steffan Rudvall

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 mars 2021 kl. 14:50:25
Elaka grod-trollkarlens ena dotter

En rosa skollärare med horn och glasögon

En mörkhyad prinsessa men bara på vintern

Vem är det jag söker?

Det verkar som ingen kunde lista ut denna, så det är lika bra jag säger det rakt ut;

Elin Bemark!

Elaka Grod-trollkarlens ena dotter = Freddie ur Descendants Den Onda Världen

En rosa skollärare med horn och glasögon = Fru Graves i Monsters University

En mörkhyad prinsessa men bara på vintern = Tiana

Steffan Rudvall

Hippien som är vegetarian

Gothams egna skräckclown

En person som har gröna adoptivbarn

Danskarnas egna svenska grottman

Vem är det jag söker?

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 29 mars 2021 kl. 22:42:43
Hippien som är vegetarian

Gothams egna skräckclown

En person som har gröna adoptivbarn

Danskarnas egna svenska grottman

Vem är det jag söker?

Thomas Engelbrektson?

Hippien som är vegetarian = ? (ledtrådar? finns han med i mitt kollage?)

Gothams egna skräckclown = Jokern i Batman (tänkte först Per Sandborgh med denna, men var tvungen att tänka till)

En person som har gröna adoptivbarn = Mr Potato Head

Danskarnas egna svenska grottman = Fred Flinta (tänkte först Thomas Engelbrektson med denna men "danskarnas" fick mig att tänka om)

Jag vet iallafall att Mr Potato Head och Fred Flinta är med i mitt kollage!  ;)

(kommer att lägga till Jokern där framöver)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 mars 2021 kl. 22:52:43
Thomas Engelbrektson?

Hippien som är vegetarian = ? (ledtrådar? finns han med i mitt kollage?)

Gothams egna skräckclown = Jokern i Batman (tänkte först Per Sandborgh med denna, men var tvungen att tänka till)

En person som har gröna adoptivbarn = Mr Potato Head

Danskarnas egna svenska grottman = Fred Flinta (tänkte först Thomas Engelbrektson med denna men "danskarnas" fick mig att tänka om)

Jag vet iallafall att Mr Potato Head och Fred Flinta är med i mitt kollage!  ;)

(kommer att lägga till Jokern där framöver)
Självklart finns Hippien med på ditt kollage jag skulle kalla de för hans paradroll.

Jag skrev danskarnas eftersom att han bara har spelat Fred i Köpenhamn.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 29 mars 2021 kl. 22:56:16
Självklart finns Hippien med på ditt kollage jag skulle kalla de för hans paradroll.

Jag skrev danskarnas eftersom att han bara har spelat Fred i Köpenhamn.

Menar du att det är Shaggy? Fast han är väl ingen vegetarian vad jag vet?  ???

Och hans paradroll är väl ändå Mr Potato Head?  ???

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 mars 2021 kl. 23:02:41
Menar du att det är Shaggy? Fast han är väl ingen vegetarian vad jag vet?  ???

Och hans paradroll är väl ändå Mr Potato Head?  ???
Jodå Shaggy är en vegetarian det framkommer ganska ofta. Det är samma som Stefan, Thomas har spelat Shaggy mycket mer än vad han har spelat Mr Potato Head.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 29 mars 2021 kl. 23:06:44
Jodå Shaggy är en vegetarian det framkommer ganska ofta. Det är samma som Stefan, Thomas har spelat Shaggy mycket mer än vad han har spelat Mr Potato Head.

I vilka sammanhang har Shaggy sätt sig vara vegeterian? Jag kan inte minnas det...

Jag förstår hur du tänker men både Frelander och Engelbrektson har spelat Rex och Potato Head i alla de 4 filmerna + kortfilmerna (även om Magnus Mark spelade Potato Head i en kortfilm som inhopp) sedan är Toy Story tillhörande Disney medan Scooby-Doo är producerad av Warner Bros...

Sedan är ju Scooby och Shaggys Ateve Kratz och Peter Harrysons paradroller? (då båda fick sina roller före Stefan respektive Thomas)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 mars 2021 kl. 23:12:48
I vilka sammanhang har Shaggy sätt sig vara vegeterian? Jag kan inte minnas det...

Jag förstår hur du tänker men både Frelander och Engelbrektson har spelat Rex och Potato Head i alla de 4 filmerna + kortfilmerna (även om Magnus Mark spelade Potato Head i en kortfilm som inhopp) sedan är Toy Story tillhörande Disney medan Scooby-Doo är producerad av Warner Bros...

Sedan är ju Scooby och Shaggys Ateve Kratz och Peter Harrysons paradroller? (då båda fick sina roller före Stefan respektive Thomas)
Men när man jämför så är det väldigt mycket mera Scooby-Doo än Toy Story.

Shaggy har varit officiell vegetarian sedan 2002.

Det spelar väl ingen roll att Steve Kratz och Peter Harrysons paradroller också är Shaggy och Scooby. Förresten så kan det inte ha varit så lång tid i mellan att Steve och Peter fick rollerna och att Stefan och Thomas fick rollerna.

Sedan spelar det inte heller någon roll från vilket bolag paradrollen kommer ifrån det är fortfarande en paradroll.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 29 mars 2021 kl. 23:21:06
Men när man jämför så är det väldigt mycket mera Scooby-Doo än Toy Story.

Shaggy har varit officiell vegetarian sedan 2002.

Det spelar väl ingen roll att Steve Kratz och Peter Harrysons paradroller också är Shaggy och Scooby. Förresten så kan det inte ha varit så lång tid i mellan att Steve och Peter fick rollerna och att Stefan och Thomas fick rollerna.

Sedan spelar det inte heller någon roll från vilket bolag paradrollen kommer ifrån det är fortfarande en paradroll.

Så du menar då att till exempel Nalle Puh är paradroll både för Tor Isedal, Olli Markenros* och Guy De La Berg...

*Kanske i konkurrens med Hamm i Toy Story, då Markenros spelar Hamm i alla de fyra filmerna plus kortfilmerna, Nalle Puh har han däremot bara spelat i två långfilmer och en TV-serie, å andra sidan är Nalle Puh titelrollen och huvudrollen i sin franschise, men han blev underkänd som Puh under 2000 medan han fått fortsätta som Hamm även när han blivit mindre aktiv... (precis som i fallet med Stefan och Thomas som Rex och Potato Head), Tor Isedal var alltid Puhs svenska röst fram till hans död och Guy De La Berg spelade rollen i flest sammanhang och samtliga sammanhang från 2000 fram till han blev för sjuk för att dubba längre...

När det gäller Hans Lindgren, skulle du säga att hans paradroll är Långben (som han spelade i 30 års tid fram till 1996), Sorken i Nalle Puh (som han spelade i samtliga filmer och serier tills han drabbades av demens) eller berättarrösten i Tjuren Ferdinand på julafton? (den roll som flest associerar honom som)

Jag skulle gissa att paradroller för Charlie Elvegård är Kanin i Nalle Puh (som han spelade i samtliga sammanhang sedan slutet av 1980-talet fram till hans död), för John Harryson är Joakim Von Anka (som han spelat i flest sammanhang av alla de karaktärer han spelat), för Fredrik Dolk är Buzz Lightyear (som han spelat i samtliga Toy Story filmer och serier)

För Anders Öjebo och Andreas Nilsson borde det definitivt vara Musse Pigg och Kalle Anka!

Skulle du säga att Ior är Benke Skogholts paradroll? (då han spelat karaktären sedan 2000)

Skulle du säga att Lizette Pålssons paradroll är Mimmi Pigg? (hon har ju spelat rollen sedan 2001)